Évente egyszer kitör az őrület Wörth-i tó partjára telepedett, békés községekben és kisvárosokban. Ebben az osztrák, közelebbről karintiai kisrégióban tartják ugyanis minden tavasszal a legnagyobb európai Volkswagen-találkozót, amelyen természetesen a konszern többi márkái is részt vesznek. Mivel utcai VW-t unásig láthat mindenki, a Wörthersee Touron a tuningverdáké a főszerep. A program nem túl bonyolult: az autók pipecre takarítása, túráztatása, lassú krúzolás a tó körül, hogy minél többen lássák a járgányt, este bulik: sör, virsli, tuning.
A Cult-Hungarian Klub 30 fős delegációja természetesen az idén is ellátogatott a rendezvényre, igaz, csak másfél napra, a 4 Monkeys építőcsapat viszont végig kint volt, ők szerezték a szállást is a többieknek a Fakker See-nél, egy kellemes panzióban. Pelei Csaba klubvezetőt kérdeztük, mit láttak, hogyan érezték magukat.
- Volt részünk kellemes és kellemetlen élményekben is, de mindenképpen az előbbiek voltak túlsúlyban. Elképzelhetetlen mennyiségű autó lepi el a Tour idején a tó környékét! A VW mindig készít speciális, egyedi átépítéseket a találkozóra, amik később mennek a gyári gyűjteménybe. Az idén Polo GTI (18 colos, Budapest márkanevű felnikkel), ültetett futóműves Golf GTI, a 325 lóerős Scirocco GT 24, és egy 408 lóerős Audi Q5 Custom Concept szerepelt a hivatalos menüben. De szemügyre vehettük a rengeteg kisebb-nagyobb tuningcég, építőműhely és a megszállott amatőr építők több ezer autóját is.
- A Touron látottak alapján mik a jellemző irányzatok manapság?
- Én úgy vettem észre, hogy csökken az agyonspoilerezett, rikító színekben pompázó autók száma, és teret hódítanak a visszafogottabb stílusok, mint például a cult. De láttunk sok rat VW-t is. Mi a Golf I-esekre mentünk rá, rengeteget fotóztunk, el kell ismerni, hogy a motorterek szépítésében, a krómozásban még van mit tanulnunk. Rengeteg ötletet kap az ember ilyenkor a saját terveihez, építéseihez, már csak ezért is érdemes kiugrani a Wörthersee Tourra. És persze szemügyre vettük az alkatrészek, kiegészítők elképesztő kínálatát is, sőt, pár apróságot meg is vettünk.
- És mi az, ami nem annyira tetszett?
- Igazából semmi komoly kifogáson nincs, de azért elmondok pár dolgot, ami egy ilyen monstre rendezvénnyel együtt jár, hogy aki a következőre kilátogat, ne lepődjön meg. Az egyik az irdatlan tömeg, és az ebből következő szinte folyamatos dugók, torlódások. A szervezett programok helyszínére, Maria Wörth-be csak 35 eurós jegy ellenében lehetett volna autóval bemenni (plusz fejenként 5 euró), így a kocsijainkat nyolc kilométerrel távolabb leparkolva végül taxit fogtunk. Amúgy sem lett volna értelme autóval kínlódni abban a zsúfoltságban. Már délután is találkoztunk spicces, sőt, ittas egyénekkel, az este azonban hátborzongató volt, legalábbis a Veldenben szervezett partin: részegek mindenütt, bajor bőrgatyák, kirakatba kitett cicik, de inkább csöcsök, ordítozás, gumifüstölések. Sok volt a rendőr, de nem nagyon avatkoztak közbe, igaz, nem is kellett, a népek még kómásan is érezték, hol a végső határ. Ez volt a péntek este, szombaton állítólag minden képzeletet felülmúlt a tömeg, de mi akkor már nem voltunk ott.
- Hol lesz a következő nemzetközi happening?
- Szeptember 20-án rendezik meg az osztrákok Linzben a nemzetközi Cult Society Parade-t, ahová a magyar klub kiállítóként meghívást kapott. Úgy tervezzük, hogy legalább tíz átépítést bemutatunk, amelyek jól reprezentálják, milyen színvonalat ért el Magyarországon a cult-élet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
