Amerika azért autóbuzi szempontból nem egy rossz hely. Talán sehol a világon nincs annyi különféle bajnokság, látványos és hülye verseny, mint az USA-ban (na jó, a holland kombájn-rali azért egész szép próbálkozás).
Ezek közül persze vannak, amelyek jobban exponáltak, figyel rájuk a világ, aztán vannak, amelyekre csak akkor csodálkozunk rá, ha néhanapján feltűnik egy-egy nemzetközi eseményen valamelyik képviselőjük és mutat valami érdekeset. Mint mondjuk Robby Gordon, akitől megőrül a tömeg, mikor átugratja a Dakar-rali pódiumát. Holott neki ez csak móka és kacagás, hiszen az ugrások, melyek láttán az itteni rali-rajongó felszisszen és ámulatba esik, na azok arrafelé csak amolyan rutinfeladatok. Nálunk tán leginkább a terepralival ötvözött autókrossz lehetne az, ami leginkább hasonlít az Off-Road Racing bajnoksághoz, melynek – természetesen – rengeteg szakága van.
Több szervezet is rendez ilyeneket, a legnagyobb látványosságot általában az iszonyatos, 3.5 literes V6-os turbómotorral, vagy V8-as rettenetekkel szerelt Trophy Truck-ok jelentik, de egy-egy baja-futamon, vagy aréna-salakpályán durvát mennek a szöcskék is. A szabályok megengedőek, a felhasználási profilból adódóan pedig túlzottan kifinomult rendszereknek helye nincs. Nyers erő, brutális G-k és egy elmebeteg, aki az egész kupac tetején próbál ezen úrrá lenni.
Megdöbbentő látni, hogy ezek a csővázas szörnyek hogyan mozognak, milyen emberfeletti terhelésnek van kitéve alattuk a futómű és persze a sofőr. Porckorongsérvnek, vesekőnek esélye sincs és mielőtt megnéznék a következő videót, próbálják elképzelni azt, ahogy 220-as tempó mellett érkeznek egy töltéshez a szántásból… (Vagy éppen tűnnek el hirtelen a képből, mint 1:17-nél, netán döngetnek pár tucat métert hátsó kerekeken, mint Gordon 3:40-nél.)
Nyilvánvaló, hogy egy utcai pick-uphoz az ég egy adta világon semmi köze nincs. Az egyik alapvető követelmény, hogy a motor attól a gyártótól jöjjön, amelyikre a műanyag-karosszéria utal. Természetesen a legnagyobb kaliberű játékosok a NASCAR-ból jól ismert, 700-725 lóerős V8-asokkal gurítanak. A merev és masszív csőváznak köszönhetően 2245 kilósak az autók, mégsem merném lassúnak nevezni őket. Automataváltó van, szélvédő természetesen nincs, ahogy félelemérzet sem. Tessék, valahogy így épül:
Azt hiszem, kezdem tisztelni ezeket a betegeket.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
