Puritán, de praktikus
Tartós használattal sikerült kiismernem. Az M7-en történt vízfelforralásos - szokásos Skoda baj - eset után kicseréltem a vízpumpát, és beiktattam a kötelező tuningként előírt kézi hűtőventilátor kapcsolót. Kapott új gyertyákat, osztófejet, olajcserét és a többi sallangot ami a hétvégi autós kézikönyvében elő van írva. Azóta mint Schaffhausen: pöccre indul, a városban állatul megy, jól fogyaszt - nem tudom mennyit, de jól. Mi kell még?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Remek példánya az 1980-ban gyártott Skodáknak.
Lehet is, hiszen a 76-os brno-i autókiállításon mutatták be először
a típust, azóta csak javítani lehetett rajta. A formán kívül semmi
sem mutatja az autó életkorát.
Sehol egy rozsdafolt, nem lóg látványosan keze-lába, a
fényezés pedig szerintem már újkorában is matt volt, ez viszont
megint csak nem annyira szembetűnő - nekem -, mivel fehér.
Nagyjából két éve használom, ebből fél éve már a saját tulajdonomban van. Muszáj volt megvenni, mert az állapotához és a megbízhatóságához képest a kifizetett 30.000 forint egyenlőnek tűnik a nullával. Persze ehhez ismeretség kellett, hiszen az ilyen állapotú-életkorú egyedekért van, ahol elkérik a 80.000-et is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor ereje nem túl sok, de már hozzászoktam
a lendületből autózáshoz. Az 1047 köbcenti, az alulról történő
vezérlés és, ami a lényeg, a hátsó tengely mögé helyezett motor az,
ami egyedivé teszi a vezetés fílingjét.
Télen a hóban utolérhetetlen, marha jókat lehet fordulni
vele kicsi gázfröccsel, és nem akad el mindenhol, mint a Lada.
De nem csak a zord időjárásban kellemes vezetni, a szinte súlytalan első tengely miatt a kormány annyira könnyű, hogy azt csak a szervósokhoz lehet hasonlítani. A váltó már nem annyira egyértelmű. Lehet, hogy a kor miatt, de nem annyira biztos a kapcsolása, vagyis nehéz eltalálni a lyukat, ahova épp be kellene rakni. De ha már bent van, nagyon jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A luxus az utastérben nem érződik. Van helyette
utángyártott kardánbox, beépített radiósmagnóval, és a hozzá
tartozó rózsaszín antennával. És persze kormányvédő huzat, meg
illatosító. A bólogató kutyán most dolgozom. Üléshuzat nem
létszükséglet, mert az ülések szövetkárpitozásúak. Amit hiányolok:
a hátsó ablakok letekerhetősége. Ez így volt az S100-ban is,
de állítólag az újabb típusban lehetett kérni a GLS
felszereltséggel. Az enyém csak S, szomorú vagyok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerezettség puritán, de praktikus. Csak a
fontos adatok láthatók, így nem vonja el a figyelmet a vezetéstől
az állandó frász, hogy már megint miért világít az a lámpa. Itt
ha valami világít, akkor tényleg gáz van. A gáz pedig inkább
a fűtéshez jönne jól. Szinte semmi meleget nem lehet kicsalni az
erre hivatott csövekből, igaz, már a középkonzolon elhelyezett
állítókarok is bemondták az unalmast. Megmozdítani sem lehet őket,
nemhogy bármit beállítani. A ventillátor még forog úgy-ahogy, de
jobb kikapcsolni, mert annyira hangos, hogy csuklóból lenyomja a
HI-FI 2x5 Wattját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kesztyűtartóba semmit nem lehet berakni. Bár kesztyűt még
nem próbáltam, de térképet és menet közben az irataimat már igen,
ezeket nem sikerült. De nem baj, mert sokkal jobb hely van az ilyen
cuccoknak a hátsó ülés mögötti rejtett csomagtartóban. Ehhez a
háttámla előrebuktatása után férhetünk. Aktatáskából akár három is
elfér, sőt, még a hétvégi kiránduláshoz elengedhetetlen hűtőtáska
is. És ami a lényeg: mindezt az autóban lehet hagyni, kíváncsi
szemek elől ugyanis rejtve marad.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze van hagyományos csomagtartó is, de mivel
a motor uralja a hátsó szegmenst, ezért ez elöl. Nem sok minden fér
el benne, a kerékdobok jelentősen leszűkítik a térfogatot, de azért
nem mondható kicsinek.
Változtatható külalakú tárgyakból például meglepően sok fér
bele. A már említett farnehéz állapoton lehet kicsit javítani, ha
kedvenc súlyzóinkat helyezzük ide, de rögzítsük le őket, ahogy a
pótkerék is rendesen le, vagyis fel van drótozva, a csomagtér
aljához.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Most éppen
vizsgaidőszak van. Készülünk a június végi műszaki vizsgára.
Az első fékek már felújítva, csak a fékcsövet kell lecserélni. A
hátsó fékhez sikerült beszerezni a speciális szerszámot amivel szét
lehet szedni, úgyhogy itt is már csak a fizikai munka van hátra. Az
első futómű kap még némi zsírzást, a kézifék is beállíttatik, és
jöhet a hatósági ellenőrzés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az alkatrészek ára bajusz alatti mosolygás kiváltására is alkalmas. A komplett fékbetétgarnitúra ára egynapi ebédem átlagos költségét közelíti. Ezek alapján a Skoda 105 mind beszerzése, mind fenntartása szempontjából roppant kedvező. Főleg ha második autóként szerepel a háztartási kiadások között. <
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
