Régi divat a héliumláb

Összehasonlítás: Honda Insight 2002 és 2009

2010.02.22. 06:22

Adatlap Honda Insight Insight I. - 2002

  • 995 cm3-es,soros 3 hengeres benzin+elektromos
  • 76 LE @ 5700 rpm
  • 113 Nm @ 1500 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    14.2 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    3.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

Adatlap Honda Insight Elegance - 2009

  • 1339 cm3-es,soros 4 hengeres benzin+elektromos
  • 88 LE @ 5800 rpm
  • 121 Nm @ 4500 rpm
  • fokozatmentes automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.6 másodperc
  • Végsebesség:
    186 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 5 899 000 Ft

Amikor 1998-ban megjelent az ős-Insight, még kevesen vették komolyan a hibridautósdit. Ugyan létezett a Prius, ami csakugyan autóféleség volt. Meg is felelt az elvárásoknak, takarékos volt, és megvolt mindene. Az ős-Insight viszont a kompromisszumokról szólt – mi sem mutatja ezt jobban, mint az új Insight.

Az ős-Insighttal viszonylag régen ismerjük egymást. A Honda Accord előző generációjának bemutatóján voltunk Frankfurt mellett, Offenbachban, 2001 vége felé. A program két óra volt, és a gép kései indulása miatt volt öt-hat óra holt időnk, amit a Honda-irodaházban téblábolva töltöttünk.

Úgy három óra dögunalom után tettem fel a kérdést a Honda sajtósának:

– Karcsi, ott ácsorog egypár Insight a parkolóban, nem tudnád elintézni, hogy kipróbálhassuk?

Karcsi el tudta intézni. Igaz, lett egy kis szaladgálás a színfalak mögött, mert az egyik fontos japán ugyan rábólintott a próbára, de a kevésbé fontos japánok nem tudták, hogy hol a kulcs. Mivel nem járt velük senki.

Végül, egy kevésbé fontos japán a szőnyegig hajolva meghozta a kulcsot, sűrű elnézéskérések közepette, hogy 20 percet kellett várnunk a téblábolós időnkből. Ez után megesketett minket, hogy nem nézzük a pillanatnyi fogyasztást, mert rettenetes gördülési ellenállású téli abroncsok vannak a kocsin, és nem a spéci nyári gumik, amelyek gyakorlatilag lebegnek az út fölött. Elmentünk és kipróbáltuk. Eláruljam, mennyit mutatott a műszer egyenletes 120-nál? 3,5 litert. (Bocsánat az esküszegésért.)

Akkoriban már lecsengett az Insight-láz. Ha csak kevéssel is, de hivatalosan előbb árulták Európában, mint a Prius I-et, viszont hamar bebizonyosodott, hogy nem jó semmire. Kétüléses, kicsi a csomagtartója, ráadásul kézi váltós! Bizony, ugyanúgy kellett kuplungolni és kapcsolni. A hangja az ezres Swifté, az ereje az 1,3-asé, hála az elektromos rásegítésnek. Mondjuk, ez kevés volt ahhoz, hogy a hibrid sportkupé maszlagot sokan benyalják. Csak csendben jegyzem meg, hogy az alumíniumkarosszériás őslény ugyanabban a gyárban készült, mint az S2000.

Hát nem pazarlás erre fordítani a kapacitást?! Viszont csak 820 kiló.

A Gergő által felajánlott ős-Insightunk egy picit más, mint a Németországban próbált. Ez amerikai kivitelű, Fahrenheit-fokos légkondival, de a becsületükre legyen mondva, legalább a műszerek egy gombnyomással átállíthatók metrikus egységekre. 2002-es évjárat, nyolcvanvalahány ezer km, ugyanaz a 76 lóerős összteljesítmény, viszont ebben CVT automata váltó van.

Ekkor már volt egy kis modellápolás, és rájöttek, hogy automata nélkül Amerikában végképp eladhatatlan a cucc, még a legzöldebb celebeknek is. De már késő volt: az Insight valószínűleg a világ legnagyobb darabszámban gyártott prototípusaként vonul be az autótörténelembe, 17 020 példánnyal, 1999-től 2006-ig. A Priusnak a kezdetek kezdetén volt egy ennél gyengébb éve, de amikor már Japánon kívül is árulták, ennek a mennyiségnek egy év alatt a többszöröse fogyott.

2010-ben olyan érzés beleülni, mintha egy autómúzeum tanulmányautó-részlegéből szabadult volna ki. Ilyennek gondolták a futurisztikus autót a 90-es években, mindössze az a vicces az egészben, hogy a műszerek leragadtak a Fiat Tempra szintjén. Azzal a különbséggel, hogy nyolcévesen is működik minden egyes szegmense.

Ettől függetlenül az Insight I. egy aranyos valami, amiben benne van az a japán alaposság, amit az ember szerethet. Az egész autó nagyon lapos és keskeny, és annyira áramvonalas, hogy a levegő szinte elnézést kér, és kikerüli (Cw: 0,25). Gyönyörű, ahogy az első kerékjáratokból kivezetik az áramlást, ahogy a hátsó kerekeket leburkolták. Igazi szélcsatorna-szökevény. Viszont a parkolóházban majdnem összetörte az autóját valaki, amikor szembejött. Már amennyire egy ős-Insight szembe tud jönni, inkább elsuhan a másik autó ablaka alatt, a maga 136 centijével – egy Mazda RX-8 ilyen alacsony.

Csakhogy emiatt gyakorlatilag a földön ül az ember, ráadásul a hasát is a földön húzza, minden fekvőrendőr óriási rizikó. Hátrafelé nem nagyon lehet terjeszkedni, mintha csak egy furgonban ülnénk: ott van ugyanis a hátunk mögött az akkucsomag, a csomagtartó pedig egy inkább egy túltenyésztett kalaptartó, igaz, leghátul még van egy padló alatti rekesz. A Honda ajánlata két személy csomagjainak: 140 liter.

A már-már komikus használhatatlansága ellenére az autónak mindenki a csodájára járt a szerkesztőségben, igaz, elvégre, a maga műfajában technikatörténeti mérföldkő. Igaz, még nem derült ki, hová vezet az út, amely mellé lerakták.

Hogy még erősebb legyen a kontraszt, a Honda-képviselettől elkértük az új Insightot. Hogy melyik a takarékosabb? Egyáltalán, van valami fejlődés? Lapozzon, kiderül!

Totalcar értékelés - Honda Insight Elegance - 2009

8
TC

Csaknem tökéletes autó, kategóriájában olcsón megvehető és gazdaságos közlekedni vele − igaz, kompromisszumokkal. Az ülés kényelmetlen és izzasztó, a fogyasztást vegye ki a családi költségvetésből, nem számottevő.

Népítélet - Honda Insight

8,0
Nép
8
6
10
7
10

Népítélet - Honda Insight

8,6
Nép
9.3
7.4
9.3
8.5
10

Az oldalról ajánljuk

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

április 9., 06:00
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

április 9., 12:27
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
  • Hírek

Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges

Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

április 9., 12:21
A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

április 9., 11:19
Áldozattá válhat a Tesla
  • Hírek

Áldozattá válhat a Tesla

Az egyik teslás elemző tart a kínai válaszcsapástól.

április 9., 09:40
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
  • Hírek

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle

Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

április 9., 13:48
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
  • Hírek

Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán

Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.

április 9., 05:59
Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás
  • Hírek

Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás

Az érvelés egyértelmű.

április 9., 08:36
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

tegnap, 16:06
Volkswagen: itt a feltámadás?
  • Hírek

Volkswagen: itt a feltámadás?

Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.

április 9., 08:06
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
  • Hírek

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában

Év végére akár két modell is elérhető lesz.

április 8., 17:34
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
  • Hírek

Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia

Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

április 9., 14:47
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Presztízskérdés a létezése
  • Tesztek

Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant

Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!

április 9., 05:59
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

április 9., 15:39
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

április 9., 16:54
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
  • Hírek

A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata

A CATL úgyis erről álmodozik.

április 8., 16:42
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Nagyhódos határátkelő
  • Hírek

Nagyhódos határátkelő

április 9., 16:35
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54