Használt középkategória

2002.04.15. 16:55

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Tisztelt Totalcar!

Tanácsot szeretnék kérni autóvásárlással kapcsolatban. Összesen 3-3,2 millióért keresek magamnak autót, és lévén aprólékos típus, választásomban szeretnék biztos lenni. Az autót részletre, Casco-val veszem meg. Emiatt szeretném kérni, véleményükkel segítsenek az alábbi típusok közötti választásban - amennyiben ez lehetséges.
A szóba jövő típusok: Volvo S40 (98-99, kb. 70e km) 1.6 - 2.0
VW Bora (99-2000, kb. 40e km) 1.6
VW Passat (98, kb. 70e km) 1.6 - 1.8
Toyota Avensis (98, 70e km) 1.6 - 2.0 lehetőleg ferdehátú.

Szeretném, ha a vásárolt autó belső tere funkcionálisan és igényesen nézne ki (pl. VW nagyon tetszik), és lévén műszaki területen, ha sok elektronikus "kütyü" lenne (igényesen) elhelyezve. Nyilvánvaló talán, de légkondi, elektromos ablakemelők ill. ABS és min. 2 légzsák kell benne.
Két gyermekem van, tehát nem árt, ha van hely az autóban, másrészt hátul szinte mindig gyerekek ülnének (gyerekülésben).
A hirdetésekből sok minden kiderül, de bizonyos általános tanácsokra nagy szükségem lenne. Az alábbi szempontokat nem tudom segítség nélkül elbírálni, ebben kérném segítségüket:
-megbízhatóság/meghibásodás
-ellophatóság illetve mennyire lopják valóban el
-fogyasztás/motor
-általános benyomás

Előre is köszönöm segítségüket,
Visy Balazs

Kedves Balázs!

Elöljáróban szeretném elmondani, hogy a kiválasztott típusok és a hozzárendelt paraméterek arányban vannak egymással, tehát az ár, évjárat és típus összefüggés reálisnak mondható és mind a négy típus elfogadható mennyiségben található a piacon.
A kiválasztott gépkocsik közül a leginkább rétegautónak a Volvo S40 tekinthető, e típus "mondanivalója" és stílusa tér el leginkább a többitől. Használóik többnyire presztízsükre adó, egzisztenciával rendelkező emberek, akik fontos szerepet tulajdonítanak a biztonságos autózásnak, és nem igénylik a feltűnést, de szeretik a stílusos autókat. Ennek a kritériumnak is megfelel a Volvo hiszen, meglehetősen szépre sikeredett, ami nagyrészt ugyan ízlés dolga, de mindenképpen említésre méltó. Korszerű, megbízható autó, lopási veszélyeztetettsége átlagosnak mondható. A menetteljesítmények és a fogyasztás tekintetében hátrányba kerül a konkurensekhez képest, igaz mind a négy versenyző ezen paraméterei igencsak megközelítik egymást.
A legkisebb "játékos" a VW Bora, mely adott motorváltozat esetén a márkatársánál és az S40-esnél dinamikusabb és a Toyotával van egy súlycsoportban, bár számottevő különbségről nem beszélhetünk. Tulajdonosait sokkal szélesebb körben megtaláljuk, mint a Volvo esetében. Sajnos kiemelt lopási veszélyeztetettsége miatt utcai tárolásra nemigen ajánlható! Belső hangulata a nagyobb kategóriájú Passathoz hasonlítható, kifejezetten németes, precíz kidolgozású autó. A Volkswagenre jellemző sokféle, megválasztható belső kárpit egyedibb, személyesebb érzéssel ajándékozza meg használóját.
Méreteiben a legnagyobb a Passat, mely utasterében is a legtágasabb. Ez is letagadhatatlanul német autó, melynek lopási statisztikája szintén nem tartozik a fő erényei közé. Étvágya alig valamivel nagyobb a Volvoénál. A karosszéria illesztései példamutatóak, az összhatás elsősorban a puritán beállítottságú embereknek kedvez. A Passat nélkülöz minden újító törekvést, amit mind a karosszéria, mind az utastér fennen hirdet magáról, egyedül a tetőív az, ami lendületet sugároz. Igaz, a Passat tervezői nem a lebilincselő vonalvezetésre, mint inkább a minőségkeltés érzetére helyezték a hangsúlyt, amiben azért valljuk be, van is igazság. Hívei inkább a konzervatívabb beállítottságú, de korszerű és jó minőségű autók kedvelői.
A Toyota évekkel ezelőtt kivívta magának a "legmegbízhatóbb autó" címet, és azóta nem engedett ebből jottányit sem. Kétséget kizáróan az Avensis is trónkövetelő ebben a megközelítésben. Azonban ha mégis szervizbe kényszerülnénk, a javítás költségversenyében a Toyota jócskán leszorulna az első helyről, mivel a japán autók alkatrész és szervizköltségeit nyugodtan nevezhetjük kiábrándítónak. A gépkocsi motorja korszerű, fogyasztása is ennek megfelelően jó, azonban a 2.0 motor az, ami igazán illik ebbe a szép és dinamikus karosszériájú autóba. Sajnos a volánhoz ülve változik a helyzet, itt találkozunk a kissé unalmas, "egyenjapán" belső kiképzéssel, ami némiképp lerontja az egyébként igen jó autó öszképét. A lopási indexe közepesnek mondható.
Végezetül megállapíthatjuk, hogy mind a négy autó hasonló paraméterekkel rendelkezik, kivéve a méretet és a hozzáfűződő érzelmeket. A sors szeszélyének is tekinthetjük, hogy fenti modellek egyikéhez sem járt alapfelszereltségként a klímaberendezés, ezért számolni kell azzal, hogy a kívánt extrák nem teljesülnek minden eladásra váró autóban. Az árkategória és a viszonylag nagymennyiségű autóimport miatt mindenképp javasolt a kiszemelt gépkocsi szakszervzben történő átvizsgálása.

Üdvözlettel:
Opticar