Az új C4 Picasso bizony kéne

Citroën C4 Picasso - 2013.

2013.09.13. 06:34

Én dízellel kérném, lábtámaszos fogorvosi székkel, a giga üvegtetővel és automata váltóval. Ez így hét misi. Az olajcsereperiódust összehúznám tízezerre, így sokáig eltartana. Persze arra is figyelnék, hogy csak rendes gázolajat tankoljak, úgyis elég ritkán kell.

Már a Totalcar pályanapon is beleültem az ott kiállított C4 Picassóba, és feltűnt, hogy a hellyel nincs gond. A kényelemmel se sok, főleg, hogy a lábtámaszos anyósülés is rendelhető, aminél jobb húzása kevés dolognak van, ha a cél a hosszú utak megtétele viszonylagos kényelemben. A műszerfal, mint entitás megszűnt. Ez évek óta napirenden van, most azonban két kijelző maradt az egész hacacáréból, ahová akár a fagyitól csöpögő arcú gyerek is bekerülhet háttérképnek. Hagyományos gomb se sok van: végre az autó is elkezdett kütyüként viselkedni, amit a mára már a vastagon kereső rétegek elvárnak. Az én gyerekeim is előbb tudtak iPaden Youtube videót indítani, mint a feltételes módot használni.

A milliónyi rekesz felfedezése maradjon meg a tulaj örömének, csak egyet emelnék ki: a középső, két első ülés közötti hegyvonaulatot, amivel, egy közel sík padlójú, optikailag semmiképp se tagolt, luftban bővelkedő helyet kapunk. Nekem úgy jobban tetszett, ugyan elvész a pohártartó és a gigantikus pakolórekesz, de lesz helyette intim közeledési lehetőség az utashoz.

A szék persze kartámaszos, az utasé lábtámaszos is, fűthető, masszírozós. A végtelen műszerfal felett a végtelen szélvédő, mögötte végtelen panorámatető. Egyébként egyenként izgethetők, mozgathatók, rajtuk kisasztalka, könyöklő, Isofix, ami kell egy közepesen szituált, néhánygyerekes családba. Ha kicsit több a néhány, attól se kell aggódni, már típusbizonyítványra vár a hétüléses verzió.

A vezetőt segítő extrákból szinte minden benne van, ami ma elérhető a beszállítóknál: parkolási segédlet, tolatókamera, ami teljesen körbe lát, követős tempomat, automata lámpa, mondom, minden, ami kell egy kisvárosi bolt elé. A csomagtér bőséges, 1m X 1m X 0,5 m a legszűkebb mérete, ez 500 liter, Innentől csak nagyobb lehet, ha a hátsó lábtér egy részéről lemondunk, vagy magáról az ülőhelyről is.

A fő hangsúly a számok világán túl az olcsó üzemeltetésben rejlik, ami egy bonyolult rendszer, és ha a francia valamire azt mondja, hogy bonyolult, az valószínűleg az is. Itt számolni kell az autó súlyával, ami miatt elég bele a kisebb motor is, ami miatt keveset eszik, keveset pufog ki, és olcsó biztosítani is. Kitolt olajcsere, és máris kész a gazdaságos Citroën. A flottásoknak ugyanis így van eladva.

A kétféle benzines és a kétféle dízelmotor az összes flottabeszerző álma lesz, olyan csábító katalógusadatokkal bírnak, hogy marketinges legyen a talpán aki ennél szebbeket ír majd faceliftkor. 6,3-as fogyasztás, 145 g alatti (a szívómotoros verzióé, és érdekes módon ennél öttel kevesebb, tehát 140 g / km a THP) kibocsátás, Euro V. Dízelből kétféle van, mindkettő egyhatos, de a gyengébbik 90, az erősebbik 115 lóerős, és mindkettőhöz kérhető a startstop (vagy stopstart, ez olyan nálunk, hogy sport-e a drift) amitől állati takarékosak: vegyesben 3,8 és 4,2 között, 98 és 110 közötti grammokkal.

A külsejéről eddig hallgattam, nem véletlenül, ugyanis ez a selling point nálam, mint egyedi felhasználónál. A dolog, ami miatt nem tudok ellenállni a vásárlásnak, és azonnali birtoklási vágyat ébreszt. Letojom, hogy honnan tudom meg a sebességemet, hogy az asszonynak zsibbad-e a lába Glasgow alatt, de ahogy kinéz, az nálam mindent visz. Az övvonal feletti rész Az XM-ről való, alatta pedig egy derűsen buflák, de divattervezőket megszégyenítően jó ízléssel kitalált, vonal-fény-árnyék-hajlat erdő van, ami szinte minden szögből szép. A darabjai egymásra épülnek, különszedve értelmüket vesztik. A LED-lámpák, a motortér ajtó, a márkaidentitás, a fényszórók, te jóég, melyik a szeme? És hátulról a 3D lámpa? Menő.

A plakát ár, minden kedvezménnyel, tekerhető kormánnyal és körpanorámával 4,99 millió. Ez azért túlzás, mert a legfapadosabban is van 6 légzsák, villanytűkör, hillholder, USB, tempomat, klíma, LED-lámpa, bőrkormány, sok hangszóró, és gombos indítás. Ja, villanyablak, villanyszervó és panoráma szélvédő. Innen csak feljebb van, bő 2 millióért fullozható, motorilag és kényelmileg is. A fent említett nagydízel, automata, masszírozós, bőrös is kijön hét és félből.

A Citroën ötletességben, kivitelezésben, kinézetben és remélem tartósságban is olyat gurított a négy és fél méter alatti egyterűek piacára, amiből kis szerencsével sok használt lesz még, mire meg tudjuk venni.