GPS vs. kilométeróra

2011.03.07. 12:40 -

Tisztelt Autódoktor!

Többször olvastam már arról, hogy a kilométerórák beállítása általában a megengedett +8-10%ra van kalibrálva a valós sebességhez képest, ezzel kapcsolatban szeretnék feltenni egy szerintem többeket foglakoztató kérdést, ami ha jól tudom, még egyszer sem merült fel. Nevezetesen, hogy mi a helyzet a GPS által jelzett sebességgel. Nekem az a tapasztalatom, hogy a GPS általában pont ezzel a 8-10 %-kal mutat alacsonyabb sebességet, mint az óra. 60- nál 54, 90-nél 83, 140-nél 129. Ráadásul több programmal is navigálok, ugyanez a helyzet az iGoval, , a nokia térképével, és a gyárban beépített, Garmint használó Kenwood navigációval is, csak az arányok különböznek valamelyest. Azt tudjuk, hogy az óra sokat mutat, viszont a GPS adata meg kevésnek tűnik, ugyanakkor hihetetlen, hogy egy szerkezet, ami pontosan tudja az adott idő alatt megtett távolságot, ne tudná kiszámolni a PONTOS sebességet.

Válaszát köszönöm!

Laci

Kedves Laci!

A különböző készülékek és szoftverek különböző pontossággal működnek. Ezt részben a más-más mintavételi idő, részben a helyzetmeghatározás kevésbé precíz pontossága, részben pedig a folyamatosan változó minőségű vétel okozza.

A mintavételi idő extrém esetekben akár 30 másodperc is lehet, a pozíciót a valóshoz képest 10-15 méterrel is elnézheti a készülék, a készüléket pedig sokszor maga az autó is leárnyékolhatja (mondjuk egy fémgőzölt szélvédővel) annyira, hogy romlik a készülék precizitása.

Ezek miatt a pillanatnyi sebesség mérésére kevésbé alkalmasak ezek a készülékek. Átlagsebességet azonban kiválóan ellenőrizhetünk vele, hiszen hosszabb távon a mérési hibák és pontatlanságok kiegyenlítőnek.

Ha egy alacsony forgalmú, nagyjából egyenes autópályaszakaszon belövi az autó sebességét egy óra szerint adott sebességre, és ezt sikerül hosszabb távon tartani, a navin jelzett pillanatnyi sebesség előbb-utóbb kis ingadozással be fog állni a valós értékre. Ez a technológiából adódóan már elég pontos lesz ahhoz, hogy hozzávetőlegesen bemérje, mennyit csal a műszer.

Üdvözlettel:
Autódoktor

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. március 7., 12:40, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.03.07 18:03:23kolapu

    a km órát belőni a legegyszerűbb módszer, lemérni, mennyire pontosan méri a távolságot (100 km az autópályán, és az órán összevetve, mert az idővel nem szokott gond lenni.

  • 2011.03.07 18:07:55ave

    Ne feledjetek, nem mindegy, hogy a fold forgasiranyaban mentek-e 120-szal, vagy forditva, mert a GPS mast fog mutatni!

    (A kapitany 42 eves.)

  • 2011.03.07 18:10:50b.f.

    Nálam a GPS 5-6 km/h-val mutat kevesebbet a kilométer óra által mutatott értéknél. És én úgy hallottam, hogy a km órákat pont hogy úgy kalibrálják, hogy a valós sebességnél 4-5 km/h-val kevesebbet mutassanak. És ebben lehet is valami, mivel 3-4 hónapja pont kint állt a trafi, én meg szépen el is mentem mellette úgy kb 62-63-mal óra szerint, de nem állítottak le, pedig kint voltak egy másik autóval is. Pedig ha jól tudom, már csekély sebességtúllépésnél is szíve joga megbüntetni a rendőrnek, ha megállít. És lakott területen egy 60 körüli sebesség már igen csak büntetés köteles is lehetne akár...

  • 2011.03.07 18:21:15nelek

    Már itt írta valaki, hogy a gumi lapossága nem befolyásolja a kerületét.

    Az sem igaz, hogy minden GPS doppler elvén mér sebességet. Pl. az én gagyi GPS-em akkor is mutat sebességet néha ha állok.

    Érdekes, hogy azok írnak fals dolgokat, akik másokról azt írják, hogy hülyeségeket írnak.

  • 2011.03.07 18:49:55Bambano

    b.f.: ezen a mondaton még dolgozzál: "hogy a valós sebességnél 4-5 km/h-val kevesebbet mutassanak."

    ha a gps-ed kevesebbet mutat, mint a kilométeróra, akkor a kilométeróra biztosan nem mutat kevesebbet, mint a valódi sebesség.

    A poszthoz:
    eddig úgy tudtam, hogy minél köznapibb, consumerebb egy autó, annál többet csal felfelé a kilométerórája és minél sportosabb, annál pontosabb. de kiderült, hogy a g astrám órája a gps-hez képest pontos.

  • 2011.03.07 19:02:22kikirics

    Én gyenge voltam fizikából(?), de ha a GPS a pontos, akkor, jól meg vagyunk vezetve az autóink átlagfogyasztásával.....

  • 2011.03.07 19:03:22weirdo

    Kb. 5 éve járok GPS-szel, ehhez lövöm be a tempomatot. Havi 6000 km, vagyis van legalább havonta 10-15 mérésük a fiúknak rajtam, de még soha nem vágtak meg. 145-öt mutat a Mazda 6 órája, a GPS ugyanitt 139-et. Ennyivel járok max, pályán. Tapasztalatom szerint a fix mérők inkább a GPS-hez hasonlót mérnek, kivéve egy, a nulláson a lejtőn, az az óra által mutatottat méri.

  • 2011.03.07 19:10:02vinyi

    Nem régóta használok egy Xperia X10 mini telefont. A GPS vevőjének pontossága 4-10 méter között szóródik. Pillanatnyi sebesség hiteles kijelzésére ennek ellenére szerintem sem alkalmas. Érdekes, hogy mindenki a katonai készülékeket hozza fel mint a pontosság netovábbját, holott a geodéziai GPS-ekkel 0.5 cm-es pontossággal sűrítenek alappontokat. :)

  • 2011.03.07 19:13:21magpet

    Kedves Autódoktor! Ez sajnos így elég pontatlan. A GPS a sebességet nem a megtett út/eltelt idő hányadosból számolgatja, mert az valóban pontatlan lenne. A sebességet a rendes vevő doppler-alapon határozza meg, ami nagyjából 0.05 m/s pontosságot képes produkálni.

  • 2011.03.07 19:34:52Mathiask

    magpet: Így van. A sebességmérés pontatlansága jóval 1km/h alatt van. Autódoktor tévedett.

  • 2011.03.07 19:35:04Tomcy

    Én úgy tudom hogy 8%-al mutat többet a km óra mint ami a valós.
    Kb ez igaz is szerintem.

    Mivel ha valaki volt már gyorsulási versenyen akkor ott a fotocella méri a kocsit és az tuti pontos és pl amikor a sebesség mérő 140 felett mutatott akkor volt 130valamennyi a célvonali sebesség.

    Viszont mértem távolságot GPS szerint és kocsi km órája szerint és ugye a közel 10%-os csalás miatt 20km-es szakaszon ki kellett volna jönni 2km különbségnek erre volt a különbség asszem 400m, szóval az igazság szerintem valahol a kettő között van.

  • 2011.03.07 19:39:25kolbászoszsömle

    Hát, mások is mondták, hogy az a szerencsétlen GPS frekvenciát mér, és abból számol sebességet...

    Kedves Autódoktor, inkább az autókkal foglalkozz, a GPS bonyolult szerkezet, és nem is kell megolajozni.

  • 2011.03.07 19:49:34Mazsika1

    hirtelendi

    Csak a pontosság kedvéért, a műholdak sem nem 40 000, sem nem 20 000 km magasságban vannak, a GPS műholdak geostacionárius pályamagassága: 35.786 km (22236 mi)

    [link]

  • 2011.03.07 20:00:11WhiteEagle

    Nekem a négy éves GPS-em van. Angliában élek, egy különösen sík vidéken, szóval lejtő-emelkedő itt nem igazán játszik. A négy év alatt három autóm volt. Mind a háromnál kb. ez volt az arány (előbb az autó sebességmérőjének adata majd a GPS adata): 20mph=>16mph; 30mph=>26mph; 40mph=>35mph; 50mph=>45mph; 60mph=>54mph; 70mph=>64mph; 80mph=>73mph... 1mph=1,6km/h, tehát ahogy a sebesség nő kis sebességnél előbb 6,5 közepes sebességnél 8 nagyobb sebességnél 9,5 km/h-t csaltak az autóim órái felfelé. A kocsik: '94-es Rover 100 1.1, '96-os Vauxhall (Opel) Astra 1.7TDI, '98-as Toyota Avensis 1.8... Mintha mind összebeszéltek volna. Szerintem ezeket gyárilag így lövik be direkt...

  • 2011.03.07 20:00:47WhiteEagle

    Ja, még csak annyit, a GPS egy MIO C220.

  • 2011.03.07 20:12:16Zsola777

    A kerék átmérője is sokat számít, ha nem a gyárit teszik fel (hanem pl. peresebbet).
    A GPS frissítése szélsőség, általában 1s, de közben a vevő sokkal többször is mér, csak nem ad gyakran adatot. A sebességmérés pontossága nem attól függ, milyen pontosan tudja meghatározni a pozíciót, hiszen elsősorban időkülönbséget mér. Amíg bírják az áramkörök, nagyobb sebességen egyre pontosabb a mérés :)

  • 2011.03.07 20:19:42qguy

    Ennyi ràèrö ember!! :)))

  • 2011.03.07 20:35:57aaaaaaaaaaaaaa

    "@:nelek
    Már itt írta valaki, hogy a gumi lapossága nem befolyásolja a kerületét. ..."

    Az a valaki rosszul írta, de ha igaza is lenne, akkor se a kerék kerülete számít a sebesség kiszámításához (a fedélzeti számítógépnek) hanem a valós és beprogramozott gördülési sugár. Azt pedig bizosan látod te is, hogy egy lapos kerekü autó kerekének középpontja közelebb van a talajhoz, mint egy felfújt kerék közepe, Ergo többet kell forognia ugyanazon az útszakaszon...


    A kilóméterórák által megjelenített érték alapja a fordulatszám (sebességváltó kimenetén, vagy valamelyik hajtott tengelyen). Ezt és a beprogramozott gördülési sugárt véve alapul kalkulálja az autó a sebességet.


    Minél inkább egyezik a valós és beprogramozott gördülési sugár, annál pontosabban számítja ki az autó a sebességet. Ezt a sebességértéket szokták valamilyen módon "megnövelni", hogy végül a kilóméterórán kb 5%-kal többet láss mint a kiszámolt sebesség.
    Pld Astra G-nél ha a fedélzeti számítógépnél az óraállító gombokat kb. 5 másodpercig lenyomva tartod, akkor kiírja az általa számított sebességet a kijelzőre. De a kilóméteróra kb 5%-al többet fog mutatni.

    Amúgy a navik sebességmérése nagyon pontos, 1% alatti a hiba! Még a "leggagyibb" is sokkal pontosabb mint amit egy kilóméterórától el lehet várni. Ha van is egy-egy hibásabb pillanatnyi gps mérés az is pillanatok alatt kiátlagolódik, vagy a navi valamilyen algoritmus szerint figyelmen kívül hagyja (pld Median szűrővel).


    Általánosságban, ha minél valósabb értéket akasz a kilóméterórán látni, akkor tegyél fel nagyobb kereket, illetve fújd keményre a gumid...

    Ha egy kilóméteróra pontosan azt mutatja amit a GPS, akkor azzal az autóval valami nincs rendben. Az autógyártónak nem ez a célja....

  • 2011.03.07 20:36:14Bambano

    Mazsika1: a geostacionárius pálya specialitása, hogy az ilyen pályán levő műhód a földről nézve mozdulatlannak látszik. Mivel ez a gps műholdakra nyilvánvalóan nem igaz, ergo nem is geostacionárius pályán mozognak. javasolt olvasmány:
    [link]

    ebből kiderül, hogy nemcsakhogy nem geostacionárius pályán nem mozognak, mégcsak a pályájuk magassága sem stimmel.

  • 2011.03.07 20:39:02Bambano

    aaaaaaaaaaaaaa: "Azt pedig bizosan látod te is, hogy egy lapos kerekü autó kerekének középpontja közelebb van a talajhoz, mint egy felfújt kerék közepe, Ergo többet kell forognia ugyanazon az útszakaszon...": a lapos kerék kör alakú? NEM. Ergo, amit írtál, nem igaz.

  • 2011.03.07 20:40:25Bambano

    aaaaaaaaaaaaaa: már csak a nem létező mértékegységeket kellene hanyagolni, úgymint kilÓÓÓÓÓÓÓméter.

  • 2011.03.07 20:47:49aaaaaaaaaaaaaa

    @:Tomcy
    "...Viszont mértem távolságot GPS szerint és kocsi km órája szerint és ugye a közel 10%-os csalás miatt 20km-es szakaszon ki kellett volna jönni 2km különbségnek erre volt a különbség asszem 400m, szóval az igazság szerintem valahol a kettő között van...."

    Az autó a távolságméréshez nem növeli meg a sebességértéket. Ott csak a valós és beprogramozott gördülési sugár eltérése hamisíthatja meg a tényleges értéket.
    Csak a sebességet mutató műszer által mutatott érték van kb 5%-al megnövelve.

  • 2011.03.07 20:52:20aaaaaaaaaaaaaa

    bocs, már rááll a kezem is. Persze a prefixeket nem magyarosítjuk! Hacsaknem azt mondjuk ezer... A mértékegységnek meg meghagyjuk a métert, grammot, ampert, stb.

  • 2011.03.07 21:03:44Schütii

    Veszel a kezedbe egy stoppert. Egyenletes sebességgel haladsz. Kilométertábla mellé érve indítod a stoppert. Majd megteszel 2-3 km távot (1-et is lehet de nagyobb a pontatlanság) majd megállítod a stoppert, leolvasod az időt. Ezután a jó öreg v=s/T képlettel kiszámolod a sebességet. (csak a mértékegységeket ne kavard össze.)

  • 2011.03.07 21:08:10amatőr

    Hazafelé megnéztem mennyit tér el a műszerfalon mutatott pillanatnyi sebesség a vezérlőelektronika által mérttől.
    Csatlakoznék Panem et Circenseshez, ezt írta:
    "Xsara Picasso 16HDI 2007 - többszöri mérés után az óra sztenderd 4km/h-val mutat többet mint a GPS-en mért sebesség (tehát 20-nál 24-et, de 120-nál is csak 124-et, nem arányosan többet) hát ki érti ezt?"

    Nálam is fix 4 km/h-ra adódott az eltérés. Akár 25 km/h akár 50 vagy 70 km/h sebességnél néztem. A műszer mindig többet mutatott az OBD-csatlakozón kiolvasott értékhez képest. (ebből egyértelmű hogy mérni pontosan mér, és egy léptetőmotorral mozgatott mutatójú műszernél már csak szándékos eltérésről beszélhetünk) Ha a műszer hibája lenne, akkor a sebességgel arányosan tévesztene, ilyen állandó eltérést csak programozni lehet.
    A megtett utat is pontosan méri, a fogyasztással sem szokott túlzottan mellélőni.
    Egyszer mértem össze egy GPS-el, a GPS 5 km/h-val jelzett kevesebbet. Az a maradék 1 km/h eltérés betudható a valós és a számításhoz használt gumiméret közötti különbségnek.

  • 2011.03.07 21:08:53nelek

    aaaaaa,

    talán úgy könnyebb megérteni, hogy a kerék külső részének kerületi sebessége (ez egyenlő az autó sebességével) független a lapultságtól. Gondolj egy lánctalpra és egy a lánctalppal megegyező kerületű kerékre és világos lesz.

  • 2011.03.07 21:09:55aaaaaaaaaaaaaa

    Bambano, ki írta hogy a lapos kerekü autó kör alakú? Mert én nem.

    De még a felfújt kerekü, az autó súlya által terhelt kerék se kör alakú. De még az a autó által nem terhelt kerék se tökéletes kör alakú. De ebbe már ne mélyedjünk el..

    Ezért írtam és a szakirodalom is így írja: a gördülési sugár....

    Ergo te kommenteztél rosszul!

  • 2011.03.07 21:10:22amatőr

    Bocsánat, a "Ha a műszer hibája lenne, akkor a sebességgel arányosan tévesztene" mondat arra vonatkozott, ha hagyományos, Deprez-műszeres vagy pláne mechanikus, forgó mágnese sebességmérő lenne a műszerfalban.

  • 2011.03.07 21:21:20aaaaaaaaaaaaaa

    nelek,

    a kerületi sebesség megegyezik a haladási sebességgel, ezt jól írod. De sajnos szegény autó ebből nem tudja kiszámolni a sebességet. Ő csak azt tudja, mennyit fordult el a kerék adott idő alatt, azaz mekkora távolságot tett meg a kerék adott idő alatt. És bizony 1km megtételéhez több kisebb gördülési sugarú kerékfordulat (lapos kerék) kell, mint egy nagyobb gördülési sugarú keréknek....

    Mivel neki csak egy beprogramozott a kerék méretére utaló érték van ezért ő csak ezzel tud számolni.

    ÉS már meg is van miért számít a kerék valós mérete, de ezen belül is maga a gördülési sugár....

  • 2011.03.07 21:21:30nopánick

    A GPS sebesség mérési pontossága +-0,18 km/h
    és ez FÜGGETLEN a pozíció pontosságától...

    Más alrendszer méri a sebességet és más a pozíciót.
    A GPS nem a pozíció különbségekből számol sebességet!!

    Amit a navi kiír km/h adatként azt lehet halálpontosnak venni.

    HA!!! legalább 2-3 másodpercig egyenletesen halad az autó, azaz nem gyorsul és nem lassul.


    Azért kell a pármásodperces mérési idő, mert a
    a kiírt eredmény 0,5 vagy 1,0 másodpercenként szokott frissülni..

    A léyneg, hogy a GPS által kííirt sebesség az "halálpontos" a kmórához képest és független a gumitól, kerék mérettől, mindentől...

    Nálam nyárigumival -8 km/h és télivel -6 km/h az eltérés a kmórához képest.
    (a két gumi eltérő méretű 16-os illetve 17-es)

  • 2011.03.07 21:30:24nelek

    aaaaaaaa,

    ennek a lapos kerék dolognak nem ártana utánagondolnod.
    Jelöld meg krétával a lapos kereket és egy ugyanakkora keményet. Képzeld, hogy az első lapos, a hátsó kemény. Szerinted hol lesz a krétás jel az egyik és a másik keréken egy fordulat után? Mert ha nem ugyanott, akkor az azt jelentené, hogy az egyik kerék futófelületének a hossza rövidebb lett. Hogyan?

  • 2011.03.07 21:35:47uff68

    Itt az EGB szabvány, aminek meg kell felelni... Vagyis kevesebbet nem mutathat az óra, csak többet.

    [link]

    [link]

  • 2011.03.07 21:37:44amatőr

    nelek:

    képzeld el az egyik kereket laposnak, a másikat normál nyomásúnak. A normál a gumi kerületén gördül. A lapos a felni kerületén, csak a felni és az aszfalt közé be van préselve egy 15 mm vastag futófelület, és egy pár milliméteres gumi-oldalfal.

  • 2011.03.07 21:45:09aaaaaaaaaaaaaa

    nelek,

    lapos keréknél az a gumihossz továbbra is ott van az úton, csak szét van lapulva. Vagyis nem vesz effektív részt a gépkocsi gördülési sugarának növelésében. Kvázi (

  • 2011.03.07 21:48:33kicsidio

    A saját tapasztalatom is azt mutatja, hogy többet mutat az óra mint a valós sebesség.
    Egy autóban /Cayenne/ ültem eddig ami ugyanazt mutatta mint a saját fedélzeti gps és a telefonomban lévő kütyü...

  • 2011.03.07 21:49:39aaaaaaaaaaaaaa

    hopp fele eltűnt a kommentnek!

    Az európai autók pont így ( a fordulatszámok összehasonlításával) detektálják a keréknyomás meglétét. Ha valamelyik kerék gyorsabban kezd forogni egyenesben, akkor abban csökken a nyomás.
    Az USA autókban általában külön keréknyomás mérő szenzor van.

  • 2011.03.07 21:54:21Brianscythe

    Ha jól tudom, elég sok GPS-ben van gyorsulásérzékelő és giroszkóp (szögsebesség érzékelő), ezért van az, hogy a GPS akár alagútban is tudja, hogy merre jársz: számolja a megtett utat, irányt és sebességet. Ezeknek a jele már nem túl pontos (nyilván bejátszik az ár és a szerencse, hogy milyen szériát fogtál ki). Szerintem sok esetben, amikor a GPS elveszíti 1-2 műhold jelét, és a szenzorok alapján számolt adatot jelzi ki, pontatlanabb lesz, de nem feltétlenül jelzi ezt. A beépített GPS veszi az autó sebesség jelét is a CAN buszon, az talán kicsit pontosabb tud lenni "alagútban" is.
    Egy kis szőrszálhasogatás: az elektronika max annyia pontos, amennyire az órajele (oszcillátora) engedi. Annak a pontatlansága (hőfokfüggése, driftje, stb.) mondjuk csak néhány 10 ppm.

  • 2011.03.07 21:56:20tizenharom13

    Nem olvastam végig minden hozzászólást, de mindenki technikai oldalról közelít. Gondolkodjatok el kereskedelmi szemszögből is: Miért siet minden óra? Miért nem pont késik? Ha az autógyártók a km órákat GPS pontossággal adnák el az autókban, akkor csökkenik a mért kilóméter, ezáltal a km-enkénti üzemanyagfogyasztás magasabb lesz, tehát máris eladhatatlanabb a jármű. Szerintem ez elég alapos indok, hogy az óra ne legyen pontos és ha már nem az, akkor meg semmiképpen se késsen, hanem inkább siessen.

  • 2011.03.07 22:05:16aaaaaaaaaaaaaa

    13:

    Szerintem csak a sebességmérő kijelzője jelez többet. Maga a távolságméréshez nem "építenek" be +5%-os csalást. Az annyira pontos amennyire lehet. Sebességmérőnél is inkább csak azért, hogy biztosan elkerüljék azt a szituációt, hogy kevesebbet mutatott és a vezetőt ezért birságolják meg gyorhajtásért, majd a sofőr erre hivatkozva beperelné az autógyárat. De néhány kommenttel feljebb valaki belinkelt néhány előírást. Lehet abban más szempontok is le lettek írva....

  • 2011.03.07 22:23:35Kirándulás

    Micsoda olcsó, filléres lekoptató válasz ez az Autódoktortól, istenem. Mintha Pistikének magyarázna az oviban, bár sztem ezért az is elküldte volna a picsába.

  • 2011.03.07 22:34:59Bambano

    aaaaaaaaaaaaaa: A kerék futófelületének anyaga folytonos és nem változik érdemben attól, hogy leengedted. A tengely fordulatszáma akkor változna érdemben a laposabb keréknél, ha változna a futófelület mérete. De mivel az nem változik, hiszen nem állsz neki kifűrészelni belőle, ezért a fordulatszám sem változik. A sebességmérő ugyanannyit mér felfújt és lapos gumi esetén is.

  • 2011.03.07 22:38:47Bambano

    amatőr: akárhányszor láttam eddig defektet, mindig fekete gumicsíkot húzott a kerék. így a lapos kerékre a "gördül" kifejezés max. eufémisztikus lehet.

  • 2011.03.07 22:43:31aaaaaaaaaaaaaa

    Bambano:
    Itt egy cikk az indirekt keréknyomásmérés technikájáról, ami a fordulatszám változáson alapul.

    [link]

  • 2011.03.07 22:45:05Brianscythe

    Szerintem lapos gumi igenis befolyásolja a távolság és sebességmérést. A gumi felülete valóban megteszi a teljes utat, de az torzul össze vissza, az autó viszont minden időpillanatban kisebb sugárral halad előre. Sőt, olyankor változik a szlip is (ami mindig van, ha van vonóerő) Az mondjuk valószínű, hogy nem egyszerre tök lapos mind a 4 kereked, és az "óra" valahogy kikompenzálja.

  • 2011.03.07 22:56:37aaaaaaaaaaaaaa

    A teljesen lelapult keréknél a csúszás már számottevő a gördülés mellett.

  • 2011.03.07 23:04:14Bambano

    aaaaaaaaaaaaaa: tartok tőle, hogy te nem erről a helyzetről beszéltél.

  • 2011.03.07 23:09:10aaaaaaaaaaaaaa

    Ezt nem értem. Mármint mire gondolsz? A totális defektről? Mert akkor nem. Eredendően a kerékméret és sebesség viszonyát elemeztük. Vagy nem?

  • 2011.03.07 23:46:25amatőr

    tizenharom13

    Nem olvastam végig minden hozzászólást, de mindenki technikai oldalról közelít. Gondolkodjatok el kereskedelmi szemszögből is: Miért siet minden óra? Miért nem pont késik? Ha az autógyártók a km órákat GPS pontossággal adnák el az autókban, akkor csökkenik a mért kilóméter, ezáltal a km-enkénti üzemanyagfogyasztás magasabb lesz, tehát máris eladhatatlanabb a jármű:

    Olvass figyelmesebben. A sebességmérésben csal felfelé, a megtett utat hajszálpontosan méri. Emiatt a fogyasztás érték, amit tankoláskor kiszámítasz, valóságos.

  • 2011.03.07 23:50:21amatőr

    aaaaaaaaaaaaaa

    Bambano:
    Itt egy cikk az indirekt keréknyomásmérés technikájáról, ami a fordulatszám változáson alapul.


    Ne foglalkozz Bambanővel, egy korábbi vitánkban már kiderült, hogy a tények nem szokták zavarni.
    Ha a szeme láttára mennél egy kocsival 100 métert, egyik kereket félig leengedve, gumikat egy ponton megjelölve, hogy egyértelműen látsszon, a laposabb kerék többet fordul, akkor sem ismerné el hogy nem volt igaza.

  • 2011.03.07 23:58:02kultúrpesszimista

    2011.03.07 14:57:16Macropus Rufus

    "Lehet ez miatt pontosabb."

    EMIATT!!! HASONUL! NEM EZ MIATT! A KURVA ÉLETBE, HOGY EZT NEM LEHET MEGTANULNI! EZ VALAMI KÓRSÁG, HOGY ÍGY TERJED?!?!?!?!?!!?!?

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

33,000 stolen cars found in 4 months
In Brazil, civilians have found 33,000 stolen cars with the help of a free app. The programme can be installed on phones, tablets and computers.