Pár héttel ezelőtt megjelent egy cikk, abban megpróbáltam beszámolni az új E-osztály tengernyi különleges szolgáltatásáról, zanzásítva volt egy pöttyet. A kábé háromórás agytágító után - mint minden sajtótájékoztatón - ebéd következett, amelyet ott, helyben, azokban az iskolapadokban ülve fogyaszthattunk el, amelyekben pár perccel előtte még jegyzetelni próbáltunk félkómában.
A nyammók pompásak voltak, figyelmünket mégis elvonta a kivetítő, amelyen immár nem felszereltségi szintek, krómozott, illetve krómtalan oldaldíszek, multifunkciós lámpák és légzsákok bukkantak fel, hanem egy hosszú film pergett.
A Mercedes középkategóriás limuzinjainak sztorija. Egy magyar stúdió készítette, csodás, korabeli reklámklipek, tanulmányfilmek, valamint a megfelelő korszakhoz kapcsolódó, a világban zajló eseményekről készült snittek összevágva, ízlésesen, rimusosan. Rég el akartam indulni, de nem bírtam otthagyni a vásznat, el is késtem kicsit bentről.
Még akkor kaptam egy ígéretet a Mercedes sajtósától, hogy mihelyt tudja, és jogilag lehetséges, átadja nekünk a filmeket. Azért erőltettem, mert úgy véltem, az olvasó nem maradhat le ennyi szépségről.
Edina tartotta az ígéretét, most már itt vannak a szerveren a filmek, önöknek már csak kattintani kell és sóhajtozni.
A legkorábbi, E-osztály-előd 170-esekről főként fényképek, szöveg, zene, de ami film akad, az zseniális. A háború utáni időszak, ufók, hiperinfláció Magyarországon, Sztálin, és persze a csőrös, vén Benzek, tart a film 1947-től 1953-ig.
Aztán jön a Ponton korszaka (1953-62), Marylin Monroe, rock and roll, Ponton-Mercik százával, fekete-fehérben és színesben.
Majd következik a Fecske (mivel itt eléggé vegyesen van nagy-Fecske és kis-Fecske keverve, ezért az évszám valójában 1959-1968), Kennedy, Vietnam, a Beatles, panelprogram Magyarországon, és igen, 1:35-nél felbukkan már benne a W108-as prototípusa is, Fecske-jellegű csomagtértoldatokkal, filmen! Meg persze bródszájdoló Fecske, rakétahajtású, töréstesztes Fecske, borított Fecske és jávorszarvast imitáló traktort vészkikerülő Fecske. Szuper.
Innentől az állólámpás veszi át a szót (1968-76). Rögtön egy mesteri ugratással indulnak a kockák, Armstrong a Holdon, Nixon, olajválság, nálunk pedig tömött sorokban szántanak a Zetorok, nyitják a metrót, a Skála Budapest Nagyáruházat. És persze szörnyű barkók, még rettenetesebb napszemüvegek, valamint néhány pillanatra felbukkan a W116-os és a W123-as gyártósora - ezek a snittek nyilván tévedésből kerültek be. Pesze szegény állólánykát végig "pernyolcazza" a narrátor, látszik, hogy soha nem foglalkozott ilyen autókkal, hiszen ezt a nevet kizárólag a németek használják. Meg persze a lengőtengelyes futómű... Az a 170-esben volt újdonság a háború előtt, az állólámpában éppen az volt a nagy lépés, hogy lengőtengely helyett ferde háromszög-lengőkarokat használtak. Á, mindegy, kellett volna egy szakmai lektor is, inkább a kockákat nézzük, azok nagyon jók.
Napjaink kedvenc, oldtimer-korba lépett Mercije jön, a fekvőlámpás (1976-1985), a németek az övefeszítőt ünneplik, mi a Sugár áruházat az Örsön.
Évtized közepe, váltás, megérkezik a púpos-, azaz a W124-es széria (1985-1996). Németországok egyesülnek, vasfüggönyök szakadnak, Jugoszláviák szakadnak széjjel, Mandela szabadul. Mercedeséknél hátul szárba szükken a térlengőkar, mi lakitelkezünk, és hopp!, 4:53-nál véletlenül becsusszan egy 190-orr is a képbe, ami nem baj, mert kvázi ugyanaz az autó, mint a W124.
Pápaszem következik (1995-2002), Lady Di pedig távozik közülünk. Hódítanak a bitek, navigáció, internet, csak azt nem tudom, a Walkman, a Discman és a videokamera hogy kerül ebbe a részbe. A film akkor is szuper, nő az MB-puttony, zúz a Fírmatik.
Aztán a most leköszönt E-osztály (2002-2009), béke poraira.
És végül a legújabb, amiről, remélem, rövidesen teszt is lesz.
Kattintgassanak csak, zsíros kis filmek ezek, köszönjük ezúton is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
