Miért ráz a Kia autópályán?

2011.03.12. 18:12 -

Tisztelt Autódoki !

Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy van nekem egy Kia Ceed 2007 évjáratú gk. és kicsit ráz a kormány autópálya tempónál. Az autó garanciális, mit nézessek meg a futóműven kivül.

Kedves Érdeklődő!

Elsősorban a kerék kiegyensúlyozottságát, rögtön utána pedig a stabilizátor-pálcákat, azok elég rosszul sikerültek a Ceedek esetében.

Ha ezek rendben vannak, szóba jöhet még az első kerékcsapágy, az első szériákban ezekkel is volt némi probléma.

Más jellemző problémáról nem tudok, de a magyar utakon egy lassan négyéves autón azért bármelyik szilent vagy gömbfej lóghat.

Üdvözlettel:
Autódoktor

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. március 12., 18:12, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.03.12 18:35:262.0TDDI

    Nem fikázni akarom de Én egy nepperel nézetném meg hogy mit ad érte! Aztán vennék egy normális autót! Délkoreában sem autót sem mtorokat, nem gyártottak/gyártanak megbizható minöségben!!

  • 2011.03.12 18:38:39ccorsa

    Ha garanciális, akkor a szervizben megnézik neki.
    Vagy szeretne okoskodni közben :)

  • 2011.03.12 19:05:42szikla2

    Nem látta még szerelő ?

    Akkor én meg távszakértem:
    Vegyél autót, de ne menj ki vele a kátyús útra, mert drága a benzin.

  • 2011.03.12 19:14:42vir63

    A "mi autónkkal"nincs ilyen probléma!

  • 2011.03.12 19:34:53Zofren

    A kerékcsapággyal nem volt gond. A kutyacsontot cserélik gariba. Az új gyártásúak meg már jók.
    Egy ceed tulaj ;)

  • 2011.03.12 19:51:05hajcihő

    Nekem az Opelom rázott ugyanígy (csak autópályán).
    Az ok a következő: Ha az ember sokat megy a városban üres kocsival, az autó hátulja túl könnyű és ezért gyakran pattog. A hátsó gumi egyenetlenül kopik és egy idő után hullámos lesz, amit ki is lehet tapintani, ha végigsimítjuk a kerék futófelületét. Megoldás: néha fel kell cserélni a hátsó gumikat az elsőkkel.

  • 2011.03.12 20:02:58wolfheart

    2.0 TDDI:Akkor még szerencse, hogy a szomszédban készül.

  • 2011.03.12 20:19:50trabirider

    nulladikként azt nézd meg, hogy nem tapadt-e valami nagyobb sárdarab vagy hasonló a felni belső oldalára, mert az is símán okozhat kiegyensúlyozatlanságot.
    (személyes tapasztalat, tényleg meglepően makacsul oda tud tapadni, kívülről meg ugye (lemezfelni esetén) nem látszik...)

  • 2011.03.12 20:23:00Zsolth

    Amire még senki nem gondolt.. SZAR AZ ÚT!

  • 2011.03.12 20:24:25encore

    Teljesen felesleges a dél koreaiakat lenézni, ha jól veszem ki Fordos vagy, ne csodálkozz rajta, de lehet hogy hamarosan különb autót csinálnak mint a Fordok, de a többi autógyártó is lemaradhat.
    Mielőtt azt hinnéd hogy Kiás vagyok tévedsz, én európai autó szerető ember vagyok (Egységes Európa párti) maradjon Európában a tőke.
    A Hyundai/Kia csoport kb:40-50 évvel ezelőtt megvette a mitsubishi és valamelyik másik japán gyártó alaptechnikáját (persze gondolom nekik jött már az új) alapba jó technikát csiszolni az meg egyértelműen megéri.
    Én 1997-ben egy 350-ezer mérföldet futott Hyunday Excel autóval találkoztam, végig egy tulaja volt. Eredeti bontatlan motorral, igaz hogy vagy 4 botott váltót cserélt már, és az autót a rozsda tartotta össze, de a motor még jól szólt.

  • 2011.03.12 20:24:36trabirider

    @2.0TDDI:
    Akkor meg miért adják a összes márka közül a Kiánál a leghosszabb garanciát (mind időben, mind kilométerben)??

    Amúgy ez a "melyik ország tud/nem tud jó kocsit csinálni?" kérdés eleve értelmetlen(napjainkra az lett), hiszen az alkatrészek jelentős része külső beszállítótól érkezik, és egy beszállító általában több márkát is kiszolgál.
    Pl. a Bosh szállítja gyakorlatilag az összes kocsiba az elektronika nagy részét...

  • 2011.03.12 20:31:53encore

    Elírtam: Hyundai

  • 2011.03.12 20:33:40encore

    Igen, sok autóba a Bosch szállít sokmindent sajnos.

  • 2011.03.12 20:34:16hüle

    2008 elötti ceedekben a stabilizátor pálca nem a legjobb finoman fogalmazva.Meg amúgy is szlovak.Nekem koreai kiám van nincs is semmi gondom vele elötte vw-em volt többet soha,volt japán is az jó volt de ez praktikuss
    abb tágasabb olcsobb ezentúl csak koreában gyartktt autóm lesz.

    20TDDI
    A németek és angolok szerint azért jobb az i30 mint a golf,mert a koreaiak nem tudnak autót csinálni? És azért lett az év autója
    Amerikában a hyundai genesis....

  • 2011.03.12 20:44:37Fan-tom

    2.0TDDI

    A Ceed-et nem Koreában gyártják hanem Szlovákiában :),jórészt európai beszállítók közreműködésével.
    A rázást pedig a kerekek kiegyensúlyozatlansága vagy alaki hibája szokta okozni.Ezt általában nem szokták garanciában orvosolni,de ezt szervize válogatja.

  • 2011.03.12 21:00:10ZON

    2.0 TDDI: (Ha nem a szerkesztő műkommentje vagy)
    A mai koreai kocsikat szokták a 15 éves Lancerek,Carinák,Galantok mai megfelelőiként emlegetni.Hát, azoknak tényleg nincs lelkük.Csak mennek,mennek...

  • 2011.03.12 21:02:15GOLF_GOLF

    nos, varjuk meg a 380.000 km-ben levo CEEDeket :)....
    Amugy szeretem a KIAt, van a csaladban.

  • 2011.03.12 22:12:42eresz79

    hajcihő
    Az autódon elsősorban lengéscsillapítót kell cserélni, ha pattog az úton és egyenetlenül kopik a gumi futófelülete.

  • 2011.03.13 00:19:00tz1

    hajcihő:

    Te is csak úgy vetted a jogsit, mert járműkezelésből tuti nem vizsgáztál. ;-)
    Kicsit aggódom, hányan lehettek az utakon?

  • 2011.03.13 01:09:44Csirkésfiú

    Karcagon van egy Rio CRDI 520e km-rel.
    Gyakorlatilag hibamentes. Nekem ez elég, hogy ezután igenis autószámba vegyem a koreai autókat.

    Lehet csak urban legend de évekkel ezelőtt hallottam, valami kia-ban pályán szétrepült a kuplunkszerkezet, hogy miért ki tudja. Lehet anyaghiba.
    Ha pedig ilyen mégiscsak létezik, megnézetném a kuplungot, mert előfordulhat hogy pályán (nagyobb fordulatszámon) a kiegyensúlyozatlan tömeg rázza az autót.
    Ez csak tipp, a fenti pedig lehet urban legend, nem leugatni :)

  • 2011.03.13 08:26:29Schütii

    Valaki magarázza már el hogy a stabpálcától miért remeghet a kormány. Nem értem.

  • 2011.03.13 08:28:51Schütii

    Csirkésfiú

    Ha valóban a kuplung üt, akkor nem kell nagy sebesség még egyesben is produkálható a tünet sőt továbbmegyek, álló helyzetben is, csak pörgetni kell a motort. Gondoltad volna?

  • 2011.03.13 08:33:30Schütii

    hajcihő:
    Érdekes elmélet, de sajnos hülyeség. Viszont abban igazad van hogy nem árt felcserélni a kerekeket elöl-hátul. És kapaszkodj meg, minden autón és minden gumin ki lehet tapintani némi fűrészfogasságot, de ez a természetes kopás velejárója. Gumisok nem nézik a nyilat a gumi oldalán, csak végighúzzák a kezüket a gumi futófelületén és megmondják hogy merre forgott a kerék.

  • 2011.03.13 09:13:13balbeck

    Schütii, hajcihő:
    Kell is cserélgetni, mert az elsők jobban kopnak.
    Nekem azt mondták a merev tengely miatt kopik kagylósra (üresen), terhelten egyenletesen nyalná le a belső oldalon.

  • 2011.03.13 09:26:53martinov

    Régen a Trabantom csinált ilyet, ott kerékösszetartást kellett állítani és jó lett.

  • 2011.03.13 09:38:06Gab X

    Téli időszakban a felni belsejében a sár és apróbb kavicsok lerakódnak. Az egyenletlen lerakódások miatt úgy tűnik mintha a kerék rosszul lenne kisúlyozva (centírozva). Magas nyomásúval ki kell mosni a kerekek belsejét. Amennyiben a gond továbbra is fent áll, akkor a jó minőségű magyar utaknak hála, pár erősebb kátyút nem tudtát kikerülni...kerekeket vidd gumishoz centírozni.

  • 2011.03.13 09:42:34lorincz84

    Így már én is jártam,de aztán rájöttem,hogy nem az autóval van a gond,hanem az adott útszakaszon amin rendszeresen járok enyhén,szabad szemmel szinte nem is láthatóan hullámos az út és ez okozta a problémát,mert máshol nem tapasztaltam.

  • 2011.03.13 10:43:12F/

    Szakadt gumi?

    @encore 2011.03.12 20:24:25

    "Teljesen felesleges a dél koreaiakat lenézni, ha jól veszem ki Fordos vagy, ne csodálkozz rajta, de lehet hogy hamarosan különb autót csinálnak mint a Fordok..."

    Hamarosan?:D

  • 2011.03.13 11:30:17Darren79

    Életem legjobb autója egy CRDI Kia volt. Tavaly adtam el, anno újonnan vettem.

  • 2011.03.13 12:13:28ColT

    Nekem is volt ilyesmi, de még csak szálszakadástól. A jó magyar utakon az hamar megy.

    De a doki által leírt többi sem zárható ki...
    ...ha meg garis, akkor meg nem szarozni, szervízbe!

  • 2011.03.13 13:29:072.0TDDI

    Szeva trabirider, hüle meg Fan-tom! Nem műkomentelő vok sőt még csak nemis elvakult csak japán v német autó hibátlan istenitő vki! De ezek a koreai márkák nekem nem jönnek be sok más embernek sem! Pl ott van a csodás Daewo olcsó volt koreai meg stb mégis Chevrolet lett végül mert a kutyának nem kell! Amúgy meg nézném hogy 200-250ekm-ert futott 6,5éves Kiara milyen gari van?! Mind1 ez az Én véleményem! Van a családban koreai autó 40ekm-nél kerék csapágy csere pedig nem rombolják az autót! Háát nem is tudom...

  • 2011.03.13 18:15:18Tomi1973Wien

    300eKm felett van a carnivalomban (2004es), most lesz a kovetkezo vez.mu.szij csere... a kotelezo szervizeken kivul gyakorlatilag semmi gondja nincsen... 2,9 motor, automata, 10L/100Km, oszt kimegy a vilagbol is :-D

  • 2011.03.13 19:48:12Schütii

    balbeck:

    Kagylós kopás csakis a lengélcsillapító hibája miatt jöhet létre, önmagában a merev tengely (nem keverendő a csatolt lengőkarral, ami hunyorított szemmel merev tengelynek látszik, igazi merev tengely van a Ladákban pl.) és a kis terhelés, nem ok a rendellenes gumikopásra. Ha ezzel a "kis terhelés"-szöveggel etet valami "szakember", akkor kezeld fenntartásokkal a véleményét.

  • 2011.03.14 23:09:45Csirkésfiú

    Schütii

    Gondoltam volna, de mint fent is írtam, hagyjuk az iróniát, a leugatást.Mindennek megvan a helye.
    Csupán jó szándékból írtam, amit írtam.

  • 2011.03.14 23:40:13prange

    GOLF_GOLF
    Én még csak 350 000es Ceedet láttam, de hibátlan volt :)

  • 2011.03.15 10:00:09Aabroncs

    Könyörögve kérek minden neten képzett műszakembert, hogy ne mondja azt, ha elgörbült a felni vigye centírozni, mert megőrülök!
    Először is, centrírozás, helyesen. Másodszor, ha egy tárgya kerek volt, majd elgörbült és már nem kerek, ki találta ki azt a baromságot, hogy attól kerek lesz, ha ráütök pár darab cink súlyt??
    Tehát, először kerék kitakarít, fél kiló sár kimos, majd a kereket elvinni lelkiismeretes gumihoz, (nem márkaszervizbe, ahol valóban csak ki fogják egyensúlyozni, anélkül, hogy egyáltalán rápillantanánk a a kerékre, forgás közben), és ellenőrizni a gumi illetve a keréktárcsa geometriát! Ha ez rossz, nincs mit kiegyensúlyozni!Attól, hogy a centrírozó gép 0-0 mutat, nem lesz ám jó! Mutasson a gép 10-10 grammot, attól nem fog rázni, ennyi kavics is van a kerékben, sőt több is. Ha azonban "nem fut szépen", akkor rázni fog.
    Schütii: Kagylós kopás a terheletlen hátsó futóműtől is és sérült keréktárcsától is előfordulhat. Ha ezt nem tudod, nem dolgozol a szakmában. Millió olyan autót láttam, amiben kitűnő gátló volt, de mégis, mivel úgy futott le 50.000 km-t, hogy sosem cserélték meg az elsőt a hátsóval, a hátsó kagylós. Gyakorlatilag egy szezonban annyi ilyen autót mutatok neked a céges autók közt, amennyit akarsz. Mindben jó a gátló és váltakozó mértékben a kagylós kopás mégis ott van, szinte kivétel nélkül!!

    Ha nem hiszed, itt megtalálsz és megmutatom, szívesen:http://www.aabroncs.hu/

  • 2011.03.15 10:08:02Aabroncs

    Ja és a stabpálca szerintem is butaság. Remeghet mástól a kormány, amitől, hosszú távon sok minden kifeküdhet, kezdve az agycsapágytól, akár a gátlóig, brutális hiba esetén. A stabpálca hibája szerintem sem okoz önmagában rázást.

    Ha pedig félre érthető valaki számára, a kagylós kopás sem okoz klasszikus értelemben vett kormány rázást, a fenti hozzászólásban nem is erre reagáltam. A kagylós kopástól esetleg olyan kellemetlen hang jöhet elő, mint régen a 30-as villamos hangja, csak nem csenget:-))) Azonban egy sima hátsó kagylós kopás nem rázza a kormányt. Az már igen durva kagylós kopás..
    Azt kell még figyelni, hogy igen lassú gurulásnál egy picit billen a kormány, minden kerék fordulatnál, akkor vagy nagy kátyú sérülés van valamelyik felnin, vagy szál szakadt a gumi. Nem puklis az oldala, az nem a szálszakadás! Ezt is rendszeresen keverik össze..A szálszakadás a gumi acél vázának, az un, karkasznak a hibája, ilyenkor púpos a futófelület, és azzal mihamarabb irány a gumis!

  • 2011.03.15 13:16:13F/

    @Aabroncs 2011.03.15 10:08:02

    Nem kötekedni akarok, de akkor azt, ha "puklis az oldala", azt hogy hívják?

  • 2011.03.15 20:14:33Kismaci

    Aabroncs elmondta az igazat!
    Ha ráz a kormány, kössél rá védőföldelést, vagy ragassz rá egy csík centrírsúlyt.

  • 2011.03.16 00:14:45Családapa+géptervező mérnök

    Tisztelt Autódoktor,

    Valóban úgy gondolja, hogy
    "a magyar utakon egy lassan négyéves autón azért bármelyik szilent vagy gömbfej lóghat"?

    A mai autók minősége ennyit romlott, vagy csak az új autótól várunk el többet?
    Összehasonlításként:
    1998-as Toyota Avensisem van, óra szerint 230 ezer kilométerrel, ami -mivel nepper által külföldről lett behozva- ennek többszöröse is lehet.
    Idén lesz 13 éves, de szilentet, gömbfejet még nem kellett cserélni. Talán a következő műszaki előtt. Első kerékcsapágyat most kell majd cserélnem. Első fékbetét garnitúrát, lengéscsillapítókat az előző tulajdonos cserélt. Más semmi.
    A mai új autók közül nehéz lesz megfelelőt találni kb. 5 év múlva, amikor használtan szeretném megvenni.

  • 2011.03.16 16:43:57lődörgő

    Nekem is 2007 -es ceed-em van, 2 éve garanciában cserélték a gyenge minőségű stabilizátorrudakat, kopoktak, kotyogtak, de a kormányt nem rázta.
    Egyébként az autón semmi egyéb hiba nem jelentkezett 4 év alatt.
    Bizonyára a kérdező autójának gumi, vagy felniproblémája miatt rázza be a kormányt nagy sebességnél ez a legtipikusabb hiba. Amúgy nem értem, miért nem viszi szervízbe a hibát diagnosztizálni?

  • 2011.03.17 08:58:52RN012

    a stabpálca már 30 000 km nél kopoghat. Én is cseréltem egypárat. De nem ráz tőle az autó. Amúgy meg véleményem -és jópár megbontott modern motort látva- a Kia-Hyundai diesel motorok megbízhatóságra és élettartamra túllépték az európai gyártmányokat. Na persze nem 30 000-es olajcserékkel, mert azt ezek sem bírják.

  • 2011.03.17 12:30:26James_Bond

    Balbeck, mióta merev tengelyes az első futómű??? (Szerintem te lemaradtál valahol...)

    Más: A vadi új Opel Astrám kormánya is ráz autópályán 110-115 km/h között, alatta-felette nem. Szerintem pont ott adódik össze minden.

  • 2011.03.19 18:39:49makmarci

    Egyszerűen szar az út !

    Apósom Ignise is pont olyan tempónál ráz, mint az én swiftem. A golfom csak azért nem, mert azon ballonos a gumi.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
KIA CEE`D 1.4 CVVT Ferdehátú 2012-2013
7482 Ft
féktárcsa
KIA VENGA 1.6 CRDi 115 Ferdehátú 2010-2013
11170 Ft
termosztát, hűtőfolyadék
KIA SPORTAGE 2.0 CVVT zárt terepjáró 2010-2013
10408 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

When premium meant quality
Back in 1983, Volkswagen was not a serious player, and Audi just a VW, but those two went to fight it out. Cars from an era when some things were designed for eternity.