A kőolaj utáni élet
Nincs min aggódniuk a benzintelen jövő rémétől rettegő autóbuziknak, az utánunk jövő generáció egészen biztosan felülkerekedik majd a problémákon. Kijelentésemhez súlyos alapot ad Bálint fiam egyik nekem készített rajza.
Természetesen autó áll képen – mégiscsak az én fiamról van szó. A formatervezés még az ötévesek ceruzakezelési képességeinek nyomát viseli magán, ne azt nézzék, a lényeg az ötlet. A krikszrakszokban első pillantásra feltűnt egy érdekes szerkezeti megoldás, de megvártam a sztori kibontását. Kiderült, hogy az autó elakadt a sárban (figyeljék a megsüllyedt HÁTSÓ(!) kereket – ismétlem, az én fiam), az ideges apát a volán mögött (hát igen, az én fiam) hajjal(!) a fején (hol látta?), valamint a szemüveges kölköt a hátsó ülésen. Utóbbit nem tudom honnan vette.
A lényeg a kocsi fenekénél látható. Mi ez? – kérdeztem zavartan, gőzöm sem volt, mit akart egy ilyen vonóhorogra akasztható szamovárral a Bálint (igenis, „a Bálint”, nyelvőrök számára sok gyönyörű blog létezik egyéb internetes címeken).
– Az ott egy kályha, ami szénnel vagy fával megy, és az autó motorját hajtja.
– De miért van rá szükség?
– Mert ha nincs benzin, ez viszi tovább, és be is segít, amikor van benzin.
Bevillant egy régi megoldás, rohantam az autós lexikonért, fellapoztam a második vlágháborút. Előbukkantak a fagázas autókról szóló képek. A háború alatt és után, amikor nem, vagy alig jutott benzin a lakosságnak, sokan ilyen ormótlan gázfejlesztőket akasztottak a kocsik mögé, még buszok is jártak gázfejlesztő szerkocsival. Az oxigénmentes kemencében hevített fából ugyanis gyúlékony gáz szabadul fel, és ezzel a rendkívül szerény energiatartalmú gázzal a régi autók kis kompressziójú motorjai fél teljesítményen azért elvegetáltak.
Ne aggódjanak, a kőolaj-korszak után is lesz nekünk sportkipufogó-moraj. Ha egy ötéves már megoldotta a problémát, kap még egy kis fejtágítást, és megcsinálja a mini fúziós reaktorral működő, hidrogénhajtásos kocsit. Már csak arra kell odafigyelnem, hogy a Bálint rendesen megtanuljon késsel-villával enni. Hiszen nem bénázhat majd az általa tervezett autó bemutató sajtóvacsoráján...
És esküszöm, soha nem beszéltem neki fagázas autókról.
Az alábbi kisfilmben Bálint maga vezeti elő találmányát, a szereplés felett érzett zavara miatt természetesen már kissé módosított szöveggel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
