Nem mindig a régi az igazi?
Összehasonlító teszt: Suzuki Swift Sport, Suzuki Swift GTI - 1990
A Swift Sport már járt nálunk és megállta a helyét a vetélytársakkal szemben. Most azonban még nehezebb a dolga: saját magával kell szembenéznie. Kétszer.
Anno nagyon vártuk a Swift Sportot. Nemcsak mert a Miautónk minden magyar szíve csücske, de azért is, mert sok szempontból racionális választásnak tűnt. Először is jó az ára; manapság négymillió egy új sportkocsiért egyáltalán nem sok, még akkor sem, ha ez a sportkocsi kicsi, és nem is kifejezetten brutális. Miért szépítsem, a manapság gomba módra szaporodó 3-4-500 lóerős verdák mellett a kis Swift szánalmas, lomha vasdarab.
És pontosan ez a második érv, ami mellette szól: hogy uralható, könnyen vezethető. Nem gyilkos vadállat, hanem kedves játszópajtás. 125 lóerő, 8,9 másodperces gyorsulás a mai világban egyáltalán nem nagy szó, de sportautóknál sosem az óra vagy a számok, hanem a sofőr szívritmusa a mérvadó. Míg hasonló gyári adatokkal egy középkategóriás limuzin maga a nyomorúságos dögunalom, egy fickándozó kisautó már ekkora teljesítménnyel is rengeteg örömet okozhat.
Jó egy éve járt nálunk a Swift Sport , és bebizonyította, hogy ha nem is jobb mindenben, mint vetélytársai, azért kellemes, kulturált és élvezetes kisautó, és az árát feltétlenül megéri. A véleményünk azóta sem változott; nem azért hoztuk el újra, hogy megkérdőjelezzük az erényeit, hanem hogy összevessük az elődökkel. A Swift Sport egy csípős téli reggelen elindult hát Budapestről a Kakucs-ringre két régi GTI társaságában.
Kakucs-ring – Versenypálya 30 kilométerre Budapesttől
Szaporodnak a versenypályák, éled, terjeszkedik a magyar autó- és motorsport és ez nagyon jó. Nemcsak Talmácsi Gábor , vagy a jövő magyar világbajnokai miatt örülök ennek, hanem azért is, mert azzal, hogy egyre több lehetőségünk van autózni, egyre többen fognak megtanulni rendesen vezetni. És egyre többen jönnek rá, hogy nem a közút, hanem a versenypálya az a hely, ahol a szunnyadó vadállatot szabadon engedhetjük.
A Kakucs-ring elsősorban gokartpálya, de motorosok és autósok is használhatják. Valamivel hosszabb, mint egy kilométer. Mindössze két hosszabb egyenes rész van, itt harmadikat kapcsoltunk, egyébként az egész kanyargós pályát másodikban teljesítettük. Nem túl nagy a tempó, viszont legalább nehéz összetörni a kocsit, a kanyaríveket pedig pontosan ugyanolyan jól gyakorolhatjuk a lassú kanyarokban is, és közben a gumik meg a fékek sem kopnak olyan gyorsan.
A versenypályát az M5-ösön közelíthetjük meg leggyorsabban, az inárcsi lehajtó után már csak két kilométert kell menni, hogy beérjünk a pálya területére, ahol egyelőre csak egy aszfaltcsík és egy tribün van, meg persze áram, víz, WC, hogy a legszükségesebb dolgainkat elintézhessük, de a tulajdonos elárulta, a létesítmény még távolról sincs készen. Motorosoknak, gokartosoknak 5000, autósoknak 30 000 forint a napidíj.
A kocka GTI
A kocka GTI-t 1986 és 88 között gyártották. 1,3-as motorja valamivel több, mint 100 lóerőt, és valamivel kevesebb mint 110 Nm-t ad le. 0-ról 100-ra kilenc másodpercen belül gyorsul, végsebessége megközelíti a 200 km/h-t. Igaz, hátul dobfékes, van viszont egy óriási előnye az aktuális sport-Swifttel szemben: mindössze 750 kilót nyom.
Gyári állapotú 1987-es autót keveset találunk, gyári állapotú 1987-es sportautót egyet sem. Az általunk kipróbált darab is túl van már egy sor átalakításon. Kapott sportüléseket, négypontos biztonsági öveket, szépen flokkolták a műszerfalát. Kapott ültetőrugókat, négy sportgátlót, keményebb szilenteket. A motorral is foglalkozott a tulaj, direktszűrővel, sportleömlővel és egy új komputerrel sikerült körülbelül 10%-kal megnövelni a teljesítményt. A kocka GTI, mire eljutott idáig, körülbelül 1,2 millió forintot vitt el.
A gömbölyű GTI
Ez ám a mi autónk! Nemcsak mert a gömbölyű Swift hungarikum, hanem mert ennek a kasztnija tényleg magyar. A tulajdonos 2001-ben vásárolt egy alig használt mezei Swiftet, de hamar megunta, hogy nincs ereje, és belevágott a nagy átalakításba . Vásárolt egy GTI motort, a magyar motorból csak a blokkot és a főtengelyt tartotta meg. A mezei Swiftből négy nap alatt lett GTI 101 lóerővel és 8,6-os gyorsulással.
A tesztelt GTI tehát nem igazi GTI, mégis pont olyan, mint az igaziak. A tulajdonos lelkes Suzuki- és gyorsulási verseny-rajongó, összemérte már több japán GTI-vel és elégedetten tapasztalta, hogy versenyben van a gyári kocsikkal. Az átalakítás természetesen nem csak a motort érintette, a fékekre és a futóműre is kiterjedt, és ha kívülről nem is, technikailag sikerült szinte tökéletes GTI-t fabrikálni a magyar Suzukiból. Volt néhány mellékvágány, így a kocsi mára kb. 2,5 millióban fáj, de a tulaj állítása szerint vételárral, átalakítással együtt ki lehetne hozni úgy 1,2-ből.
Száguldj magyar!
Kipróbáltam mindhárom autót, és mindhármat élveztem. Tényleg. A téli gumik miatt nem volt túl jó a tapadás, ilyen gumikon versenypályára menni olyan, mint téli bundás nőt csöcsörészni, szóval el tudok képzelni nagyobb mulatságot. Normális időben, rendes abroncsokon jobban szórakoztunk volna, de mivel mindegyik autón téli gumi volt, egyenlőek voltak az esélyek. Több meglepetés is ért.
Azt már tudjuk, nagyjából mennyibe került a két használt sport-Swift, a következő oldalon az is kiderül, mennyiért lehetne eladni őket.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
