Veszélyes, de nem halálos
A pickup műfaja a hamis biztonságérzetről szól. Ülünk egy masszívnak tűnő acélbunkerben, és azt hisszük, nem eshet bajunk. Pedig nagyon is.
Négycsillagos minősítésével az 1,8 tonnás Mitsubishi L200 a pickup kategória legbiztonságosabb képviselője. A vezetőoldali dummy felsőtestén pirosas szín jelzi ugyan, hogy a mellkas jelentős sérülésveszélynek van kitéve, az eredmény még mindig klasszisokkal jobb, mint a vetélytársaké. Hiába, a létravázas felépítés nem épp Euro NCAP-barát.
Az Euro NCAP évekig nem foglalkozott a pickup kategóriával, mivel az ilyen autók az öreg kontinens gazdagabbik felén elég ritkának számítanak. Adóoptimalizálási okokból és férfiassági státusszimbólumként nálunk sokáig elképesztő népszerűségnek örvendtek az ilyen autók. Nyugat-Európában viszont vidéki földművesek haszonjárművének tekintették őket, s ennek megfelelően nem is fogytak jelentősebb mennyiségben. Sőt, az igazán jóléti társadalmakban még a tehetősebb gazdák is inkább Subaru Foresterrel vagy Mitsubishi Pajeróval jártak.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Összesítés: 27
Frontális: 9 Oldalsó: 16 Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 32
Gyalogosbiztonság: 2
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Az idén viszont egyszerre három pickup töréstesztjével is előrukkolt az Euro NCAP, és egyiknek sem lett igazán fényes a végeredménye, sőt. Ahogy arról már korábban is beszámoltunk , a Nissan Navara egyetlen áthúzott csillagot, az Isuzu D-Max pedig kettő csillagot kapott, amiből az egyik szintén áthúzott. Strigulázott csillaggal akkor büntet az Euro NCAP, ha az ütközéskor valamelyik dummyn életveszélyes sérülést okozó terhelést mérnek. A Nissan javított , de közel sem tökéletesre: a Navara jelenleg érvényes eredménye három, továbbra is pocsék minősítést jelentő csillagocska. De ezt legalább ügyesen kommunikálták . Ennek a fordulónak a bezzeg autója volt a Mitsubishi L200, bár a három gyémánt képviselői sem lehetnek különösebben büszkék magukra vagy az elért eredményre.
Gyengének minősítették a tesztelők a vezetőoldali bábu mellkasának védelmét, mivel a bordákat túl nagy erővel nyomta össze a biztonsági öv. A felsőtest tökéletes védelméhez valószínűleg az is nagyban hozzájárult volna, ha a kormánykerék – és így a belőle felnyíló légzsák – nem mozdul el felfelé 31, hátra 33 milliméternyit. A karosszéria energiaelnyelő képessége miatt viszont dicséretet érdemel az L200, legalábbis két pickup vetélytársához viszonyítva. Nem rogyott össze a Mitsubishi utascellája, és az A-oszlop is csak 21 mm-t mozdult el hátrafelé. Ellenben hibapont jár a műszerfal alsó részének kialakításáért, mert ennek köszönhetően bizony jelentős sérülésveszély fenyegeti mind az utas, mind a vezető térdét és combját.
Maximális pontszámot ért el az oldalütközés során az L200, annak ellenére, hogy oldallégzsák nem kapható hozzá. És itt érhető tetten az Euro NCAP egyik betegesen buta szabálya, miszerint az oldallégzsák nélküli autókon nem végzik el az oszlopos oldalütközési tesztet. De vajon miért? Hiszen egyszerű és olcsó dolog az oldallégzsákot kihagyni, ami ilyen szabályrendszer mellett nem jelent pontveszteséget. Parádés hülyeség.
Közepesen erős három csillaggal zárta a gyermekvédelmi teszteket az L200, ami nem rossz eredmény. Az anyósülés előtti légzsák kikapcsolható, ha ide a menetiránnyal szembefordítva szeretnénk gyermekülést beépíteni. Viszont az erre vonatkozó figyelmeztetések nem voltak elég egyértelműek. A hátsó ülések szélső helyeihez gyermekülések rögzítését könnyítő ISOFIX pontokat helyeztek el, de ezek sincsenek elég világosan megjelölve. Maga az ütközésvédelem a Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus (másfél éves baba) és a Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus (3 éves gyermek) gyermeküléseiben magas szintű volt.
Sok minden elmondható az L200-as Mitsubishiről, de magas szintű gyalogosvédelemmel nem vádolhatjuk. Sőt, itt alig két pontot, azaz egyetlen halovány csillagot gyűjtött a platós kocsi, mivel mindhárom vizsgált területen veszélyesnek bizonyult. Mind a lökhárító, mind a motorházfedél, mind pedig az első sárvédők kőkemény, sérülésveszélyes eszköznek bizonyulnak gázolás esetén.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
