Javítás vagy csere?

2003.04.22. 14:57
Ha jól értettem, akkor a javítás csak ideiglenes jelleggel történt.
Kedves Gumidoktor!

Egy 2001-es MX-5-ösöm van Michelin Pilot SX 195/50 R15 82V SX GT gumikkal, és a gondom a következő:
2 hete kaptam egy defektet, és a gumis a javításnál megjegyezte, hogy a csavar annyira a futófelület szélén fúrodott bele a gumiba, hogy befoltozza ugyan, de ajánlja, hogy vegyek rá újat, mert "nagyobb sebességnél ledobhatja a gombát" (sic!).
Ha jól értettem, akkor a javítás csak ideiglenes jelleggel történt. Most, amikor ilyen mértékben leesett a hőmérséklet, az említett kerékben a nyomás 1,9 helyett 1,3 volt, míg a párjában 1,7.
A gumik viszonylag újak, kb. 20 000 km-t futottak, és nem a meghajtott kerekeken vannak.
Mivel ezek a gumik nem kimondottan a low budget kategóriába tartoznak, Ön szerint érdemes-e új gumit vennem (nem párban, vagy mégis?), és tudna ehhez hasonlót mondani Pirelliben?

Válaszát előre is köszönöm,
speedy-gee

Tisztelt Speedy-Gee!

A gumisnak teljesen igaza van! Egyrészt V-s sebességindexű abroncsot nem "illik" javítani, másrészt az oldalfal javítása, mivel az komoly teherviselő funkcióval bír, szintén nem ajánlott, mondhatnám tilos. Sajnos ez nem egy "magyar útbarát méret"...
Nemhogy érdemes, hanem új gumit kell ilyen esetben venni. Nem kell feltétlenül kettőt, viszont amennyiben csak egyet vesz, akkor teljesen megegyezőt kell vennie a másik keréken lévővel. Ez abban az esetben jó megoldás, ha nincs nagy profilmélység a már fenn lévő és az új abroncs között. Mivel a Mazda MX-5 esetében az első kerék a nem meghajtott, így a nagy profilmélység különbség az autót elhúzná. Ha mindenképpen egy abroncsot venne csak, akkor azt ajánlatos a hátsó, meghajtott tengelyre tenni.
Természetesen van megfelelő ajánlat a Pirelli-palettán is ebben a méretben, amennyiben két abroncsot venne; én ebben a méretben a 195/50 R15TL 82V P6000-est ajánlom (bruttó listaára 23.763 Ft).

Üdv:
Gumidoki