Mitsubishi Space Star (2001)

Mitsubishi Space Star (2001) törésteszt

2001.05.11. 12:31
A Mitsubishi Space Star legfőbb fegyvere biztonsági szempontból a karosszéria, melynek ütközés utáni formája is megfelelő védelmet nyújtott a bent ülőknek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 6(38%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 20(59%)

 
   
   

Az aktív biztonság szolgálatába két oldalon légzsákokat és pirotechnikai övfeszítős biztonsági öveket állítottak a tervezők, ellenben levonás járt a hátsó ülés közepén elhelyezett sima "nadrágszíj" kivitelű biztonsági övért. Sajnos a hadrendbe állított légzsák nem működött kielégítően, a vezető mellkasa a kormányba, feje a műszerfalba ütközött, ami a tesztnél nagyobb sebességű ütközés esetén akár életveszélyes is lehet. Meglepő módon az oldallégzsákok csak a GLX modellben képezik az alapfelszereltség részét, pedig ezek hiányában a sofőr könnyen hasi sérülések áldozatává válhat. A gyártó által javasolt Storchenmühle Air Seat típusú gyermekülések megfelelően erősen tartották a beszíjazott apróságokat, ám a próbabébik feje ütközéskor az ülés túl kemény falának ütődött, ezáltal szinte biztos fej vagy agyi sérülést okozva. Összegezve, bár alapfunkcióját jól ellátta a gyermekülés, mégis az eddig vizsgáltak közül a legrosszabb eredményt érte el biztonsági szempontból.