1,5 millióm van vagánykodásra – BMW Z3 legyen vagy Audi 80?

2014.06.19. 08:05

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 

Kedves Nepperűző!

Egyszer megálmodtam, hogy nyáron nyitott tetővel és Tankcsapdát hallgatva átszelem az országot egy nagyon vagány autóban. Most ott tartok, hogy a félretett pénzem, kb. 1,5 millió Ft., a vagánykodást nem engedi meg nekem. Persze a vágy az megmaradt. Szeretném kikérni véleményét, tanácsát, hogy melyik gyártó modellje után nézelődjek inkább. Audiból találtam dízelmotorosat is, bár attól tartok, hogy hajlamosabb a meghibásodásokra és drágább a szerviz. A BMW alapból csak kétüléses és eléggé lestrapált darabok is itt ott megmutatkoznak.

Másik kérdés, hogy ezek elég idős autók, lassan youngtimerként beszélhetünk róluk. Nem nagyon vagyok jártas a veteránok témájában (van egy 19 éves Felíciám, tucatautó), de van esély arra, hogy garázsolva, jó karbantartással és apró javításokkal megőrizzék értéküket, ill. idővel az még nőljön is?


A válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel
Dániel

Kedves Dániel!

Az Audiban valóban van TDI, de az nem a meghibásodási hajlamáról híres, hanem pont az ellenkezőjéről. A szervizelése egyáltalán nem drága, mert egy nagyon elterjedt motorról van szó. A rendelkezésre álló összegért viszonylag nagy választék van már itthon is, meg kell nézni néhányat, de lehetőleg ne a kínálat aljáról, mert az nagy eséllyel sem szép, sem jó nem lesz. A Z3-ból (itt egy coupe tesztje) másfél millió alatt csak két bal kormányost találtam, így hirtelen, a képen nem látszanak tragikusnak, de látni kellene őket élőben. Az összes öreg autóról elmondható, hogy azok tartják az értéküket, amik már most is jó állapotban vannak, és a gondos tulaj felfogja, hogy mi van a kezében, karbantartja, gondozza. Van egy kicsi fizetőképes réteg, aki hajlandó  a jóért pénzt adni, de csak a tényleg jóért. A közepes vagy lefingott példányok értéke tovább fog esni a bontóig. Mindkét típusról elmondható, hogy nem különösebben ritka autók, ennélfogva nagy érték tartásra, növekedésre nem számítanék, kizárólag a Z3 M-esetében, de az ilyen kis motorosok ára csökkenni fog.
 
 

Üdvözlettel,

-Becsületesnepper-

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.