Autót Németországból? Mi sem egyszerűbb!

2011.06.24. 11:27 -

Az lenne a kérdésem, hogy mire kell odafigyelni egy külföldi (Németországból) behozott kocsinál! Miket kell elintéznem, (rendszám, átírás, eredet vizsgálat stb), mi alapján számolják a reg. adót, meddig lehet "E"-s rendszámot használni, azt hol lehet kiváltani? (a cél: egy VW Bora 1.9 TDI 110LE, 1999es év. 3000 euro)

Szóval miben tér el egy M.o. vásárlástól egy uniós?

Köszönettel: Szabó Sanyi

Tisztelt Szabó Úr!

Legyen meg az autó Fahrzeugschein-je és Fahrzeugbrief-je (2005 után ezeket átkeresztelték Zulassungtsbescheinigung I-II-re), az ott szereplő tulajdonossal szerződjön. Én mindig kétnyelvű szerződéssel vettem kint a járműveimet, így nem lesznek fordítási költségei. Kérjen kölcsön, ha van ismerőse, egy nemzetközi P-s rendszámot, (egyébként 100 Euro a rövid 4 napos ideiglenes német rendszám biztosítással együtt) azzal hazahozhatja a kocsit. Itthon egyedi forgalomba helyezést kell kérni, műszaki vizsgával, a Közlekedés Felügyeletnél. Ez alapján Vámhivatal szabja ki a regisztrációs díjat (kalkulátor fent van a neten), utána az Okmányiroda adja ki a forgalmit. Az E-rendszám 13 585 Ft, plusz ideiglenes forgalomban tartási engedély, ez még 3500 Ft, ezt max. fél évig, de legfeljebb dec 31-ig használhatja. Okmányiroda adja ki, műszaki vizsga után.

Weltauto

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2011. június 24., 11:27, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

Kommentek

  • 2011.06.24 14:46:42Abfangjaeger

    Hahun 1999-es, 1,9 TDI Bora 4 db van, óra szerint 157-200000 óra szerinti km, 1,25-1,6 millió között. Van köztük olyan, amin 18"-os alufelni van... Kintről hozott 810000 Ft plusz regadó, én hozatnám, rájön még a környezetvédelmi bírság, műszakiztatás, viszont az lesz rajta 2 évig. Árban kevesebb, mintha itthon vette volna. Eredetvizsga-átírást szándékosan nem számolok, ha itthon vesz egyet, annál az ugyanúgy költség.

  • 2011.06.24 14:46:53Gergo84

    kukori

    Nem éri meg. 1mft-os autót nem éri meg kint venni, 3éves passat az oké lenne, de... vicc. Sokan abba a hitben élnek, hogy a kinti autóra nem kell költeni.. persze azok örökéletü alkatrészekből állnak.. Itthon vegyen egy szart, ami nem volt rommátörve és 300ból még új motort is rak bele..

  • 2011.06.24 14:47:53AUTÓNEPPER

    KuKori: "Megéri a hercehurca, az elbaszott idő és az idegeskedés?"

    Ilyen régi autónál már nem éri meg,de max 5 éves korig még igen.

    De a postoló majd rájön,mindenki a saját tapasztalatján tanulja meg.

  • 2011.06.24 14:54:06Brevis

    Vagy fizetsz 268.000 Ft-ot a mobile24-nek és a házadhoz viszik a lomot.

  • 2011.06.24 14:54:40titoo

    AUTÓNEPPER:
    Mi a helyzet egy olyan autóval amit már behozott valaki, de csak azért hogy itt eladja, nem helyezte még forgalomba.
    Ha ilyent veszek, annak mi a menete? Kell egy adásvételi az itteni tulajjal, és kell az az adásvételi is, amivel Mo-ra behozták?

  • 2011.06.24 14:55:45McK

    Gyönyörű tanács.
    Legszebb a kérj kölcsön egy P rendszámot rész,ami ugye,mint tudjuk,illegális..:)

    Röviden,tömören egy 3000 euros Borát NEM ÉRI MEG behozni..

  • 2011.06.24 14:56:42McK

    titoo!

    Így van,kell a komplett láncolat az adás-vételikből.

  • 2011.06.24 15:02:25AUTÓNEPPER

    titoo: Nyilván azért nincs rajta még magyar rendszám,mert addig is avultatja a regadót,majd csak akkor fizeti be ha lesz rá vevő.
    Semmi extra csak kell hozzá minden papír ami a tulajnál van,vagy megegyezés kérdése mi van a vételárban.(ki intéz mit)

  • 2011.06.24 15:03:10McK

    Abfangjaeger!

    Euro 4 teljességgel kizárt,az autó nagy valószínűséggel euro3-as,esetleg 2-es,motortól,országtól függően..
    A regdíjra jön a 40 ezer vizsgadíj,a kiutazás,plusz behozatal,ideiglenes kinti rendszám,vagy tréler költség,és máris nem érte meg.

  • 2011.06.24 15:06:05titoo

    Kösz a válaszokat!

  • 2011.06.24 15:10:02Benzinfan

    Brevis

    Jah ahogy mondod :D

  • 2011.06.24 15:44:54wiest

    Abfangjaeger : az ismerösöd elérhetösége érdekelne . Azé aki 7,5 tonnással dolgozó cégnél dolgozik és 30-40000 ért behoznának egy fuvart . Még fizetnék is neked hálám jeléül .Köszönettel.

  • 2011.06.24 15:57:51japverda

    A nemet biztositás tartományonként változik a P rendszám pedig legális illetve azzá lehet tenni akarki számára

  • 2011.06.24 16:00:20Szabványok

    "Kérjen kölcsön, ha van ismerőse, egy nemzetközi P-s rendszámot."
    Mi?
    Ez egyszerűen úgy, megy, hogy a havertól kölcsönkérek egy "P" rendszámot, felteszem az autóra és furikázok vele? Meddig? Ha igazoltatnak, akkor azt mondom, hogy a Janitól kaptam ezt a rendszámot elsejéig?

  • 2011.06.24 16:00:39L0ve

    milyen okos itt mindenki, elképesztőőő...

  • 2011.06.24 16:10:05AUTÓNEPPER

    Szabványok: Elméletileg nem kérheted kölcsön,mert menetlevelet (gépjármű indítási naplót) kell vezetned,azt meg elkéri a rendőr igazoltatáskor,meg a cégpapírokat.
    ha nem te vagy a cég tulajdonosa vagy alkalmazottja akkor máris megy a csinos kis bünti.

    Persze kockáztatni lehet,drukkolni hogy nem állítanak meg,de ez most a jelenlegi ellenőrzések mellett nagy bátorság kell hozzá. (meg sok pénz)

  • 2011.06.24 16:12:53Lenny

    Vicc az egész story.
    3 éve végigjárva a procedúra szintén VICC a köbön.
    Majd a szigorú Német TÜV-öt kontrollálja a jó korrupt magyar hatóság....és ők mégegyszer leellenőrzik - JÓ PÉNZÉRT - amit Németben ezerszer komolyabban leellenőriznek.
    Rohadt korrupt ország.

  • 2011.06.24 16:35:20CubΕ

    Én a helyedben BMW-t hoznék be, lehetőleg nagy értékűt, mert azt nem meri megállítani a rendőr, pl 7-es X5, X6 előnyben. Lehet kicsit sérült is, Csepelen van egy jó szerelő, fillérekért van minden, van egy román, bontós haverja. Bármit megszerez, még olyan alkatrész is van amiről a BMW gyárban sem tudnak. A fényező is megoldható, 80 ezerből körbefújnak egy X6-ost.
    A BMW-nél nem számít a km futás vagy hogy szervizelték e, ezért sokkal könnyebb a választás.

  • 2011.06.24 16:48:34Brevis

    CubE:))

  • 2011.06.24 17:04:373 gb

    mean old frisco!

  • 2011.06.24 17:06:463 gb

    mean old frisco

  • 2011.06.24 17:11:563 gb

    nincs pénzem a bankban, a blues-é vagyok ÉN

  • 2011.06.24 17:33:14ColT

    A hatalmas szopást számítsd bele, ami még a papírozással fogsz megejteni...

  • 2011.06.24 17:52:28akiak

    Úgy van ahogy AUTÓNEPPER mondja a P rendszámmal..
    És most elég szépen ráálltak erre is, el is veszik egyből, ha nem jogosan használod..

  • 2011.06.24 18:00:46Gazdagréti Jack Bauer

    Azt tudja valaki, hogy mi van az olyan motorkerékpárral, amin nincs vizsga? Egy öreg motorról lenne szó, párszáz euró, de lejárt a műszakija. Furgonban el lehetne hozni, tehát közúton egy métert se menne. Ilyenkor elég, ha egy sima kétnyelvű adásvételivel elhozza az ember, vagy végig kell járni a német okmányirodát így is, és névre kell íratni? Forgalomba lehet egyáltalán helyezni, vagy csak úgy, ha érvényes műszakija van az eladás pillanatában?

  • 2011.06.24 18:05:27vattila999

    @CubE
    Szeretnék olyan alkatrészt az autómba, amiről még a gyáriak se tudnak. :D

  • 2011.06.24 18:12:55sexmachine

    Aki baszik elmenni tüntetni, annak ne sírjon a szája.

  • 2011.06.24 18:17:27decens

    Én 3 éve nagymotort vettem Németországból Ebayen keresztül. Kétnyelvű szerződéssel mentem oda, ott csak aláírtuk és 0 problémával helyeztem üzembe itthon. A teljes adminisztráció 80 ezerből kijött és pikk-pakk megvolt. Igaz, felkészülten mentem, amit előzőleg összeolvastam az interneten.
    Ennyi! (mint a reklámban)
    Nem értem a rinyálást!

  • 2011.06.24 18:19:02nagyiWRX

    Eléggé vigyázni kell a német autópiacon is mert nagyon sok a zsivány.....
    Voltam a hires(en szar) nürnberg -i autópiacon ahol egyetlen egy német kereskedőt sem láttam csak sötétbőrüeket meg iraki-akat pakisztániakat és a szarbbnál szarabb fosokat árulták ,pont leszarták kelle e nekünk a kocsi mert a lengyelek csomagokba viszik őket.
    Én inkább a privát eladókat ajánlanám de nehéz tölük vásárolni mert ha jó áron árulnak akkor aaz előbb emlitett csőcselék azonnal rácsapnak......
    Nekem a sógorom német ő intézett mindent telefonált megnézte a kocsikat (én csak kinéztem a mobile-n vagy az autoscout24 en ő meg már hivta is)mégsem sikerült találnom egy jó kocsit se jó áron.....illetve egyet de ahogy felrakták a mobile-re pár óra mulva el is volt adva.
    Nagyon sok keleteurópai ezeket az oladalakat böngészi.
    A lengyel srácok egy uj 7 es bmw vel jöttek 4 en ez azt jelenti hogy 3 kocsit már visznek is haza.

  • 2011.06.24 18:21:32decens

    Gazdagréti Jack Bauer -nek:
    Ilyen volt az én esetem is. Kocsiban hoztam haza a motort. Itthon az ocsmányirodában leadtam a német jármű papírokat, 3 napon belül megjött a válasz, hogy a motor legális, nem lopott. Azzal már be is lehet jelenteni a vámhivatalhoz, fizeted a regadót, jelentkezhetsz műszaki vizsgára és kész.

  • 2011.06.24 18:34:35pkrt

    Arról nem tudna valaki véletlenül regélni, hogy E rendszámra mekkora a biztosítás arra a fél évre?
    Erről sehol nem lehet infót szerezni, sehol nem lehet kalkulálni.
    Nekem csak egy - két példa kéne, hogy kinek mennyibe fájt ez és milyen autóra. Gondolom az sem mindegy. Vagy itt nem úgy megy mint a sima kötelezőnél?
    Számít itt is az autó kora, teljesítménye a vezető paraméterei?

  • 2011.06.24 21:10:50_____________

    Kurvára be vagyok baszva...
    Ezért asszem sört az éjjelnappaliból fogok hozni, mert németország ehhez már messze van, je meg este is...

  • 2011.06.24 22:40:20GiXXXer

    A német autóknál elég nagy probléma lehet (főleg a dízeleknél), hogy mivel van pénz, nem igazán kímélik hidegen az autót. Mivel elég nagy a forgalom, munka után szemrebbenés nélkül fordulnak ki kövér gázzal a parkolóból, az meg az álmoskönyv szerint nem jelent jót. Ha közel van a munkahely egy autópályához, amiből kicsivel több van, mint itthon, akkor is simán tapossák neki.

  • 2011.06.24 23:28:41Kpali

    pkrt, nekem 3 éve a Generalinál volt havi kb 6-7E azt hiszem, de havonta újra kellett kötni! Volt amikor nem használtuk, vagy csúsztam, így csak kb 4-szer köttem.

  • 2011.06.25 03:48:42CubΕ

    GiXXXer, ez a BMW-nél semmit nem jelent, ismerek olyan dizeles 5-ös BMW tulajt aki minden reggel úgy kel fel, hogy azon versenyzik magával, be tud e előbb érni a munkahelyére rövidebb idő alatt mint előző nap. Általában padlógázon közlekedik hideg motorral is és kézifékkel kanyarodik. Most van az autóban 240 ezer km, a motorháztető még sosem volt felnyitva. Tankolni is csak 3-szor kellett eddig úgy fogyaszt a gép. Ennyit a BMW-ről.

  • 2011.06.25 05:54:24butyko

    Decens ! Miért nevezed az Okmányirodát ocsmányirodának? Az eljárási szabályzatot nem az ott dolgozók írták,a törvényeket,ami alapján dolgoznak,nem ők hozták.Nem a kisujjukból szopják ki,hogy mennyit kell fizetned,és a befizetett pénz sem az ő zsebükbe jut.A regadót sem ők találták ki... Várni mindenhol kell,miért pont itt ne? Az Állam bácsira haragudhatsz,de egy ügyintéző miben hibás? Vagy csak divatból szidalmazod őket? Nem értelek,igazából mi fáj Neked? Légyszíves,válaszolj,tényleg érdekel a véleményed vagy bárkié,ezügyben!

  • 2011.06.25 08:12:41Schütii

    600 Ekm-rel vegyen autót akinek 2 anyja van. Műszakilag lehet hogy egyben van, mert megkapja a karbantartást, de hogy a belseje egy rakás szar, az is biztos. Ülést nem szokás felújítani pl..

  • 2011.06.25 11:17:43bres

    Gergő 84

    Mi a frászt dolgozol, hogy évi 120 ezret vezetsz? Pilóta vagy?

  • 2011.06.25 13:07:48KuKori

    butyko

    A kedves ügyintézők hozzáállása, az a baj főleg. Mert lehet, hogy nem ők hozzák a törvényeket, ami miatt vastagon csengetünk a kasszába, de ezért a pénzért cserébe elvárnánk némi szolgáltatási színvonalat. Az elvégzett munkájuk mennyiségéhez (8 óra munka helyett max. 6 valós óra, pénteken rövid nap, hétvége szabad) és annak minőségéhez képest pedig bőven túl vannak fizetve, mégis olyan lekezelően bánnak velünk, mintha ők valami grófkisasszonyok lennének és megsértődnek, amikor a paraszt felkérdez...

    De tessék, íme egy csekély összefoglalás:

    -hogy a nepperek, haverok ne jöjjenek eléd a sorba
    -hogy az iroda ha nyolckor nyit, ne fél kilenckor kezdődjön az ügyfélfogadás - mert "a rendszer még élesedik" - ami magyarul azt jelenti, hogy jóízűen megkávéznak és eltrécselnek a mi időnkön.
    -hogy ha az ebédszünet 13 és 14 óra közt van, ne basszák be az ajtót fél egy után két perccel és ne negyed háromkor nyissák ki újra.
    -hogy ebédszünet után nem adnak ki már aznapra új sorszámot, ügyfélszámtól kvázi függetlenül.
    -hogy a négyig tartó ügyfélfogadási időnél ne zavarjanak haza egész napi várás után fél négykor és basszák be az ajtót.
    -segítőkészek legyenek, ne leköpni akarjanak, ha mersz kérdezni valamit.
    -ha valamit elbasztak, ne nekem kelljen fizetni az ő trehány munkájukért pluszban.

    Egyéb kérdés?

  • 2011.06.25 20:26:17KICSITÉRTEKHOZZÁ

    A német ideiglenes rendszámnak (kurzezeit schildschein)ára a német okmányirodábam 60€.
    A kereskedőknek mindíg van 1-2db a külföldiek részére.Ez utána szabadáras, de60€-nál többet ne adj érte.

  • 2011.06.25 20:27:48KICSITÉRTEKHOZZÁ

    Javítok: Kurzzeitkennzeichen

  • 2011.06.25 22:07:05decens

    butykonak!

    Azért írtam ocsmányirodát, mert sokan így hívják, és gondolom a rossz tapasztalataik alapján.
    Én csak annyit tudok, hogy amikor behoztam Németországból a használt motoromat, először a hozzánk közelebb eső érdi "ocsmányirodába" mentem a motorom itthoni legalizálási folyamatát megkezdeni. No ott kaptam is rögtön egy 3 héttel későbbi időpontot, amikor hajlandók lettek volna foglalkozni velem. Ezt nem fogadtam el, és azon nyomban átmentem Százhalombattára, ahol kivártam a soromat, - úgy emlékszem 2 ügyfelet - és azon nyomban befogadták az irataimat. Tehát ilyen dolgok miatt kaphatta az okmányiroda a közkeletű "ocsmányiroda" elnevezést. Egyébként ha elolvastad a korábbi bejegyzésemet, éppen megdicsértem az ügyintézés gyorsaságát (az én esetemben).
    Ugyanezt eljátszottam a jogosítványom meghosszabbításánál is, és ugyanez volt a helyzet.
    Ha neked ez jobban tetszik, akkor az érdi az ocsmányiroda, a százhalombattai pedig Okmányiroda.
    Sőt volt egy köztes állapot is amikor Tárnokon megnyitották az okmányirodát, akkor ott is azonnal el lehetett intézni mindent. Azóta összevonták a számítógépes rendszerüket az érdivel és már Tárnokon is 3 hetet kell várni időpontra. Bocsánat, ez a tavalyi helyzet, idén még nem próbálkoztam velük.

  • 2011.06.26 02:09:16geegee

    Csatlakoznék, én is csomószor láttam, hogy a németeknél a kis sz@r kocsikat is (pl smart és hasonlók) úgy hajtják, mintha az életük függne tőle.Simán mennek 140-nel is velük, ha bírja a kocsi (lefelé, vagy üresen) Csakhát a motor pörög vagy 7600-at, nem feltétlenül előny.De nem érdekli, mert esetleg 2 éven belül kidobja (eladja valami naiv magyarnak, lengyelnek).Ááá, ezzel csak 90-nel járkáltunk a nagymamához, havonta...háppersze.El ne higyje senki, nem nézegetik, hanem használják a kocsikat...Oké, jobb úton és több pénzből karbantartva, de azért a km nem mindegy.

  • 2011.06.26 08:50:04komikus

    Én cukrászdát szeretnék nyitni Bécsben.-A regadót ki találta ki?Nem az a hatalmas tudású,mégis szerény,ezért rendkívül szimpatikus fiatalember,akinek acége a magyaj köztájsaság volt?

  • 2011.06.26 18:42:18Astra44kW

    A németek kitapossák a kocsik belét, nincs sebességkorlát, mind megy, amennyivel éppen kedve szottyan. Ömlő esőben sem mennek pályán 140 alatt, kivéve, amikor dugóban araszolnak. Én csak nem öreg nagy dízel kocsit mernék onnan hozni, meg terepjárót, esetleg kisbuszt.

  • 2011.06.27 00:30:43Az EREDETI

    CubΕ: Hatalmas vagy! :)

  • 2011.06.27 16:03:08RLackó

    Vételár: 3.000 Euro
    Kinti rendszám: 100 Euro
    Útiköltség 2 autóra(1000km-es távolsággal számolva 8L/100km-es fogyasztással 1xodavissza, 1xcsak vissza= 3000km) 240L üzemanyag: kb. 100.000Ft
    Műszaki vizsga: 40.000Ft
    Regadó: 280-380e Euro besorolástól függően

    Tehát ha azt feltételezzük, hogy az először megnézett autót meg is veszed (csak mert kint sem biztos, hogy az első jó lesz):

    kb. 1,3-1,4M + minimum 1,5 hét ügyintézés, utazás (min. 2 fő) egy 12 éves dízel autóért.

    HE?!?!?

  • 2011.06.28 16:41:32MonteCarlo

    Astra, Németország autópályáinak többségén van sebességkorlátozás, mindenhol ahol a közelben lakott terület van.

  • 2011.06.30 21:12:48subtotal

    butyko, KuKori minden szava igaz.

    Személyes tapasztalat: 11 órára szólt az időpont gépjármű ügyintézésre. Kiderült, a gj ügyintézés nem forgalomba helyezés!!!! Debrecenben, arra nem kell időpontot húzni (teljesen logikus, ugye?), viszont az ablak másik oldalán elkezdett az ügyintéző picsogni, hogy nem vállalja el aznap mert sose végez és blabla (12ig volt aznap félfogadás).
    Odahívattuk a főnökét, 15 perc veszekedés után annál az ablaknál, ahol elméletileg nem lehet ilyet csinálni (gj. ügyintézés) és ahova az időpontunk szólt megcsinálta az ügyintéző 10 perc alatt. A picsogó ügyintéző meg 12 előtt 5 perccel behúzta a függönyt.
    Másik példa: E rendszámot csak úgy adnak ki, ha aznaptól kezdődik a biztosítás, mikor kiadják. Ha egy nappal később, akkor nem tudják kiadni elméletileg a szoftver miatt. Mikor ez kiderült és visszamentem másnap, az 5 perces ügyintézésre 4 órát vártam, mert természetesen nem lehetett másnapra időpontot foglalni, az előző napi ügyintéző nem dolgozott (aki egyébként megígérte, hogy beszél a kollégákkal).
    Közben 10 neppernek intéztek soron kívül, engem meg szivattak.