Dilemma a Swifttel

2010.10.04. 16:54 -

Nagy dilemmával állok most szemben!
Van egy új Swiftem, értem úgy 2006.12. havi, tehát a legrégibb új Swift, ebbe szeretnék autó hifit varázsolni. Csak szeretném megtartani a gyári fejegységet, ami a gyári Swift fejegység, sima, mp3 nélkül. Na már most, én egy ládikát szeretnék, egy jó erősítővel, és a négy hangszóró helyére négy ujjat is. Ha jól tudom, nincs a gyári lejátszónak kivezetése, a négy hangszóró helye adott, de a ládikát hova tudnám tenni?

 

A gyári rádiónak valóban nincs semmi kivezetése a továbblépéshez, de ha mindenáron meg szeretnéd tartani, van rá megoldás.

Sok erősítő rendelkezik nagyszintű, azaz hangszóró bemenettel. Bekötjük a rádió hangszóró kimenetét az erősítő adott bementére és már szól is a mélysugárzó.

Amennyiben nincs nagyszintű bemenet, úgy külön modulként kell megvásárolnod. Ez egy osztó, ami a hangszóró jelből szabványos vonalszintet (RCA) csinál. A kereskedelemben sokféle ilyen kapható, de vigyázni kell, mert nem mindegyik használható!

A vásárlás előtt érdemes átgondolni a rendszer felépítését, hogy az erre fordított pénzt a lehető legjobban használd fel, és lehetőséget adjon a későbbi továbbfejlesztésre.

Én négy csatornás erősítőt választanék. Két csatornával az első két hangszórót hajtanám, a maradék két csatornával (hídba) a mélysugárzót. Nem cserélném a két hátsó hangszórót, jó ott a gyári, viszont az első hangszórók kiválasztásánál komolyabb hangszóró szettre voksolnék. Az erősítő és hangszóró kiválasztásánál kikérném szakember tanácsát, aki a zenehallgatási szokásaid és stílusod alapján ajánlana. Az erősítőnél figyelj, hogy hidalható legyen, és legyen benne lehetőség a frekvenciavágásra. Szívesen segítünk a rendszer összeállításában és a komponensek kiválasztásában.( www.duett.hu/hifi.php )

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2010. október 4., 16:54, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2010.10.04 18:49:17lujo405GL

    Mi értelme van a régi hangszórók helyére ujjakat tenni?

    1.: fáj annak, akiét levágod
    2.: véres lesz a kocsi
    3.: az ujjak nem sugároznak hangot.

  • 2010.10.04 18:51:38bonifac

    Különben is, öt ujj a normális, miért akarsz négyet?

  • 2010.10.04 19:32:59sgarde

    ...boncmestertől kapná...

  • 2010.10.04 19:46:41GTi

    A Jakuzatól olcsóbban is lehet szerezni... :)

  • 2010.10.04 20:56:57KuKori

    Na, én már nem állok be a négy, ujjal mutogató kolléga mögé ötödiknek :D

  • 2010.10.04 21:23:45dönci2

    támogatom a választ...egy négy csatis erő,szett esetleg láda normális kábelekkel kis szigetelés az ajtókba meg persze a fej cseréje...mert ilyen olyan átalakítókkal nagy rá az esély hogy f*s lesz az egész.. vegyél először egy jó kis fejet..magánvélemény hogy alpine...legalábbis nekem bejött..üdv

  • 2010.10.04 21:27:44esef

    A hangszóróban a négy ujj fogja mozgatni a membránt? Akkor ázsiait vegyél, azok végkimerülésig képesek dolgozni...

  • 2010.10.04 21:55:20Brigi \"B. A.\" főnöke

    Ha az a cél, hogy minden ujjadra jusson egy nő, akkor nagyon rossz irányba haladsz... :D

  • 2010.10.04 22:19:55lx.p.

    A ládikát? A csomagtartóba...
    Abba is fér ázsiai...
    :)

  • 2010.10.05 10:31:13kanagi

    Mi a ...sznak az átépítés?Elsők kicsere oszt helló,ha olyan supersonik a hallásod akkor kocsit is kell majd cserélned...azt a véres kocsit hogy a ...csába passzolod el a lengyelpiacon egy ujjatlan halott kínai cédával(akinek még a membránjai is repedtek)a csomagtartóban..HE?Még ha ládikába is rakod!Akkor még ott a 3 élő kínai néni összesen krva sok ujjal..No akkor aztán te lemész hídba az ziher..

  • 2010.10.05 23:03:54gixeres

    Az Alpine-t támogatom. Én is azt vettem bele először, de aztán kiderült hogy nem azt tudja amit mondtak róla.Se bluetooth nemvolt benne és csak külön 8000es vezetékkel tudott iphone dokkolni. És olcsón se adták. Kicseréltem egy drágább sony-ra, funkcióban sokkal többet tud, wattban is elvileg. Beépíttettem, és egy nagy rakás szar a hangja. Semmi mélyhang, recseg ha hangosan hallgatom. Érvágás volt az alpine után de hát legalább nemkell semmit kábelezni meg headszettezni.
    Az alpine isten volt, mindenki azt kérdezte milyen mélyláda van a kocsiban. Semmi csak a gyári hangszórók voltak. Most meg aki meghallja, aztmondja hogy ilyen szar hangszórót raknak az audikba és nemhiszik el hogy a fejegység nemtúl jó:-DD

  • 2010.10.06 14:42:32traxx

    Nem nagyon fogod megúszni fejcserével. Vagyis jó eredményt nem fogsz kapni(ez a nagyszintű jeles dolog halott ötlet. Mert a nagy hangszintel nagy zajok is jönnek majd).
    Ha mégis cseréled a fejet, akkor jön a következő kérdés: milyen zenét hallgatsz? mert nem mindegy, ez fogja meghatározni az új fejegység márkáját( Alpine pl az egyik legjobb választás, ha az akusztikus zenét kedveled jobban, de ha pl club vagy keményebb zenéket hallgatsz, akkor valami más a jó választás: Pio, stb).
    Ha ez megvan, jöhet a többi. De egy jó fejegység/jó hangszóró párosítással(+ jó kábelezés, beépítés, szigetelés) nem kell se erölködő, se mélyláda.
    (ez pl már egy viszonylag jó cucc: Alpine CDE-9880R)

  • 2010.10.06 17:13:04dönci2

    azért ha még láda nem is kell de egy erősítő a szettnek nem árt...teljesen máshogy szól egy hangszóró erősítőről mint fejről...de ne hallgass senkire...alapvető dolgokat(kábelek hangszóró)rakasd be az autóba és keress egy olyan lelkes eladót aki hajlandó rád szánni egy fél órát és bepróbálni néhány erősítőt..üdv

  • 2010.10.06 20:28:32JMC

    A hifiépítés a fejegységgel kezdődik. Ha azt nem akarsz cserélni bele se fogj inkább.

    Nomeg jól gondold át mit szeretnél. Veszel egy jó fejegységet, meg mondjuk egy komponens szettet előre frekivágóval ahogy illik. Aztán rájössz, hogy hiányzanak az 50 Hz alatti hangok, akkor teszel bele egy mélynyomót. Aktívat azért rendes cucchoz nem rakunk, megy bele erőlködő. Ha már erőlködő, legyen négy csatornás, kettőről megy a komponens, kettőről hidalva a mély. Aztán rájössz, hogy jobb lett volna inkább két darab kétcsatornás, kisebb a zaj. Majd megy bele egy komolyabb kondi is, biztos ami biztos alapon az akksit is lehet nagyobbra cserélni, hogy ne pulzáljon a fényszóród a basszus ütemére.

    Itt többé-kevésbé már egész normális rendszered van, csak épp magas hangerőn rezonál meg rezeg az egész autó. Mehetnek a bitumen-lapok a lemezekre, meg filc ide-oda, esetleg teljes kárpitcsere.

    Itt eljutunk oda, hogy az összeállt rendszer hangja nem olyan, mint amilyen volt, lehet kezdeni előről az egészet nagyobbra méretezve...

    Inkább tankold a Suzit ebből a pénzből, vagy vegyél rá négy normális téli gumit felnivel

  • 2010.10.06 23:41:46Anulupapa

    JMC gyönyörűen leírta a nagy büdös igazságot, én adok neki 10pontot! :D

  • 2010.10.07 09:02:04kanagi

    Tehát,válassz négy db.profi hangszórót...rakd be azt heló..occsó,nem véres,meg aztán nem tudom,hogy a füled milyen tartományok közt érzékel.

  • 2010.10.09 22:44:37kkn

    Volt Swiftes, aki ( persze mert értett hozzá ) szétkapta a rádiót, és a megfelelő helyre vezetékeket forrasztott, és gyártott így rá alacsony szintű kimenetet. Így már erősítőre kötve elégedett volt a végeredménnyel. Talán más műszerész is meg tudja neked keresni a végfokot, hogy azt megelőzve kivezessen neked egy erősítetlen jelet.

 

h i r d e t é s

Kütyüdoktor Kütyüdoktor

Nincs jóban az elektromos vackaival?
A GPS a tenger helyett a hegyek közé vitte?
A gyerek tévézne hátul?
Jó helyen jár, kérdezzen.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

javítókészlet, főfékhenger
SUZUKI SWIFT 1.0 Turbo Ferdehátú 1985-1989
1552 Ft
törlőlapát
SUZUKI GRAND VITARA 2.4 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2009-2013
4450 Ft
tömítés, szívókönyök ház
SUZUKI CARRY 1.3 16 V Dobozos 2000-2013
2046 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The man who stood up
Alex Zanardi is an inspiration to everyone.