20 éves dízelolaj, motorcsörgés

2001.12.11. 12:48
A '80-as évek elején vásárolt és azóta tárolt HTO vajon felhasználható-e üzemanyagként a mai dízel autókban?
Tisztelt Doktor!
Az a kérdésem, hogy a '80-as évek elején vásárolt és azóta tárolt HTO felhasználható-e üzemanyagként mai dízel autókban?
Egy 1998-as gyártású 1.8-as TD Mondeo-ra vagy egy '96-os 1.7D Astrára gondoltam.
Novo
(2001. 11. 16.)

Nem tenném.


Szia Doki!
Van egy 14 éves 105-ös Skodám, és visszakapcsoláskor iszonyúan berezonál a motor amikor a kuplungot ráengedem (máskor nincs baj vele). Csak úgy tudom elkerülni, ha közben adok egy kis gázt, és nagyon lassan engedem fel a kuplungot. Ez kanyar előtt még elmegy, de motorféknek nem az igazi.
Most volt szervizben, állítólag állítottak rajta egy keveset. Egy kicsit tényleg jobb lett, de még mindig nem tökéletes. Mi lehet vele a gond?
Másik: amióta elhoztam a szervizből, nagyobb terhelés alatt, pl. gyorsításkor kopognak a szelepek. Tudom, hogy ez "normális", de eddig nem csinálta. Kell-e állíttatni valamit megint, illetve káros-e ez?
Válaszaidat köszönöm előre is.
András
(2001. 11. 19.)

Mekk Elekhez jársz, vagy a sarki közértbe? Amit hallasz,(feltéve, hogy rendes üzemanyagot tankolsz!) az a nem megfelelően beállított, (túl nagy) előgyújtás miatt fellépő ún. Detonációs égés következtében fellépő jellegzetes csörgő hang. Megfelelő motor beállítás esetén nem fordulhat elő és ha hallod, azt jelenti, hogy a motor belső alkatrészeit a normál üzemi körülményekhez képest 10-12-szeres túlterhelés éri. Itt szó sincs "normális" jelenségről!
Ennek fényében az előbb említett hibával is keress fel inkább egy olyan szerelőt, aki nem dumával dolgozik!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.