BMW-kopogás, Suzuki-csörgés, Favorit-rázkódás

2000.09.15. 11:41
Az autó típusa: BMW 318i, 1993, limuzin. Huzamosabb ideig magasabb terhelésen pl. autópályán történő menetben átlag 140 km/h sebesség után, a motor alapjáraton hangosabban működik (kopog). Ez műszaki hibára enged következtetni, vagy ez a normális üzemállapot?
Az autó típusa: BMW 318i, 1993, limuzin.
Huzamosabb ideig magasabb terhelésen pl. autópályán történő menetben átlag 140 km/h sebesség után, a motor alapjáraton hangosabban működik (kopog). Ez műszaki hibára enged következtetni, vagy ez a normális üzemállapot?

Rossz minőségű motorolaj, vagy a minimumnál alacsonyabb olajszint, vagy a megengedettnél magasabb futásszint (fáradt már az olaj), esetleg mind a három egyszerere okozza a problémát.
Csak úgy javítható, ha részlegesen megbontják a motort, kiveszik a hidraulikus szepelállító elemeket, mosóolajjal átmossák és jó minőségű motorolajjal feltöltik, természetesen olajszűrőcserével. Otthon, házilag nem ajánlom, mindenképpen szakszervizben kellene megcsináltatni.
Ez ha nem is típushiba, de típusgyengeség, ami több BMW-nél és Mazdánál is megfigyelhető: a minimálszint alá csökkent olajszint miatt a motor olajsárral löki tele a hidraulikus elemeket. Ezeknél különösen fontos egy-két hetente ellenőrizni az olajszintet.

Egyéves Suzuki Swift GL 1.0 autóm van. Hidegen történő indulásnál, ha rálépek a gázra majd leveszem róla a gázt, akkor egy csörgő, fémes hang hallatszik a motorházból. Üresben is csinálja, nem kell mozogni az autónak. Kb. 1-2 perces melegedés után a hang megszűnik.

Az egyéves szervíznél mondtam a szerelőknek, de ők sem tudják miért van. Az autó még garanciális, ettől függetlenül nem szivesen szedetném szét, ha nem muszáj.

Mindenképpen hallani kéne. Elképzelhető, hogy valami meglazult lemez vagy alkatrész okozza, esetleg a kipufogó. De ha belső motorhang, akkor mindenképpen az olajrendszerben lesz a gond: túl sűrű motorolajra, vagy valami hasonlóra tippelek - nem tudja időben felnyomni a motorolajat. De az ilyesmit mindenképpen hallani kell.

1990-es Skoda Favorit 136L tulajdonosa vagyok. A problémám a következő: Élesebb kanyarokban a jobb első kerék felől tompa koppanások sorozata hallatszik, és a kormány is picit rázkódik. Akkor fordul elő, ha az útkereszteződésben kicsit gyorsabban kanyarodom balra, és a centrifugális erő megdönti a kocsit.
A kérdésem:
Havonta kb. 1500 km-t szoktam levezetni, és október végén lesz aktuális a következő látogatásom a szerelőnél (olajcsere, motorbeállítás stb.). Várhatok-e addig, vagy inkább vigyem a kocsit rögtön szerelőhöz?

Jobb minél előbb szerelőhöz vinni, mivel ez kezdődő félétengelyproblémának tűnik. A jobb külső féltegelycsukló van elkopva, és a golyóscsukló golyóinak kopogását hallod.


A totalcar új szolgáltatása: autós telefondoktor Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét. Írja meg egy email-ben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával TELEFONDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig meg bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.