Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Október 20-án voltam a Kakucsringen, amit láttam, az nagyon tetszett. Beülhettem a shitgunba, M3-ba és egy MR2-be. Megmutatták nekem, milyen a drift és pályázás belsőnézetből. A driftelés tetszett meg jobban, talán mert több kihívást láttam benne. Hazafelé Kakucsról eldöntöttem, hogy akarok egy ilyen pályanapos/hobbi, örömautót amivel meg lehet tanulni csúszkálni, és nem féltem a fényezését. Jó lenne, ha nem csak kétszemélyes lenne, műszakis, 1 - 1,5 millió Ft-ot nem haladná meg, mert sajnos ennél többet nem szánnék rá. Japán autók érdekelnek jobban. Néztem hacsikat de siralmas a felhozatal, a magyar S13-asoktól félek. Szeretném kikérni a véleményedet, hogy milyen autót ajánlasz nekem és miért?
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Ádám
Kedves Ádám!
Engedd meg, hogy én válaszoljak a kérdésre a nepper úr helyett, ha már szóba került a Shitgun. Főleg, mert amint elolvastam a leveled, azonnal tudtam, mi kell neked: egy MX-5-ös.

Ha nem lenne vonzalmad a japánok iránt, azt mondtam volna, BMW E36. Pont a Faluvégi Faroláson állapítottuk meg Pistával nagy egyetértésben, hogy az E36 az új E30. A 3-as BMW márpedig a közép-európai drift Hacsirokuja, a legolcsóbb, legkézenfekvőbb megoldás. Viszonylag erős, a driftelés megtanulásához mindenképpen alkalmas szériamotorok vannak benne, más típusokhoz képest olcsó hozzá a sperrdiffi, és jól bírja. De a legfontosabb talán, hogy rengetegen foglalkoznak vele - nincs olyan probléma, amire ne lenne kész, bevált megoldás a szomszéd műhelyben, és alkatrészt is nevetséges áron kapni hozzá.
A területileg illetékes driftautó egyébként mindig a helyi folklór szerves része: régen, amikor még bródszájdolásnak meg ralizásnak hívták, nálunk a Zsiguli volt az ügyeletes, mert abból volt sok, ahhoz lehetett hozzáférni. A svédeknél a 240-es Volvo, az angoloknál a Mk2-es Escort, a japánoknál meg ugye az AE86-os vált legendává, természetesen a helyi sajátosságokkal, amelyek közül 2013-ra a drift lett a legmenőbb.
Az elmúlt években mifelénk egyértelműen a BMW E30-as volt a kézenfekvő választás, de ezek szép lassan elkezdtek fogyni. Még van használható kasztni normális áron, de pár év múlva már lehet, hogy nem nagyon lesz donorautó. A szerintem egyik legjobb hathengereshez, a 2,5-ös M20-ashoz már most nehéz ép hengerfejet találni, gyorsan mennek fel az árak. És ha már az M50-es blokkhoz kell nyúlni, akkor miért ne legyen E36-os? Szerintem már olcsóbban lehet kapni ép E36-os bódét, ami igaz, hogy kicsit nehezebb, de ugyanúgy megvannak hozzá a fogások, hogyan lehet pályázásra, driftelésre alkalmas autót faragni belőle. Még a V8-as motorok is beleférnek, amelyek bőven elérhető ársávba kerültek.

Neked viszont nem erre van szükséged, hiszen a belekóstoláshoz, tanulgatáshoz jobb egy kész autó, aminek legfeljebb a futóművéhez kell hozzányúlni. Ha láttál már Hacsirokut, vagyis AE86-ost driftelni, tudod, hogy elég az 1,6-os motor, ha könnyű a kasztni és jó a felépítés. Az MX-5-ösnél nehéz lenne jobb autót találni mostanában, amikor egymillió alatt is lehet már kapni használhatót, ha nem számít az esztétika. Esetleg érdemes a nagyobb motorost választani, és feltétlenül sperrdiffist.
Ha meg akarod könnyíteni az életed, vegyél rendszámos autót, azzal sokkal kevesebb a macera, és nem utolsó sorban olcsóbb eljutni bármilyen rendezvényre - néhány alkalom alatt visszajön a papírmunka ára. Ráadásul télen is ki lehet menni a hóba, ami nagyon jó gyakorlás, bár természetesen csak magánúton jöhet szóba, ha érted, mire gondolok. Az, hogy kétüléses, nem nagyon fog zavarni, ha úgyis csak hobbiautó lesz, legfeljebb a gumik szállítására kell kreatív megoldást találnod.
A hacsizás most már viszonylag drága móka, fogynak az autók és az alkatrészek is. Mi Pistával véletlenül csúsztunk bele, és a közösségtől rengeteg segítséget, tanácsot és alkatrészt kapva nem bántuk meg, de ha tiszta lappal kezdenénk, biztosan egy E36-os vagy egy MX-5-ös lenne az alap. Ezekkel kell kihúznunk a következő 10-15 évet, amíg a GT-86-osokat is lehet kapni annyiért, ami már nálunk is nem féltős autónak számít.
Üdv:
Stump András
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Ketté szakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
