Még alig csitult a vihar, amit a csodamód felgyógyult A6-os Audi keltett, mikor levelesládámba levél pottyant. Üzenet üzenetet követett, lassan kiderült, hogy írója meglehetősen bennfentesnek mondható, volt is gondja ilyesféle cégekkel. Neve elhallgatását kéri, érthető okokból.
Szia, egy kis kiegészítés a bejegyzésedhez, arról, miért is ennyire rossz az állapotfelmérő lap.
Az egy dolog, hogy a lízingelt céges autókat gyakran lelakják, és miután a lízingcég eladta, a magyar piac sajátosságainak megfelelően az autó fiatalodik, állapota csodálatosan feljavul már csak attól, hogy hirdetésbe kerül, sőt valahogy még néha tulajdonosok is kihullanak a a láncból. De ezen vastagon keres a lízingcég. Először is ennek az autónak a megállapított maradványértéke, volt kb. 1 millió Ft, azaz a többit már kipengette a lízingdíjban a lízingbevevő. Aztán a lízingszerződésben, amit persze nem olvastak el, valahol az apróbetűben benne van, hogy Eurotax I-es vagy II-es állapotban kell visszaadni az autót. Ha ennél rosszabb az általános állapot vagy egyes elemek állapota, akkor azért kártérítés jár. Az erre szakosodott kárszakértői maffia először lerántja az állapotot, aztán pedig az új állapotra hozás költségét állítja be a lízingbevevőnek állapotjavítás jogcímen. Természetesen ezt úgy teszik, mintha ez lenne a kára a lízingcégnek a nem szerződés szerinti állapotból, és a magyar igazságszolgáltatás híven asszisztál hozzá.Szóval mondjuk visszaadáskor kijött erre az Audira még 2,5 milla befizetendő. A lízingcég ezután az autót ezzel az állapotfelmérő lappal árverésre bocsátja az autót a kereskedők között, akik pontosan tudják, hogy ők majd "feljavítják" az autót, tehát még így is hajlandók lesznek a reális piaci érték fölött adni érte, mondjuk ezt leüthették 2-2,5 milla között, tehát ha mindent összeraksz, a lízingcég is megkapta azt az árat érte, amit majd a hirdetés alapján kicsit alkudozó vevő a kereskedőnek fizetni fog. És azt hiszi, hű de jól járt.
Ha cég vagy, és nem akarsz autóba befektetni, akkor vagy vegyél autót a bankod által nyújtott hitelre, vagy flottakezelésben gondolkozz, de a lízing a legfelejtősebb, többek között a fenn írtak miatt is. Ennek a piacnak is megvannak a hiénái, nem fogsz csodálkozni, a legrosszabb híre a cikkben szereplő cégnek van, legmagasabb kamatok, legnagyobb lehúzás a végén, viszont ők adnak mindenkinek, bármiylen rossz is legyen az adós bonitása, naná, hiszen ha bedől még nagyobat kaszálna, és tesznek róla, hogy be is dőljön, ha egy napot késel a aktuális díjjal, már ott is tréler a házad előtt erős emberekkel. Nekik nem szokott kinnlévőségük maradni, ebben hasonlítanak egy másik szervezetre ami Dél-Olaszországban nagyon elterjedt. De van még pár ilyen cég, mint az A...l, amelyik szintén ezt a trükközést játssza a állapotjavítással.Szóval óriási bukta ez egész lízing, pedig a kisebb cégek, mint a megváltóra tekintenek rá, mert a bankjuk már nem ad nekik kölcsönt, innen meg mégis meglehet az A6-os. Pedig ugye a saját beruházási hitel lenne a legolcsóbb megoldás cégaautóra (semmiképpen sem a saját cashből való beszerzés), ha meg van mondjuk legalább 3-5 cégautód, akkor a flottakezelés, az igazi. Ott pl. a fenti állapotfelméréses trükközés nem működik, mert egyszerűen bármi történik az autót javíttatod velük, az ő költségükre. Ha tényleg az üzlethez kell az autó, akkor ne autót vegyél, hanem szolgáltatást ami biztosítja, hogy mindig lesz guruló négy kereked.
Na csak gondoltam ennyit tennék hozzá, hogy látsszon, nem csak a kereskedő tolja a klasszikus magyar használtautós csalást, de valószínűleg az állapotfelmérő lap nagyon erősen túloz.
Viva la trükközés! Nincs új a Nap alatt.