Olajban fuldokló Fiesta, övfeszítő

2001.11.05. 15:17
Nem akarlak elkeseríteni, de a leírtak alapján a motor megérett egy felújításra a kartergáz erőssége miatt! Gondolom ehhez társul egy komoly olajfogyasztás is. A leírtak alapján elég trehány szerelő cserélhette a hengerfejet, ha hiányzik az előgyújtás szabályzó vákuum csöve! És illett volna megkeresni azt is, mitől is lett hengerfej fájása a motornak!
Szia!
Mire megláttam a válaszodat a Totalcarban, addigra a hiba orvosolva lett. Ez azt jelenti, hogy sikerült a szerelést egy hétköznapra tenni, így volt idô rendes szervizbe elvinni és a hibát diagnosztizálni. A hiba marha alattomos volt, mert elölrôl hallatszott a zaj, de az egészet az egyik hátsó kerékcsapágy csinálta.
Köszönöm meg egyszer a válaszodat, és ami a hibát illeti abban tényleg igazad volt.
Üdv, Czuczor András
(2001. 08. 15.)

Ok. Örülök, hogy rendben lettél!


Üdvözletem kedves Doktor Úr!
Van a munkahelyemen egy VW Transporter típusú autó, melynek erős fékezés hatására eldurrant a pirotechnikai övfeszítője. Az lenne a kérésem, hogy az eldurranás mitől tud bekövetkezni.
Köszönettel: Varga Krisztián
(2001. 08. 15.)

Az erős fékezéstől nem! Ott voltál és láttad, hogy nem ütközött neki semminek sem, és nem csapott el semmit?
Biztos vagyok benne, hogy az elmondásból eredően ültél fel a népmesének! Ha nincs is szemmel látható nyoma a kocsin, de az az igazság, hogy majdnem biztosan lehetne találni fizikai magyarázatot erre a dologra is. Kicsit hihetőbbet is, mint az "erős fékezés", puff nélkül.


Szia Attila!
Örömmel jelentem, hogy Silvia (Nissan) motorját nagyon szépen megcsináltátok! Úgy megy mint még soha pedig a napokban volt 3. éve, hogy megvettem. Ahogy beszéltük ősszel megkereslek a fékek és a difi miatt. Addig is minden jót!
Üdv, 6Ala
(2001. 08. 15.)

Na, ezt is jó olvasni. Mert más is észreveszi, hogy minden rajz szerint van a kocsin és nem kell magyarázni, hogy "miért nem..."
Jó utat vele!


Tisztelt Autódoktor!
Autóm (92-es Fiesta 1.4i) különösen "lefojtódik" időnként. Régebben úgy tapasztaltam, hogy váltásokkor jött elő vagy szűnt meg, de mostanában nem tudom ahhoz sem kötni.
Az üzemanyagrendszert kitisztíttattam, szűrőt cseréltem (kétszer is 5000 km-en belül), de úgy tűnt csak rövid, egy napos javulást eredményezett (így gondolom nincs összefüggésben vele). A gyertyákat is cserélgettem (két garnitúra), de mindkettőnél jelentkezett. Egy Ford-szervizben a "fojtószelep érzékelőjének" kábelszigetelését találták hibásnak, s újra is szigetelték (szigetelőszalaggal, elég drágán), ám nem ez volt a hiba. Most arra gyanakszom, hogy esetleg maga az érzékelő rossz, de nem akarom egyből kicseréltetni, szeretném tudni mi okozhatja a problémát. A számítógépben nem találtak hibát.
Kérem segítsen mi okozhat ilyen jellegű fojtott üzemet.
Köszönettel:
D. Field
(2001. 08. 15.)

Nem tiszta előttem, mit is fed a "fojtott üzem" kifejezés? Ha a teljesítmény csökkenést, végfordulat elmaradását teljes gázon alacsonyabb fokozatban is, arra egy alapos motorrevízió rövid úton fényt kell derítsen!
Ki kell mérni a benzin nyomását, ellenőrizni, szabadon szív-e levegőt a motor és hogy a katalizátor nincs-e eldugulva? (szabadon öblít is a motor?)
Ezek mellett a szelepek és egyéb beállítások pontosságát is illik megnézni, kimérni a gyertyakábelek és egyéb nagyfeszültségű gyújtóelemek állapotát! Ha a teszter műszer nem mutat ki elektromos eredetű hibát, alapszabály, hogy mechanikus dolgokat kell elsősorban keresni!


Hello Autódoki!
Több tanácsodat is olvastam már, ezek alapján döntöttem úgy, hogy én is kikérem az alábbiakkal kapcsolatban: 2000-es évjáratú, 50 ezer km-et futott 60 LE-s Renault Twingóról van szó.
A két kötelező szerviz között (20 és 40 ezer km) kezdte, hogy alapjáraton hallhatóan egyenetlenül "püfög" és nem "duruzsol" a kipufogója, illetve a motor is rázkódik. Gyorsításkor is rángatózást lehet tapasztalni, főként, ha erőteljesebb a gázadás. A második kötelező szerviz alkalmával a szerelők, bár a "fülük alapján" elismerték a hibát, de a "komputer nem mutat semmit" (valóban minden érték a határokon belül volt, s a diagnisztika is OK) alapon adták vissza az autót. Arról még meggyőződtek, hogy az amúgy 60 ezer km-nél cserélendő gyertyák a szakirodalom szerint megkívánt "őzbarna" színűek. Javaslatuk az volt, hogy két napra(!) hagyjam ott az autót, s "csereberélnek ezt-azt", közben valószínűleg kiderül a hiba oka. Tényleg ez lenne az egyetlen megoldás?
Köszönettel: Gábor
(2001. 08. 15.)

Nagy valószínűséggel a gyertya kábelek, vagy a lambda szonda okozza a rángatózást. Nem értem miért nem kötötték gépre a kocsit, hiszen az kijelezte volna, mi is a hiba oka, amennyiben azt elektromos jellegű gond okozza, illetve a CO-mérés a katalizátor előtt és után még szűkíti a hibák forrását. Egyébként a te kocsid üzemmeleg motorból kiszerelt gyertyáinak nem őzbarnának, hanem egész világosnak, majdnem fehérnek kellene lennie!
Ha gépre rakva is minden OK, a fojtó szelep házat és a pillangó részt is ki kell tisztítani valamilyen oldószeres, (pl. benzines) mosással.
A lambda szonda hibát biztosan igazolhatod, ill. kizárhatod, ha a csatlakozóját széthúzod és így próbálod ki a kocsit! Ha szonda nélkül szépen jár, az volt a tettes.


Drága jó Mester Úr!
Van egy '87-es Fiat Croma 2.0ie (nem turbó) ketyerém. Kb. 1 hónapja elvittem szerelőhöz(?),hengerfej-tömítéseket cserélt mert csöpögött a motorból az olaj, és ha már szétkaptuk, a hengerfejet is felszabályoztattuk.
Összeszerelés után a motor nem veszi a fordulatot, és alapjáraton is csak dadog, fals hangja van, stb. A vezérlésre gyanakodtak, megnézték de nem találtak hibát, kimérték gyári kompresszió van a hengerekben. Feltették kompjuterre, az sem talált hibát.
Van ötleted mit hegesztettek el rajta, hol keresendő a hiba?
Válaszodat előre is köszönöm!
Tisztelettel: Hirt Tamás
(2001. 08. 15.)

Ha megbontás előtt ment szépen a kocsi, de összeszerelés után sánta, akkor valamit elb...hattak rendesen! Nem tudom miképpen gyanakodhatnak a vezérlésre, mikor valamire való gyors- és gépkocsi szerelő bontáskor mindig megkeresi a vezérlési jeleket és csak ezután rombol buzgón!
Vagy egy két elektromos csatlakozót cseréltek el nagy bőszen, vagy egy-két testkábelt felejtettek el visszakötni. Kevés a valószínűsége, de nem lehetetlen, hogy a benzincsöveket keverték el. (nyomó és visszafolyó!) Ha ez is rendben, meg kell mérni az üzemanyag nyomást, mert ha sokáig volt szétkapva a kocsi, és nem lettek a benzincsövek ledugózva, a benzin pumpa is elájulhatott.


Hello!
Kérdéseim egy 1980-as Ford Fiesta 1.3-as körül forognak. Először is, a karburátorral kapcsolatban lennének kérdéseim. Mintha hiányozna az előgyújtás szabályzó vákuumcső. Ez milyen problémákat vethet fel?
Dől a kartergáz a motorból, és az olaj lecsapódik a légszűrőházban. Egy-egy erősebb fékezésnél pedig rácsöpög a kipufogóra. kb 100 km-enként ki kell pucolnom az egész légszűrőházat.
Indításkor egyenletlen a fordulatszám, majd 2-3 perc múlva kezd emelkedni (automata szivatós). Amíg a mezőt el nem éri a hőfokjelző, 2000-en forog a motor. Majd amikor visszaenged, egyenletlenül jár, és le is fullad. Kb 15 perc múlva a fordulatszám stabil 1100-re áll be.
Ennyi a karbiról.
A másik a hűtés. Jelenleg termosztát nélkül járok, de ha hosszan 4000 1/min körüli fordulaton pörög a motor, elkezd a víz melegedni, és a mutató a hőfokjelző mező tetején áll. nem elég a hűtés hatásfoka? a ventillátor kapcsol, és forog.
Ebben az 1300-asban ugyanakkora hűtő van, mint az 1000-ben. A hőfokjelzőt sem értem igazán. Nincs rajta hőfok, csak egy nagy fehér mező, meg egy pici piros rész. mikor hány fokos lehet a víz?
Bocs, hogy ennyi kérdéssel zaklattalak, kösz.
Peter
ps: nem rég lett cserélve hengerfej, mert repedezett volt.
(2001. 08. 15.)

Nem akarlak elkeseríteni, de a leírtak alapján a motor megérett egy felújításra a kartergáz erőssége miatt! Gondolom ehhez társul egy komoly olajfogyasztás is. A leírtak alapján elég trehány szerelő cserélhette a hengerfejet, ha hiányzik az előgyújtás szabályzó vákuum csöve! És illett volna megkeresni azt is, mitől is lett hengerfej fájása a motornak!
A porlasztót tartósan megjavítani, illetve kitisztítani csak akkor érdemes és lehet, ha nem kap annyi kartergáz utánpótlást, hogy fél óra üzem után megint minden úszni fog az olajban. Ettől indul el lomhán az automata szivató. Azért melegszik lassan be a motor, mert a termosztát hiányzik, ez segíti elő a gyors motor melegedést az üzemi hőmérséklet eléréséig. Ha van benne termosztát, sem melegedhet túl a motor!
Mindenképpen ki kell cserélni, illetve ki kell tisztíttatni hűtős szakemberrel a víz hűtőt is, mert ennek dugulása, vízkövessége miatt melegszik túl a motor bekapcsolt ventilátor mellett, még kivett termosztáttal is!
Gondolom a fogyasztás sem túl kedvező.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.