Mankókerék

2004.03.02. 22:56

Mankókerék ügyben a VW-kereskedőt kéne megkérdezni...

Tisztelt GumiDoki!

Vásároltam egy személygépkocsit (VW Touran), amihez gyárilag nincs pótkerék.
Az autó 7 személyes kivitel, és a csomagtér-padlóba vannak süllyesztve a tartalék ülések, oda, ahol általában a pótkerék található. Ellátták az autót egy palack "anyaggal", amit defekt esetén a szelepen keresztül az abroncsba kell juttatni, és így el lehet(?) jutni állítólag vele a legközelebbi gumis műhelyig, ahol egy új abroncsot (már ha tudnak adni olyan méretű, mintázatú stb ) kell szereltessek a felnire, hiszen (állítólag) a régi "anyaggal" telefújt abroncs már nem használható (javítható?), eldobandó.
Ha nem tudnak azonos tulajdonságú abroncsot adni a gumis műhelyben akkor két db abroncsot kell vásároljak a helyzet kényszerítõ volta miatt, hiszen tengelyenként azonos abroncsok kellenek! A konkrét kérdéseim a következõk lennének:
1. Mi is ez az "anyag", és mûködik-e a dolog ?
2. Valóban használhatatlan lesz a telefújt abroncs?
3. Ön szerint jó megoldás lenne-e az, hogy egy pótkereket vigyek magammal mindig a csomagtartómban?
3. Lehet-e ehhez a típushoz - 205/55/R16 - mankókereket kapni ? (ami talán kevesebb helyet foglalna el a csomagtartómban)

Várom válaszát!
Üdvözlettel: Kovács József

Tisztelt Kovács Úr,

Éljenek a modern technikai vívmányok!


1.) Hogy őszinte legyek, nem tudom pontosan, mi is ez az anyag. Azt mondják, úgy reklámozzák, hogy egy kis futófelületi szúrt sérülést képes eltömíteni, de mi van akkor ha valami éles tárgy véletlenül kiszakítja az abroncs oldalfalát...
2.) Nekem arról nincs tudomásom, hogy használhatatlanná válna a tömítő hab nyomán az abroncs. Nyilván, ha a defekt miatt "le van gyalogolva" a gumi, azt a tömítőhab nem javítja meg. Ez lehet olyan mértékű, hogy nem használható az abroncs a továbbiakban.
3. Szerintem két megoldás lehet. Vagy az Ön által említett pótkereket viszi magával állandóan a csomagtartóban. Mankókerék ügyben a VW-kereskedőt kéne megkérdezni, létezik-e ilyen ehhez a típushoz? De e megoldás esetében utána kellene néznie, hogy van-e egyáltalán kerékkulcs és emelő a kocsiban?
Másik - kétségkívül költségesebb - megoldás az lehet, hogy defektmentes gumikkal szereli fel autóját, amelyek egyszerű szúrt defekt esetén mindenféle paszta-hókuszpókusz nélkül is eljuttatják Önt a legközelebbi szervizbe. Ennek a megoldásnak azonban előfeltétele, hogy keréknyomás ellenőrző-rendszer legyen a kocsiban!

Üdvözlettel,
Gumidoki