Hogyan vegyünk LPG-s autót

2011.06.06. 16:09 -

Autóvásárláson gondolkodom, és felmerült az LPG-s autó vásárlásának lehetősége, mivel a cél a gazdaságos üzemeltetés. Kérdésem az lenne, hogy mire kell figyelni egy LPG-vel szerelt használt autónál? Mit kell tüzetesebben megnézni? Felmerült, hogy egyáltalán érdemes-e ilyen autót, venni mivel a tényleges km futása ezeknek vélhetően magasabb az átlagnál.
Válaszát előre is köszönöm.

Üdvözlettel, Tamás

Tisztelt Uram!

Ha szakszerűen szerelték be a gázszettet, korróziós gondokkal nem kell számolni. Sajnos szervezetten csak a Skoda foglalkozik a kérdéssel, a legtöbb általunk eladott LPG auto is ilyen márkájú. Az LPG üzem a motor mechanikának, katalizátornak jót tesz. Tapasztalataink szerint ezekre a részegységekre a tiszta, korommentes égés jó hatással van, elég megnézni egy 15 000 km-t futott gázos auto nívópálcáján a mézszínű olajat. Ahol gondot jelenthet a gázos üzem, az a benzintartály gumialkatrészei. Ha tisztán gázos üzemben volt használva az autó, a benzintankban levő 2-3 éves üzemanyag olyan változásokon megy át, ami idő előtt elöregíthet egyes gumielemeket. Ezek hibája viszont a benzinszagból észrevehető, és az esetleges javítás sem visz csődbe. Mivel sokkal olcsóbb a gázos autóval járni, és használtként már csökken a gáz miatt felár, mindenképpen jó ötlenek tartom, ha gázos autót keres.

Üdv.,
Weltauto

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. június 6., 16:09, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.06.06 16:24:30skyrangr

    tartály vizsgája érvényes-e, valamint a reduktor állapota (esetleg felújítva volt-e)... ilyen apróságok lemaradtak, azt hiszem.
    meg attól függetlenül, hogy LPG-s az autó, érdemes benzinnel is kipróbálni, működik-e rendben.

  • 2011.06.06 16:52:17ebkod

    azt azért megkérdezhetem hogy hogyan kerülne 2-3 éves üzemanyag a tartályba???? Eleve benzinnel indul az autó(!), jó hogy mondjuk egy tele tankot fél év alatt használok el, ha csak gázzal megyek, de még akkor is... ekkora marhaságot írni.. Egyébként meg a célszerű üzemeltetés 3 tank gáz 1 tank benzines használat, én legalábbis így váltogatom.

  • 2011.06.06 17:19:51tibiketibike

    Igen, 2-3 évig a benzin a tankban bizarr. Legjobb tapasztalataim szerint, benzinnel addig amíg a víz eléri az üzemi hőfokot - a reduktor a hűtővíz melege által a legoptimálisabban párologtatja a gázt a hengerekbe mínusz x Cfokról. Nálam cca 40L gázhoz 8-10L benzin fogy. LPG forever

  • 2011.06.06 17:38:22ZON

    A Skoda profizmusáról annyit, hogy érdeklődésemre a profi értékesítő lazán közölte : "persze, a TSI motorok is rendelhetőek gázosítva..." - mások szerint ez műszakilag nem lehetséges, mivel ezek nem szívócső-befecskendezésesek.
    Mi az igazság?

  • 2011.06.06 17:47:11nagyo78

    A nem befecsis autókban nem feltétlen automata a gázrendszer, így indítani is simán lehet gázzal és nem benzinnel. Én télen/nyáron gázzal indítok, így valóban nem elképzelhetetlen a 2-3 éves benya. Nem kell mindjárt leugatni a válaszadót, ha nem ismerjük a gázos rendszerek sokféleségét...

  • 2011.06.06 17:58:31Mlmjoc

    Ebkod!
    De te egy okos ember vagy!

    Sok okoskodó ember és nem is ért hozzá...
    Azt h skoda tsi motor rendelhető gyárilag gázzal azt nem tudom, nem vagyok értékesítő, de az biztos h TSI-motorhoz létezik gáz szett. Két barátomnak is van, Passat 1,4TSi, superb 1,8TSI.

  • 2011.06.06 18:40:32gic

    Pont ma cseréltem olajat, 10000 km után tényleg megmaradt a színe.
    A gázüzemnek is van szervízkönyve, kérd azt is. 10000-ként szűrőcsere, 60000-ként reduktorfelújítás. Meg kell lennie az átalakítási dokumentációnak (vizsgán kérik) és a tartály nyomáspróbájának. Ez 10 évig jó, utána egyszer 5 évig hosszabbítják meg. Ezután sajnos csere.
    Nálam régebbi keverőfejes a rendszer, nem injektoros. Mindíg gázzal indítok, csak télen, mínusz 5 alatt ajánlatos benzint használni. (befagy a reduktor)

  • 2011.06.06 18:54:30seniman

    Azért az árnyoldalairól is beszéljünk,pl. nem lehet vele mélygarázsban parkolni.

  • 2011.06.06 19:34:18Pityubácsi

    "Azért az árnyoldalairól is beszéljünk,pl. nem lehet vele mélygarázsban parkolni."

    lehet, csak nem szabad :)

  • 2011.06.06 19:35:39thisisnotsound

    az előző tulaj meg biztos azért rakatta bele 2-3 kilóért a gázt mert keveset ment vele, és azért adja el mert még semmi baja...

  • 2011.06.06 19:45:33Mr. Soprano

    Lehet rendelni zsír uj TSI-t gázzal. Nem rég láttam szalonban kiállítva 1 TSI golfot ami gázos volt.

  • 2011.06.06 20:09:11Gab X

    Nekem Landi Renzo szett van benne, 30.000km a szerviz periódus, szűrő csere 15.000 Ft. 90.000km -es szerviz a nagyobb kiadás, reduktor miatt. Havi 3500km -ert megyek, így kell tankolnom havonta 5liter benzint. FSI motorok átalakítása problémásabb mert az injektor fejek túlmelegednek. Külföldi oldalakon olvastam hogy létezik külön vmi rendszer nekik ami mindig adagol egy kis benyát is a gázhoz. Ha jól értelmeztem.

  • 2011.06.06 20:19:39maistro1

    Ha az autó megfelel, a gázrendszer manapság nem
    lehet nagy bukfenc, a gáztartály érvényessége lényeges mert cseréje több 10 e ft.
    a régebbi rendszerek egyszerűek így javításuk sem fájdalmas, viszont a mostani 3. 4. generációs,
    vezérelt befecskendezések hibáinak javítása zsebbenyúlós lehet.
    a gyújtás, kábelek, gyertyák, rendbe legyenek (sokkal érzékenyebb mint benzines üzemben) mert
    ha nem, akkor be-be durrog, visszadurrog a szívócsőbe és mindent összetörhet pl: légszűrőház.
    nekem több mint 10 éve bent van a gáz, pipec, olcsó, egyszerű változat, motor nagyon szereti.
    Arra számítani lehet, hogy a gázban tárolt energia
    biza kisebb ezért kevéssé dinamikus mint b. üzemben, de sokkal virgoncabb mint egy öreg diesel járgány. Ha az ország keleti felében vagy az jó mert kb. 3-5 %-al kevesebbe kerül, mint a nyugati felében. Különösebb ráfigyelésre nincs szükség
    a műszaki vizsga előtt el kell vinni gázszemlére
    ez egy egyszeri kiadás, ha nincs különösebb hiba
    nem egy összeg.

  • 2011.06.06 20:19:59kzolika

    "Nem rég láttam szalonban kiállítva 1 TSI golfot ami gázos volt."

    Majd pár év múlva mennyi gázos TSI-t lehet látni! Amikor majd 80 ezer környékén jön a motorcsere, igencsak vakargatni fogják a fejüket a tulajdonosok és lesz ám csak gázos a motor!

  • 2011.06.06 20:25:13Gab X

    kzolika
    rosszabb esetben is csak szelepek vagy injektorok :)

  • 2011.06.06 20:36:51Mlmjoc

    Kzolika is hozzáértő:D Úgy látom.

  • 2011.06.06 21:00:40tede

    Felár? Tapasztalatom szerint olcsóbban is nehéz eladni, mert a kutyának sem kell használt gázos autó. Nem kéne álmodozni felárról.

  • 2011.06.06 21:11:01kzolika

    Lehet, hogy nem vagyok hozzáértő, mindenesetre ismerek motorcsrés 1.4 TSI-t. Nagy összegben mernék rá fogadni, hogy lesz velük baj.

  • 2011.06.06 21:11:33japverda

    Vectra A minuszban benzinnel inditas azonkivul gazzal 300000 km amit mi mentunk vele(hol itt a motorcsere?)Landcruiser 2.4 es csak offroadra hasznalva csak gazzal 8 eve birja es benzin nincs is benne evek ota.Be kell tartani a kotelezo olaj szuro stb csereket reduktor atvizsgalast es soha nincs vele gond.Jelenleg subaru forrester szinten gazzal havi 7-8000 sajnos ezt csak benzinnel lehet inditani tokeletesen mukodik es kozeledik a 200000 km hez

  • 2011.06.06 21:41:29kispalrobi

    Üdv!
    Ha gázos autót szeretnél venni a következőket kell ellenőrizni:Tartály nyomáspróbájának az érvényessége,a tartály mellé mindenképpen kell hogy kapj 1 tartálypapírt,aminek a hivatalos neve "Megfelelősségi Tanusítvány".Továbbá mindenképpen ellenőrizd hogy a forgalmiban be van e írva a kettősüzem!Ezt úgy tudod megtenni,hogy széthajtod a forgalmit,és kell benne lennie egy engedélyszámnak)Ha a forgalmiban ez a sablon szöveg van hogy:300-xy számú sorozatátalakítási eng. alapján kettősüzemre átalakítva akkor nem kell mást az autóhoz kapnod,mint a tartálypapírt a forgalmi és a törzskönyv mellé!Ha hosszabb a beírt eng.szám a forgalmiban,akkor egy "Egyedi Átalakítási Dokumentációt" is kell hogy mellékeljen az eladó a gép többi papírja mellé

  • 2011.06.06 21:46:06kispalrobi

    Ha teheted akkor mindenképpen Zavoli,vagy Landi rendszerrel szerelt autóra essen a választásod mert ezek tényleg jó rendszerek,és ezekhez a tipusokhoz megbízható a technikai,és a szervízhálózat is.

  • 2011.06.06 21:59:00Kismacska nyárson

    A gázos autó mindig is gázos marad !

  • 2011.06.06 22:11:32Mlmjoc

    Persze biztos van motorcserés TSi. Nekünk a T5-be 2,5 tdi 50e km -nél teljes motor csere 2hónap után mert zabálta az olajat.
    Akkor most mondhatom azt h vw 2.5 tdi motorok nagy része motorcserés lesz? Hülyeség.
    Sőt 1,4 sima szívó motor poloba. 70e körül motor csere, vagy 2 éves polo olyan szinten rozsdásodott h szörnyű. ezek szerint várható h a vw-ek 2 év után rozsdásodni fognak?

  • 2011.06.06 22:23:25Rocko-

    "Ha tisztán gázos üzemben volt használva az autó, a benzintankban levő 2-3 éves üzemanyag olyan változásokon megy át, ami idő előtt elöregíthet egyes gumielemeket."
    egy ismerősöm évek óta tisztán gázzal használja az autóját. semmi baja nem volt a benzintankkal. igaz, olyan nincs is az autójában.

  • 2011.06.06 22:37:51gergo

    Nem mindenki azert rakat gazt az autoba, mert evente 50e-t fut. En csak 25-26e korul, viszont azt nem mindegy, mennyiert teszem, mert ugye bejarasra csak 9forintot fizetnek/km :)

    Lehet amugy jobban jarsz, ha vegyel egy jo allapotu benzinest es Te rakatsz bele gazt. Rendben, a vizsga nyugje rad harul, de nem nagy munka megcsinaltatni, ha tipusengedelyes helyen rakatod be, akkor meg az sem bonyolult dolog

  • 2011.06.06 23:03:46FPeter

    osztom az előttem szóló véleményét - én is csak ~25e-et megyek vele, de azért cseréltem le az előző CDTI-met, mert már okádtam a dízel krákogástól, rezgésektől, korlátozott fordulatszám tartománytól, stb stb... helyette lett egy 1.8T Superb, ami megy mint a disznó, lehet forgatni rendesen és gyönyörű a hangja - már ami hallatszik belőle :)

    fentebb már elhangzott pár tipp hogy miket érdemes figyelni, én ezeket tenném hozzá: hűtővíz nem olajos vagy benzinszagú e? olaj nem benzines? esetleg érdemes elvinni egy márkaszervízbe vagy jobban felszerelt műhelybe ahol típusspecifikus kábellel le tudják kérdezni a hibatárolót: ha szegény keverékre utaló hiba van benne (ettől még nem feltétlenül gyullad ki a motorhiba lámpa) akkor inkább kerüld el, ha hosszan így járatták akkor hengerfejrepedés is lehet tőle...

  • 2011.06.06 23:07:4195 bajnoka

    Amire figyelj!

    Legfontosabb info a tartály érvényessége,ugyanis 15 év után cserélni kell.
    10 év után nyomáspróbázni..ez mind pénz.
    Az autó csak hatósági műszaki vizsgára mehet,úgyhogy érdemes mindenképpen szakműhelyben átvizsgáltatni,ugyanis a műszakin nem csak a forgalmi vesz részt...a gáztartályról a papírok,a dokumentáció legyen meg.
    A motort kíméli a gáz szöveg nagyon jó,kár,hogy annyira azért nem igaz.
    Nagyon fontos,hogy a gáz nagyon száraz,így bántja a szimeringeket,tömítéseket.
    Leginkább a szelepszár szimeringek hibája általános jelenség a gázos kocsiknál.
    Ezt a legkönnyebben úgy tudod kiszűrni,hogy az első indítás után nézed a füstjét. Ha akkor nagyon füstöl,de később nem,tehát pár perc alatt elhagyja,számíthatsz a cseréjére.
    A másik,hogy nagyon kell figyelni az alapjárat egyenletességére,és a kipufogónál figyelni,hogy nem-e "puffog bele",nem hallani-e jellegzetes ütemesen hallható apró puffogásokat,ami az elégett szelep jele,a magasabb égéshő miatt ez is egy jellegzetes gázos probléma,hogy elég a szelep.
    Jó tudni,hogy mikor volt a reduktor újítva,ez sem két Ft.

    Jelzem,és gázos autót nem vennék,de ha ez a vágyad,ezek a fontos dolgok.
    A gáz kályhába való,levest főzni,nem autóba.

  • 2011.06.07 07:59:40r0t0

    95 bajnoka, utolsó mondatod alapján jó nagy szakértő vagy te is.

  • 2011.06.07 10:40:18tlantos

    Jo, hogy mindig van olyan marha, aki terjeszti a tevhiteket.
    Az elso vizsga a gazra alakitas utan csak nkh-nal lehet, utana barhol lehet, ahol vizsgaztatnak gazos autot. Sok ilyen van.

  • 2011.06.07 11:02:09Lord_M_

    Hogy mekkora költség : gáztartály(pótkeréktartály) nyomáspróba és gáztömörségvizsgálat 26.000 forint. (most fizettem 1 hete) A tartály 10 éves. Előtte volt reduktor csere, mert előző gazdája a kocsinak tett rá, 30ezer alatt volt az is. Ilyet, ha nem barbár módon bánsz a kocsival akkor nem sűrűn kell.

    Érdemes elgondolkodni, hogy milyen tartályt van a kocsiban, tök jó a hengeres tartály, meg hogy sok gáz fér bele, de a csomagtartó (mérettől függően) vagy nagyon beszűkűl, vagy nem tudod kihasználni a dönthető ülések által nyújtott plusz teret (mert a tartály útban van). A pótkeréktartályok ebből a szempontból jobbak, de a pótkeréknek nem marad helye, illetve ez kb 50 literes (azaz kb 40 literrel tölthető fel szabály szerint)

  • 2011.06.07 11:05:21nolle

    Nekem volt gázos autóm, egy Skoda 120-as, én alakíttattam át, mert akkor évente 40 ezer km-t mentem. Aztán eladtam, és vettem egy ww polo 1.4-es szívódízelt. Mindegyik takarékos megoldás volt abban az időben (is)! A Skoda még erőtlenebb lett, viszont sosem rángatott, simábban forgott. A polo meg azóta is a szívem csücske, 280 ezer km-t mentem vele, és sosem kellett az út szélén állnom vele, bár már használtan került hozzám.
    Én a megfelelő karbantartásra esküszöm, és akkor a gázos autóval sincs semmi gáz.

  • 2011.06.07 11:07:27Lord_M_

    Amúgy vicces ez a mélygarázs izé... az autót vizsgálják mert csak gáztömör állapotban mehet műszakira, de a mélygarázsnál feltételezik, hogy nem gáztömör...

    Ráadásul a gáz beszerelésének nem csak a magas éves km futás lehet az oka. Egyszerűen normál használat mellett másfél év alatt megtérül... onnantól spórolás van. Ráadásul a hatótávolság is jelentősen megnő (benzin+gáz).

    Zárszónak: ha megkérdezed a gázos autót használókat mindenki (vagy majdnem mindenki) csak javasolni fogja, félni és "óvni" azok fognak akiknek sosem volt, mert félnek a gáztól. (lásd fentebb: gáz hová való)...

  • 2011.06.07 11:15:49obala

    Nos nekem volt gazos verdam. En rakattam bele 30ezernel, aztan 70-nel meg eladtam. Nem mondom, hogy nem volt eleve valami baja a mocinak, de az biztos hogy hengerfejes lett. 1.6-os 8 szelepes VW csoportbeli moci volt 103 HP-vel, DT gas rendszerrel. A szegenykeverekes dolog amugy megvolt es nem is tudtak rendesen beallitani, na meg check engine lampa is allandoan vilagitott. Szoval inkabb vettem egy 1.9 PDTDI-t, abban van erő és egyenlőre nincs vele szívás... :)

  • 2011.06.07 11:37:43stofilol

    maistro1:

    várlak az öreg diesel golf1-em ellen, valami olyat hozz ami 7

  • 2011.06.07 13:47:17maistro1

    stofilol
    kocsija válogatja, nem vitás van jól sikerült gép ebben is.
    passat 1,6 td volt, nem tetszett, kölcsön 2 Golf
    a.azzal a motorral tetszett.
    merci 450-es sel 1978 b 18 l/gáz 23 l nem tetszett lomha volt még benzinnel is.
    mostani kocka 91 -es Chrysler New Yorkerem 3.3 as
    motorral tetszik B 11 l/ gáz 13 l és benzinnel
    még szedi is a lábát.

  • 2011.06.07 14:59:34Vágási Matyi

    Nemrég volt hasznaltauto.hu-n egy '99-es 2.4-es kombi A4 Landi rendszerrel, mélyen a hasonló korú 1.6-osok ára alatt. Fontolgattam, de végül nem ugrottam bele.

    Viszont gázos autóm valamikor biztos lesz, pláne, ha elterjednek a még olcsóbb földgázos (CNG) kutak.

  • 2011.06.07 20:04:23Veszelka

    doki, ezt a 2-3 éves a benzin a tankban honnan sikerült irodalmazni??? Érdekelne. Nekem nyáron 55 liter benzin 8 ezer km-re elegendő, ami 3 hónap, de nem is tankolom tele, mi a fenének cipeljem? Legyen meg a tartály papírja! Érdemes kipróbálni, hogy benzinnel kicsit dinamikusabban hajtani, aztán uezt gázzal. Ha SOKKAL lomhább, akkor jó esetben nagyon tele van a gázfázis szűrője, rosszabb esetben kinyúlt a reduktormembrán, ami cserét jelent. Fentebb írták a kipufogó durrogást, ami igaz, és nagyon fontos! Ha már bele-bele "csühög", akkor ott kell hagyni! Sok autót ott szabnak el, hogy - sokszor a tulaj kérésére, vagy így sikerül - nagyon szegényre állítják a keveréket, ami még emeli az egyébként is magasabb kipufogó gáz hőmérsékletet: egyenes út a szelep / ülék nagyon gyors (30-50 ekm akár) elégéséhez. Lapkás, vagy csészés szelephézag állításnál figyelni kell a szelephézagra is, időnként ellenőriztetni és ha kell állíttatni kell! Mindezek benne vannak lutriként egy használt LPG-s vásárlásban, de később az üzemeltetés során is. Hát kb. ennyi. Ha 5-10 ekm-rel a vásárlás után "befigyel" egy hengerfej felújítás...az emlékezetessé teszi a gázt...

  • 2011.06.07 21:11:35maistro1

    Hát kb. ennyi. Ha 5-10 ekm-rel a vásárlás után "befigyel" egy hengerfej felújítás...az emlékezetessé teszi a gázt...


    ja ez is lehet ha nem anyagból van a blokk, aki látott már szétszedett hengert megesküdött, hogy
    "szétporladt" a dugattyú és darabokban esett szét.
    Nálam már tíz éve megy a szárítás igaz anyagból van.

  • 2011.06.07 21:32:01Schütii

    2-3éves benzin a tankban??

    Ez igencsak a régi általában Ladákba szerelt ósdi cuccokra értendő, mert a korszerűek benzinnel indítanak aztán elérve egy bizonyos hőfokot és fordulatszámot, váltanak át gázra, tehát a gázos autóba is kell (nem 2 évente) benzint tenni.

  • 2011.06.07 23:01:55Parafa

    Hát igen a gáztartály érvényességét érdemes megnézni mert elég költséges az új tartály de be lehet szerezni újra bemértet is nyilván olcsóbban de annak már csak 5 évre adják ki a papírjait. Illetve saját tapasztalatból ha esetleg nincsenek meg a papírjai a tartálynak és úgy mennétek vizsgázni akkor is el kell fogadniuk hiszen a tartályon rajta van az érvényességi ideje illetve ezeket az okmányokat a felügyelettől ki lehet kérni minket átvágtak és egy új tartályt varázsoltak bele helyszínen. aztán a felügyeletnél felvilágosítottak hogy erre nem lett volna szükség remélem segítettem!

  • 2011.06.08 07:54:07AtoszMester

    Gyakorlatilag semmit nem mondott el a doki, hogyan kell gázos autót venni. Mikor kell figyelni a rángatásokra, hogyan ellenőrizze a reduktor állapotát, ami 50.000Km után cserés volna, de van olyan ismerősöm akinek 200.000 van benne.

    Mint minden használtautós trükknél, a gázrendszerre is vannak spórolós megoldások, de írja le hat oldalban, akinek hat anyja van.

  • 2011.06.08 09:07:32Knorbi

    Én nem értek a gázosokhoz.
    De nem csökken a motor élettartama? Végül is nem ehhez van kifejlesztve.
    Meg itt nem dilemma (pláne hogy a tartályt is cserélgetni kell)mint a diesel/benzines-nél hogy megéri e?

  • 2011.06.08 14:42:04Nigger bácsi

    Gázos venni? Csuhajja...Mint az oroszroulette..Azokat ugye a gazdája nem azért alakíttatta át, hogy a kapu előtt álljon. Nekem is LPG-s van, de én benzinesként vettem, és úgy lett átalakítva, egy olyan műhellyel, akiben megbíztam. Azóta is mindössze egy 15A-es biztosíték csere volt, pedig eltelt pár év, és sok-sok km.

  • 2011.06.11 09:06:58kisvidra

    ...nálunk nagyon sokan hajtják gázzal az autójukat...én már húsz éve csak ilyen autókat használok...nem is tudnám elképzelni, hogy a méregdrága benzinnel hajtsam...mondjuk, nálunk nagyon olcsó a beszerelése, egy régebbi karburátoros autóba kb. 200 euró, az újabbakba 300-1000 euró...és a Lovato a legnevesebb gyártó...

  • 2011.06.11 09:08:39AtoszMester

    Jahjah, gázosat nem szabad megvenni használtan ez tuti. A dízel használt autóra mondják, hogy lutri. A gázos használt autó ennek fényében ugyanolyan meglepetéseket tartogathat, vagy többet :)

  • 2011.06.11 14:48:38kisvidra

    ...nyugodtan meg lehet venni a használt gázosat is...a berendezésben alig van romlandó alkatrész, a membrán cseréje pedig pár forint...még mindig túl olcsó a benzin, ha valakiben egyáltalán felmerül a dilemma...és jó érzés féláron autózni...

  • 2011.06.13 14:53:18Nigger bácsi

    kisvidra... há' ma 204Ft volt a gáz a kúton.. a 95-ös asszem' 374Ft... Most vagy átbasztak téged és baromi drága benzint vettél, vagy tudsz gázt 180Ft körül? :)))))

  • 2011.06.14 21:50:46mtk001

    A legegyszerűbb : el kell vinni egy gázos műhelybe átvizsgálásra. (Pl. én tudok egy klassz Bosch szervízt,)

  • 2011.06.14 23:28:48-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!

    Ez az LPG ugyanolyan, mint az etanol.
    Tulajdonképpen jó, tehát nem jó.
    És már nem is olyan olcsó..

    Tudjátok, mi volt a jó gázos megoldás régen?
    Amikor 3 gázpalackból megjártak egy raliversenyt.. Lement a helyszínre-visszajött onnan a versenyautó 1 palackkal, 1 palack a tréning, 1 palack a verseny. Azt még meg is értem. Pedig rohadtul nem oda találták ki a gázt..

    De ez a mai fillérbaszás, hogy 6-8 milliós autókat gázzal hajtunk..

  • 2011.06.16 19:10:23tokomtelevan

    Már nem lehet érte büntetni! (sok idő eltelt)

    Anno Lada 1200-be tettem gázt, majd érdekességképpen Trabant 601-be lett berakatva. (Baján csináltak ilyetén okosságot, azt most hagyjuk mennyire volt életbiztosítás a rézcsövet a kipufogó csonkra tekerni, és az olajzást injekciós tűn keresztül becsöpögtetve a karburátorba megoldani.)

    Még 137 forintos gázzal kezdtem (palackja 11kg). Palack egy időre fejtetőre állt, az összegyűlt szagosítóolajat kiengedni, a kisebb feltűnés érdekében, majd lehetett haladni. Ladában hőmérséklettől függően 170-200 km volt a hatótáv, Trabanttal nyáron 230 volt a csúcstávolságom.

    Most, hogy a Lancerem lassan 5 éves lesz gondolkodom egy hivatalos gázbeszerelésen.

    A két csotrogánnyal a gázos üzem nem okozott külön problémát. Mondjuk arra vigyázni kellet, hogy a szerv ne állítson meg. Megtanultam figyelmesen közlekedni. Nem is fizettem még gyorshajtásért, pedig néha előfordul, hogy véletlenül beesik a gázpedál.

 

h i r d e t é s

Nepperűző Nepperűző

Kérdezze a Nepperűzőt, vagy böngéssze a rengeteg eddigi tanácsot. Kereshet is!

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

hosszbordás szíj
SUZUKI SWIFT 1.3 4x4 Ferdehátú 2006-2013
2420 Ft
fékfolyadék| fékfolyadék
SUZUKI GRAND VITARA 2.7 Összkerékhajtás zárt terepjáró 2007-2013
1272 Ft
hosszbordás szíj
SUZUKI ALTO 1.0 Ferdehátú 2009-2013
2516 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The infamous Bentley got clamped once more
The most barefaced driver in Budapest still hasn’t learned the rules of parking. The car got clamped again, but still hasn’t been towed.