Késlekedő szerviz

2003.06.23. 17:47
Március 29-én volt egy kisebb karambolom, aminek következtében a gépjárművem bal első eleje sérült.
Tisztelt Autójogász!

A következő problémában keresném a segítségét. Március 29-én volt egy kisebb karambolom, aminek következtében a gépjárművem bal első eleje sérült.
Sajnos mozgásképtelen lett az autó, mert a bal oldali első kerék kitört. Az autót bevitettem a márkakereskedésbe, ahol a következő hétfői napon (Március 31.) felvették javításra. Az autó egyébként 2002.08. havi és egy japán márka.
Egy hét után kiderült, hogy a kormánymű is sérült, de mivel az nincs raktáron, meg kell rendelni. Ez a kereskedő szerint április 9-én megtörtént. Azóta már sok-sok idő eltelt, és csak a különböző időpontokat és határidőket mondják, illetve azt, hogy az importőrnél éppen cikkszám módosítás történt stb..
Szeretném tudni, hogy milyen jogaim vannak ilyen esetben? Kötelesek lennének-e bizonyos idő után csere autót biztosítani? Tudok-e valamit csinálni, valamilyen retorzióval élni?
Megpróbáltam a jogszabályokban kutakodni, de sajnos - mivel nincsenek ilyen ismereteim - nem találtam semmit. Előre is köszönöm a válaszát!

Üdvözlettel:
G. István

Tisztelt G. István Úr!

Tekintve, hogy a javítás nem a garancia körébe esik, nem túl sok biztatót írhatok, de nagyon elkeserednie sem kell. Másik kocsit adni nem kötelességük ugyan, de minden, a késedelmükből eredő kárát meg kell, hogy térítsék. Arra is lehetősége van, hogy ha lényegesen gyorsabban meg tudják javítani másutt (nyilván márkaazonos szakszervizre gondolok) az autót, a késedelmeskedő költségére odaszállíthatja.
Mindez természetesen csak elmélet, ha a kereskedés nem együttműködő, jogait csak bíróságon, esetleg a fogyasztóvédelem segítségével tudhatja érvényesíteni.

Tisztelettel:
Autójogász