Suzukit importálni?

2001.12.20. 16:25
A Suzuki hátrányban van, hiszen a vámtétele 48% az Európai típusok 0%-os vámtételével szemben.

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Nepper!

A következőben szertném a segítségét kérni. Az internetes hirdetéseket böngészve rájöttem, hogy Németországban irgalmatlanul olcsón lehet '89-90-es Swifthez jutni. 1000DM körül kapható 1.3-as, 3 ajtós, 100-150ekm-rel. A kérdés csupán az volna, hogy mire az autón magyar rendszám lesz, mennyi pénztől szabadít még meg Állam bácsi. Az tiszta, hogy vám is lesz az autón. Mennyi? (katalizátor van) Mik az egyéb rárakódó tételek? Szóval összességében mennyivel szorozzam be azt a 120-150eFt-ot, ami az autó ára?

Esetleg '90-91-es 1.1-es Uno is szóba jöhetne. Annál mi a szorzó?

Előre is köszönettel:
Tódor Péter

Kedves Péter!

Általánosan alkalmazható pontos szorzó nincs arra vonatkozóan, hogy mennyi lesz az autó végső ára, azonban a vámtételek szempontjából megkülönböztetik az európai típusokat és az Európán kívülieket. A Suzuki ebből a szempontból hátrányban van, hiszen a vámtétele 48% az Európai típusok 0%-os vámtételével szemben. A további költségek mindkét autóra:

-10% fogyasztási adó
-környezetvédelmi díj (~20000Ft)
-25% Áfa
-forgalombahelyezés költségei

A fent leírtakból és a tapasztalatainkból merítve úgy érdemes számolni, hogy az európai típusoknál a számlaérték 1,5- szerese, az Európán kívüliek esetében pedig a 2-szerese a számlaértéknek az autó bekerülési költsége a forgalomba helyezéssel együtt. Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a fentiekben leírtak, arra az esetre vonatkoznak, ha autókereskedő cég hozza be az autót. Ha magánforgalomban kívánja behozni az autót, akkor magasabb költségekre lehet számítani.

Végül pedig reménykedünk benne, hogy a megszólítás csak a véletlen műve.

Üdvözlettel,

Opticar