Családi autót a gázos Suzuki után?

2013.03.12. 15:46

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

Helló TC, Tisztelt Nepperűző!

Számtalanszor lerágott csontot vennék elő, mégpedig milyen kocsit vegyek ha kicsit nagyobb családit szeretnék? A keret kb 1-2millió ft. Azonban nem vagyok egyszerű eset még magamnak sem. Leszűkítettem arra, hogy legyen kombi és négykerekes. Egyterűt nem szeretnék, mert annak a tetejére macerás pakolni. Ráadásul nagyon kedvelem a korai '90-es évek autóit. Amik a kedvenceim az Audi 100/A6 kombi quattro, BMW 525ix, és Mercedes E300 4matic. Jelen pillanatban egy gázos (LPG) Suzuki Wagon R+ 4wd a családi autó ,ami most még egy gyerekkel jó is, de kettővel már biztos nem fogunk elférni. A négykerék nekem kéne, mert szeretem, mert időnként szükség van rá télen síeléskor ,vagy otthon hegyen.

Namármost a dilemmáim:
1. dízelt nem szeretnék, mert félek az esetleges karbantartásoktól.
2. gázost nem szeretnék, mert félek, hogy nem véletlenül adják el.
3. turbót nem szeretnék, mert félek ha tönkremegy, és nem tudom hogy működik együtt a gázzal.
4. nagyon újabbat nem szeretnék, mert félek a kettős tömegű lendkeréktől.
5. automata váltót nem szeretnék, mert bőven eléggé megdobja a fogyasztást a 4wd.

Szóval ami jó lenne, 1800-2500ccm közötti benzines, amit majd átcsináltathatok gázosra. A kereső sokfélét kidobott:
Toyota corolla, Suzuki Baleno, Subaru Impreza, VW Golf, BMW 3-as, Audi 80/A4. Ezek szerintem nem lennének igazi méretugrások, már ami a csomagtartót illeti (kisgyerekkel ez sokat számít).

Amik így fennmaradtak a szűrőn:
VW Passat - kevés a benzines, ami van az is inkább nagyobb
Audi 100/A6 - úgy tudom a K(E) Jetronic nem szereti a gázt, meg egyébként is nehéz eset szinte, csak a 2,4 V6 jöhet szóba, de az is alig van,
BMW 525ix - tetszik, de nem sokat tudok róla,
Mercedes E??? 4matic - csak 3000ccm automatát találtam
Subaru Legacy - kevés van, ?fütyül a keret nélküli ablak?, passz
Volvo V70/XC70 - csak 2,5turbót találtam.

Van még valami ami elkerülhette a figyelmemet?

Fölöslegesen aggódok a dízelektől/már átépített gázosoktól/turbótól?

Eleve hülyeség öreg autót gázüzeműre alakítani?

A keret elég tág, mert inkább vennék valami számomra kedves autót a 90-es évekből (kb 1m), átalakíttatom gázosra és még így is marad kb 700e - 1m ft a következő néhány év szervizeire. Vagy vegyek valamit többért (1,5-1,8m) ne hallgassak a szívemre és autózzak szürkén és gondtalanul.

Előre is köszi a tanácsokat!

Miki, a családapa

Kedves Miki a családapa!

VW Passat: jellemzően 2.8-asok, kint lehet találni 2.3-ast is, talán az lenne a leggazdaságosabb

Audi 100/A6: nem tudom, hogy a K(E) Jetronic szereti-e a gázt vagy sem, sajnos nincs gázzal kapcsolatos üzemeltetési tapasztalatom, meg kellene kérdezni egy gáz beszerelésével foglalkozó iparost.

BMW 525ix: nyugodtan megvehető, jó autó

Mercedes E: W210 (kerek lámpás, minden idők legrosszabb Mercije szerintem), elképesztő helyeken tud rohadni, soknak a klímája nem működik, és nem is tudják megcsinálni, csak nagyon drágán, ez meg van spékelve egy 4x4 hajtással, és egy nagy motorral. Akkor se vegye meg, ha tízen biztatják. Az elődje a W124 sokkal jobb volt.

Subaru Legacy: kevés van az igaz, de nagyon jó, megbízható autó, nekem Imprezám volt, nem fütyül az ablaka, és nagyon értenek a 4x4-hez, ralli világbajnoki címeket csak úgy nem szoktak találni.

Volvo V70/XC70: azok tényleg mind turbósak, én nem félnék tőle, ha normálisan használja nem megy az csak úgy tönkre, bár az igaz, hogy nem fogja tudni, az előző gazdától mit kapott

Én megvenném a használt gázost, legalább nem nekem kell egy kisebb vagyonért beszereltetni, valaki már bukott helyettem. Az eladás oka nem biztos, hogy a rossz gáz lehet, de ha fél tőle keressen meg egy szakműhelyt, ahol átnézik. Ha szívére hallgat, és a 90-es évekből vesz autót, akkor is autózhat gondtalanul, és még élvezni is fogja.