Hová kerüljön a kevésbé kopott gumi?
Minap láttam egy plakátot azzal a tanáccsal, hogy a hátsó kerekekre tegyük fel
Kedves Gumidoki!
Eddig ugy tudtam (szerintem sok autostarsammal egyutt), hogy a kevesbe kopott gumikat mindig a meghajtott kerekekre, azaz altalaban elore kell feltenni, mivel itt jobban kopnak a gumik, nagyobb a fekhatas, kormanyozhatosag stb...Minap lattam egy Michelin plakatot, melyen azt javasoljak, hogy a kevesbe kopott gumikat a hatso kerekekre tegyuk fel a jobb stabilitas es a megperdules elkerulese vegett. Hol az igazsag?
Köszönöm:
György
Kedves György!
Ez a téma már sokszor felmerült ezen a fórumon is. Én a Michelin-plakáttal értek egyet. Ugyanis a mélyebb profilú abroncs vészhelyzetben (pl. vészfékezés szűk kanyarban) jobb úttartást biztosít, főleg nedves, csúszós úttesten.
Abból érdemes kiindulni, hogy a kritikus közlekedési helyzetek többnyire nedves úton lépnek fel. Amennyiben ilyenkor az első kerék abroncsai pl. vízenfutás miatt elvesztik a kapcsolatot a felülettel, a gépkocsi átmenetileg kormányozhatatlanná válik, azonban helyzetét és irányát megtartja. Ha viszont mindez a hátsó kerekekkel történik, az autó hátulja hirtelen kitörhet. Egy ilyen kritikus szituációval sokkal nagyobb feladat megbirkóznia egy átlagos vezetőnek, mint egy rövid ideig tartó kormányozhatatlansággal, vagy alulkormányzottsággal.
Tudom, hogy a közhiedelemben ez pont fordítva van, de ez a követendő igazság.
Üdv:
Gumidoki