Rezegő Seat turbodízel

2001.12.29. 09:51
Ha a gázpedált lassan nyomva emelem a fodulatszámot, akkor a vibráció erősödik majd kb. 950-es fordulatszám fölött megszűnik. A márkaszervizben lekérdezték a motorvezérlőt, az hibát nem jelzett.
Tisztelt Autódoki!
Régóta olvasom ezt a rovatot, és nagyon tetszenek az érthető és gyakorlatias válaszai. Sajnos az autóm (Seat Toledo TDI 1996-os 90 LE) "jóvoltából" - és hála a márkaszerviznek - teljesen tanácstalan vagyok.
A hibajelenség: kb. két héttel ezelött egy hosszabb út után vettem észre, hogy üzemmeleg motornál alapjáraton a kormány és a muszerfal "remeg". Hideg motornál is jelentkezik ez a zavaró jelenség, de kisebb mértékben. Az alapjárat kb. 800 ford/perc, ez megfelel a gyári értéknek. Ha a gázpedált lassan nyomva emelem a fodulatszámot, akkor a vibráció erosödik majd kb. 950-es fordulatszám fölött megszűnik. A márkaszervizben lekérdezték a motorvezérlőt, az hibát nem jelzett, ezután ketten is tanácstalanul nézegették a motort, majd megpróbáltak meggyozni hogy minden rendben van, a diesel motorok így viselkednek! Sajnos nincs igazuk, mert közel két éve használom ezt az autót, és ez a hiba most jelentkezett. Az autó 90 ezer kilométert futott, ebből 40 ezret nálam. Előre is köszönöm a segítségét és várom válaszát.
Köszönettel: Somogyi András
(2001. 11. 06.)

- Motor-, vagy váltó tartó bak okozza a hibát. Szakadt, vagy a szakadás közelében van, a motor rezgéseit nem csillapítja.
- A kipufogó rendszer valahol hozzáér kicsit a karosszériához. Más oka nem igen lehet! Viszont ez nem műszerrel mérhető és kereshető, ezzel dolgozni kell.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.