Kicsi, de legalább jó nagy
Mini Countryman Cooper S ALL4
A lányok és fiúk, akik Minit vettek, a cuki, de korrekt autóval egyediségüket, fiatalos és trendi életszemléletüket hangsúlyozzák. Ezt sugallja nekik a marketing: különbnek mutatják magukat az unalmas átlagnál, így növelve esélyüket a párválasztás és szaporodás terén. Mivel a Mini jó tárgy, sokaknak feltehetőleg jól sikerült az önreklám, aminek eredménye férj, feleség és gömbölyödő has.
Ám a pulyát és a hozzá tartozó kramancot valahova tenni kell. Babakocsi, pelenka, utazóágy, ruhácska, rugdalózó, cumisüveg – sok helyet foglalnak. Ilyen a felnőtté válás, az évek számával nő a helyigény. Az új Countryman erre kínál megoldást: nem kombi BMW-be akarja átültetni a fiatal családokat, hanem a Minit maximalizálja.
Ez a márka negyedik modellje és első négyajtósa. Issigonis csontjai feltehetőleg úgy köröznek, mintha részecskegyorsítóban lennének sír helyett, de ez az embereket nem érdekli: a tömött, vaskos formát mindenki megnézi. Akármerre jártunk vele, odajöttek és bámulták, a lakosság kifejezetten jól fogadta a hétmérföldes csizmává hizlalt bakancsformát.
Messziről egyáltalán nem tűnik ekkorának. Megőrizte az eredeti kisautó genetikai állományát - annak ellenére, hogy nagyjából a duplája lett. Mérete akkor válik mellbevágóvá, mikor először látjuk meg a seggét egy Opel Omega kombi mellett – a régi nagyautó gizda vacaknak tűnik a Mini mellett. Nonszensz, de vicces.
A tervezők ügyeltek, hogy apró édibédinek tűnjön a Countryman. A buci lámpák szelíddé teszik, a fekete kerékjárati ívek pedig játékautóvá, pedig ez teljes értékű négyszemélyes, akkora, mint egy VW Golf. Felármentesen választható hozzá a három embernek való hátsó pad is, de ha a két gyerek közé nem préselnénk be a nagymamát, sokkal jobban mutat a két külön ülés.
Az első lámpák helye igazán vicces: ha felnyitjuk a motorháztetőt, nagy lyukak maradnak a lemezben – simán bedughatjuk a fejünket. A hűtőrács viszont sokkal nagyobb autót idéz, formája egyértelműen az Aston Martinéra emlékeztet.
A kerék fölé rézsútosan beépített fekete sáv ügyesen választja el az orrot a testtől: a megoldás egyértelműen az eredeti, 1958-ban megtervezett kisautót idézi. A Countryman oldala szintén az optikai kicsinyítés jegyében született. Az ablakok alatt hasasodó karosszéria másolja Issigonis íveit – csak akkor kezdjük elhinni a valós méreteket, amikor beülünk előre, majd hátulra. Nincs szükség kucorgásra.
Az optikai trükközés helyenként már vicces. A 350 literes csomagtér ajtajára akkora emblémát tettek, hogy nagyaraszra tartott ujjakkal sem értem el a csücskeit. A fekete alapú körbe írt Mini felirat legalább nem céltalan: benyomva kilincsként funkcionál, így nyílik a fenék. Az üléseket lehajtva egyébként 1170 literes teret kapunk – nem rossz, ha a cuki gyerekágyat kell hazacígölni az Ikeából.
Na de lehet vele csapatni? Lapozzanak, kiderül!