Regisztrációs adó szempontjából mi számít teherautónak?
a teherautó mibenlétének pontos definícióját nem sikerül meglelnem, így kérem segítsen.
Pl. a regisztrációs adó szempontjából mi számít teherautónak, azaz nem regadó-kötelesnek? Ha erre az a válasz, hogy amelynek a fogalmijába később teherautó minősítés kerül, akkor mi a feltétele annak, hogy ez megtörténhessen?
Példával ellátva a kérdést: egy Land Rover Defender Németországban minden további nélkul vizsgáztatható teherautónak, sőt a magyar leírás szerint is láttam könnyű teherautónak definiálva, illetve korábban annak vizsgáztatva. Ez azt jelenti, hogy terepjáróknál az ember maga választhatja meg a kategóriát?
A raktérhez kell elválasztórácsot szerelni, vagy sem? Hány lehet a szállítható személyek száma?
Az üzemeltetési költségek különbségén (kötelező, súlyadó) és a menetlevél vezetésén kívül van-e egyéb hátulütő, ha az ember egy nagyobb terepjárót teherautónak vizsgáztat?
válaszát köszönve,
Szabó Attila
Jelenleg az 1996. október 1. után az EU-ban új járműként forgalomba helyezett tehergépkocsik helyezhetők Magyarországon forgalomba.
A mostani szabályozás szerint tehát elsősorban nem a környezetvédelmi besorolás, hanem egyéb járműnél (pld. tehergépkocsi, motorkerékpár) az első forgalomba helyezés időpontja a meghatározó. Az EU-ból behozott tehergépkocsikat nem kell Magyarországon vámkezeltetni. Nincs regisztrációs adó fizetési kötelezettség sem.
Az egyéb műszaki és forgalomba helyezés pontos költségeit a KPM, illetve az okmányiroda tudja Önnek megmondani.
Magyarországon a gépjárművet tehergépkocsiként akkor lehet forgalomba helyezni, ha megfelel az alábbi feltételeknek:
"A tehergépjárművek olyan jellemzőkkel rendelkeznek, amelyek arra utalnak, hogy a jármûveket inkább áruszállításra tervezték, mint személyek szállítására.
Ezek a jellemzõk különösen az olyan gépjármûvek áruosztályozásánál hasznosak, melyek bruttó tömege 5 tonnánál kisebb és amelyeknek általában áruszállításra használt elkülönített zárt hátsó raktere vagy nyitott hátsó platója van, de hátul lehet bennük biztonsági öv, övrögzítési pont vagy utaskényelmi berendezés nélküli ülõpad, amely teljesen az oldalfalra hajtható, hogy a teljes hátsó rakteret áruszállításra lehessen használni. Ebbe a kategóriába tartoznak a mindennapi életben többcélú jármûveknek nevezett gépjármûvek (például a furgon típusú jármûvek, szabadidõ-terepjárók, pick-up kisteherautók).
Az alábbiak mutatják az ezen vtsz. alá osztályozható jármûvekre általánosan alkalmazható konstrukciós jellemzõket:
a) Biztonsági eszközök (pl. biztonsági öv vagy annak rögzítéséhez szükséges rögzítési pont vagy szerelvény) vagy az utasok kényelmét szolgáló berendezések nélküli ülõpadok a vezetõ és az elülsõ utasok mögötti hátsó térben. Ezek az ülések rendszerint felhajthatók vagy összecsukhatók, hogy lehetõvé váljon teljes egészében áruszállításra használni (a furgonoknál) a hátsó teret vagy (a pick-up kisteherautók esetében) a különálló platót;
b) Elkülönített fülke a vezetõ és utasok számára és elkülönített nyitott plató oldalfalakkal és lehajtható hátsó fallal (pick-up kisteherautók);
c) A rakomány be-, illetve kirakására szolgáló, a rakodótér oldalfalain vagy hátulján elhelyezett ablak nélküli toló, oldalra vagy felfelé nyíló ajtó, illetve ajtók;
d) Állandó fal vagy elválasztó a vezetõ és az elülsõ utasok számára szolgáló terület valamint a hátsó térség között;
e) Kényelmi berendezések, igényes belsõ kivitel és felszereltség hiánya a jármûnek az utasok szállítására szolgáló területtel összefüggõ rakterében (pl. szõnyegpadló, szellõzés, belsõ világítás, hamutartók).
Az áruszállító gépjármû (tehergépkocsi) kifejezés alatt olyan furgon jellegû jármûvet is kell érteni, amelyben a vezetõfülkét gyárilag elválasztották a rakodótértõl. A zárt rakodótér lehet hátsó- vagy oldalajtó nyitású, oldalán vagy hátsó részén ablakokkal felszerelt is, de benne nincs gyárilag kialakítva ülésrögzítési lehetõség."
Amennyiben az Ön által megjelölt jármű megfelel a fenti feltételeknek, akkor tehergépkocsiként fogják levizsgáztatni, és ebben az esetben regisztrációs adót sem kell fizetnie.
Amennyiben a járművet tehergépkocsiként levizsgáztatják, és ezt követően Ön átalakítja személyautóvá, és ez egy közúti ellenőrzés során kiderül, úgy nem csak a súlyadó tekintetében, hanem a meg nem fizetett regisztrációs adó tekintetében is adóügyi eljárás indul.
Tisztelettel,
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
