Meddig halogatható az adásvételi szerződés teljesítése?

2004.12.27. 11:32
Tisztelt Autójogász!

Nyár közepén vásároltam szalonból egy új autót, melyet kézpénzben akkor ki is fizettem. Azóta sem adták át a járművet! Kb. egy hónappal a "vásárlás" után kaptunk egy csereautót, míg a miénket átvehetjük. Ezt két héttel ezelőtt visszaadtam (mert találtak rá vevőt) és kaptam egy másikat helyette. Ez első autó felszereltsége (és motorteljesítménye) sem érte el a vásárolt gépkocsiét, de a mostanié hihetetlenül alulmúlja azt! (Se légzsák, se szervó, se elektromos ablak, se légkondi, stb.) Az ügyvezető csak ígérget, arról pedig nincs tudomásom, hogy a Budapesti márka-központ bármit is tett volna, pedig panaszomat már írásban is benyújtottam feléjük. Kérdésem az lenne, hogy -a naponkénti rájuk telefonáláson kívül- mit tehetek ilyenkor, hova fordulhatok? Felléphetek-e kártérítési igénnyel? (Vagy azt elszúrtam, mikor elfogadtam a csereautót?)

Tisztelettel:

Somogyi Vince

Tisztelt Somogyi Vince!

Kérdés, hogy kikötötték-e az adásvételi szerződésben, hogy az új autó leszállításáig milyen felszereltségű gépkocsit biztosítanak. Gondolom, hogy nem, ezért Ön az átvett, elfogadott cseregépkocsikkal közlekedve ezen a címen nem kérhet kártérítést. A másik, lényegesebb szempont, hogy az adásvételi szerződésben milyen határidőre vállalták a megvásárolt jármű átadását. Feltételezem, hogy ez a határidő már régen letelt, fél éve használják az Ön pénzét, ezért is fordult panasszal a márkaképviselethez. Ön elfogadott egy tartalékmegoldást, ez egy ésszerű időre jelenthet csak megoldást, azonban a féléves késés már túllépett azon a határon, amit még el lehet fogadni. Azt javasolnám, hogy írjon egy felszólító levelet az eladónak, melyben 8 napon belüli szerződésteljesítésre hívja fel őket és jogkövetkezményként helyezze kilátásba, hogy érdekmúlásra hivatkozva el fog állni a szerződéstől, a határidő eredménytelen letelte után indítson pert ellenük.

Tisztelettel:

Dr. Bodolai László