Km probléma

2002.03.28. 09:33
Biztosan a kereskedő pörgette vissza az órát, csak az első telefonomnál a szervizben "nem emlékeztek erre az eseményre" mert ez egy visszaszámított autó volt!
Tisztelt Uram!

A napokban vásároltam egy négy éves gépjárművet. A második tulajdonosától vettem meg, 120 ezer km-rel (szervizkönyv szerint utolsó szerviz 105 ezer kilométernél), majd névtelenül bejelentkeztem abba a márkaszervizbe ahol eddig szervizelték az autót, érdeklődve, hogy milyen javítások voltak a kocsin.
Kiderült, hogy 2000. októberében már 145 ezres szervizen is volt.
Akitől vettem, váltig állítja, hogy 105 ezerrel vette, és ő csak 15 ezret ment vele. Kértem a márkaszervizt, hogy adják írásba, hogy náluk már 145-nél is volt a kocsi, de a rendszám hallatán hevesen tiltakoztak, kiderülvén, hogy a második tulajdonos náluk vásárolta 105 ezer km-rel. Tehát biztosan a kereskedő pörgette vissza az órát, csak az első telefonomnál a szervizben "nem emlékeztek erre az eseményre" mert egy visszaszámított autó volt!
Mit tegyek most, minden perc számít?

Köszönettel:
Árpád
(2002. 03. 26.)

Kedves Árpád!

Nem sok lehetőséget látok a helyzet tisztázására. Elképzelhetőnek tartom, hogy a korábbi tulajdonos valóságot feltáró nyilatkozata segíthet az ügyben. Tapasztalatom, hogy jogi kérdésekben perdöntő bizonyítékok kellenek, amelyeket ez ügyben nem érzékelek. A 40e km különbséget szakértővel bizonyítani nem egyszerű feladat, így ezt nem is javaslom. Egy kis szaglászást az ügy azonban megér, hátha valamilyen előre nem látott módon a járművel kapcsolatos manipuláció feltárható.

Tisztelettel Autójogász


Dr. Mándi Sándor
Mi van, ha vásárlás után derül ki, hogy lopott az autó? Milyen szerződést írasson, ha külföldre megy a szomszéd autójával? Mikor kell PÁV? Mi van, ha műszaki vizsgán nem látszik a motorszám, és szigorúan néznek a vizsgabiztosok? Megbüntette a rendőr, ön szerint jogtalanul?

Dr. Mándi Sándor jogász a Közlekedési Igazgatás országos vezetője volt, most váltott magánpraxisra. Szakmai tanácsait a TotalCar olvasóinak természetesen ingyen adja. A rendszer hasonló az Autódoktor és a Kárszakértő rovathoz: küldjön egy levelet a autojogasz@totalcar.hu címre a probléma rövid leírásával. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! A választ Autójogász rovatunkban olvashatják.