Agyam hibaüzenetek dobál, a memóriám sivítva keresi az adatokat, ahogy pörög bennem a biovinyó, hogy felidézze, amit látott. Kemény volt, pedig nem is a múzeumban, az űrhajóra hasonlító szentélyben voltam, csak egy kis oldalági, félhivatalos tárlaton.
A BMW Classic kiállítás szintén Münchenben található. A régi gyárépületben felhalmozott veteránok között minden van, és meglepő módon nem csak BMW-k, hanem olyan gépek is, amelyekhez valamilyen szinten köze volt a cégnek. Luxusautók, versenyautók, motorkerékpárok (aki kíváncsi, kattintson ide, azokat a Sebesség oltárára pakoltuk), biciklik és makettek is.
Engem már a bejáratnál végzetes rendszerhiba ért, az ezüst AFM Intertype képében utolért a kék halál – valahogy bebútoltam újra, de nem egy partícióm még mindig sérült a látványtól. A Holbein HH48 Formula 2-es sem kis falat a szemnek – a csoportot vezető úriember már rég a hetedik gépnél járt, amikor én még a részletek varázsában próbáltam felállni a padlóról.
Mivel ez nem hivatalos kiállítás, információs táblák sincsenek, így annak is csak idehaza tudtunk utánanézni, hogy a Superleggera karosszériás BMW egy 1940-es 328 Mille Miglia. A raliautók sora között állványra, vagy éppen olajoshordóra emelt motorok sorakoznak. A kedvencem a böszme turbós volt, amely mellé odatették a prehisztorikus laptopot is – gondolom, DOS-ban is lehetett piszkálni az injektortérképet.
A BMW 700 RS csúf jószág a maga halarcával, de az 1961 törpe sportkocsi 70 lóerőt tudott, ami a 700 köbcentitől nem rossz. A motorkerékpárból csent bokszermotor biztos lendületesen mozgatta a filigrán csövekből hegesztett karosszériát.
A tucatnyi pályaautó, túrakocsi és formula-1-es dög után szinte diszkréten simul falhoz az M1, a mögötte emelkedő Z18 prototípus ormótlan bája szinte láthatatlanná teszi. A 8-as széria nyitott kivitele szintén csak egyedi játékszer maradt, ahogy a V16-tal szerelt 7-es is. Feltehetőleg cipőkanállal szuszakolták be a motort – a pingpongasztalnyi teret teljesen kitölti az óriás.

Csemegének ott áll a James Bond filmből ismerős, hátsó ülésről kormányozott limuzin is, mókás, hogy a mozi kedvéért milyen ügyesen megoldották a vezethetőséget. A saját veterán luxuskocsik mellett ott figyel egy-két Rolls is, de a sort igazi csoda zárja: a két dingolfingi Glass karosszériás prototípus pontosan érzékelteti, hogy miért rinyálunk folyton a múlt után. A parancssor már bennem is fut: system restore, kellesz nagyon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
