A széles gumi hátulütői
A szélesebb gumi miért viseli meg a futóművet?
Már annyit olvastam ezen a helyen a gumiméret-autó összefüggésről (átmérő, szélesség, oldalfal magasság), de egyet nem értek:
A szélesebb gumi miért viseli meg a futóművet? Szerintem a kocsi súlya nem változik meg érdemlegesen, tehát ez nem jelenthet problémát. A nagyobb súrlódás a pénztárcámat csapolhatja gyorsabban, nem a futóművet eszi.
Maximum, ha kicsit gyorsabban zuhanok be egy kanyarba, ahol az eredeti keskenyebb gumival már kisodródnék, de a jobban tapadó szélesebb gumi még bent tartja az autót, ott lehet nagyobb az igénybevétel.
Pont, kész. Több nem jut eszembe. Kérem világosítson fel.
Tiszelettel:
Sz. Pál
Tisztelt Szabados Úr!
Röviden és egyszerűen:
Egyszer; a szélesebb gumiabroncs "peresebb" is, azaz alacsonyabb oldalfalú, mint az eredeti abroncs. Az alacsonyabb oldalfal jóval kisebb mértékben nyeli el az útegyenetlenségeket, -hibákat, ezek csillapítása még nagyobb részben hárul a futóműre.
Másodszor; nagyobb guminál általában nagyobb a rugózatlan tömeg is. Önnek sem mindegy, hogy két 5 kilós, vagy két 6 kilós Tesco-zacskóval sétál haza a boltból.
Harmadszor; a szélesebb futófelület miatti jobb tapadás - itt jön az Ön kanyaros példája - logikusan szintén növeli a futóművet ért erőhatásokat...
Folytassam még?
Üdv:
Gumidoki