Nagy testvér kérdez: VW Polo Classic 1.4i, Ibiza-világítás, Vectra-morgás

2000.10.03. 10:44
Egy autóbuta nagy testvér kérdezi az autódoktort, hogy miért zuhan vészesen autójának fordulatszáma, ha üresbe teszi a váltót menet közben.
heidi, VW Polo Classic 1.4i autóm van. Én csak egy autóbuta nagy testvér vagyok és nem értem, hogy miért esik le baromira a fordulatszám (időnként 350 alá és még le is fullad), amikor megyek a kocsival és üresbe teszem, mert éppen hármasból kettesbe váltok. Az olaj- vagy a légszűrőre gyanakszom, de inkább kérném egy profi tanácsát.
Másik apró problemám, hogy sikeresen letörtem két belső ajtónyitó pöcköt (amivel belülről lehet nyitni az ajtót) és nem akarom márkakereskedőnél pótólni, mert drága, ezért szeretném tanácsát kérni, hogy hol lehet utángyártott pöcköt kapni. köszönettel, big brother project

Elképzelhető lambda szonda probléma vagy a hőmérsékletszabályzó szenzor hibája. Bontás, szemrevételezés szükséges lenne, mert esetleg a gyertyakábel elosztófedelét kell cserélni vagy egyszerűen rendesen be kell állítani a motort, mert elállítódhatott.
A legolcsóbb utángyártott VW, Audi alkatrészek beszerezhetőek a Harka Kft-nél Kőbányán a Sibrik Miklós úton a Gergely utcától 300m-re egy régi gyártelepen. Telefonszámuk: 286-0910

1993.09 gyártású SEAT Ibiza (3 ajtós) típusú autómmal nem kapcsol fel a tompított világítás. A helyzet és hosszú fény működik. Biztosítékot ellenőriztem, jónak tűnik. Kérdésem, hogy esetleg még mit ellenőrizhetek le mielőtt szervízbe viszem?

Megnézheti a világításkapcsolót, mert összeéghetett. Még lehet egyszerű kontakthiba, hogy valamelyik kábel rosszul érintkezik. Amire figyelni kell, ha esetleg erősebb izzóra cserélte az eredetit, akkor a relét is ki kell hozzá cserélni. Javaslom, hogy vigye el egy autóvillamossági szerelőhöz. A javítási költség párszáz forinttól kb. négyezerig terjedhet.

Az autóm egy '92-es Opel Vectra 1,6i (75 LE) (még a régi típus). Kb 100.000 km-t futott. A hibajelenség:
Motorfék üzemben (visszaváltáskor, vagy csak ha adott sebességi fokozatban erősebb gázelvételkor is) "morgó hangot" hallok. A hang forrását még nem tudtam detektálni, de talán a váltó felől jön. Gyorsításkor, gázadásra a hang megszűnik. A váltóval amúgy semmilyen problémám nincs, az autó "jól húz". Mi lehet a hiba (váltómű, diifferenciálmű, kuplungszerkezet)?

Egyértelműen a differenciálmű hangját hallja, ha csak motorféküzemben jelentkezik a probléma. Egyébként ez típusbetegség a Vectráknál. A gyógyszer: a sebességváltó olaj lecserélése. Nagyon fontos a gyárilag előírt minőségű olaj használata. A nem automata Opelek is szeretik az automata váltóolajat, de ez drágább módszer.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.