Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor leesett, hogy most nem én vagyok a balfék. Vagy csak nem tehetek róla.
Tavaly októberben, hosszú keresgélés után megvettem Papptibi álmai autóját, egy 1,3-as, ötajtós, K11-es Micrát. Megvétel után, mint mindenki más, azonnal kötelezőt kötöttem rá. Évek óta internetes alkuszcéget használok e célra. Egy ilyen kalkuláció kitöltéséhez ajánlott a nyugodt, békés környezet, a jó lelkiállapot a fellépő stressz egyensúlyozására. Mert olyanból lesz bőven. Ott kezdődik az egész, hogy miért A0-ba tartozik egy új autó? Mert olyan burzsuj vagyok, hogy vettem egy második autót? Minek kell megadnom az összes személyes adatomat a kalkulációhoz, elég lenne azt megkötéskor, nem?
Mivel még mindig egyszerűbb alkuszcéggel kötni a biztosítást, ezért végigpötyögtem: 37 éves, vidéki, A0-ás kockázati besorolású férfi, negyedéves, átutalásos fizetéssel. Ki is dobta, hogy az éves díj 23 748 Ft. Fizettem becsülettel.
Idén, másfél hónappal a biztosítási évforduló előtt augusztus 23-án és 28-án kaptam egy-egy figyelmeztető levelet az alkusztól, hogy váltsak. Épp nyaralni voltunk, így hazaérve át is siklottam e levelek felett. Már csak a médiában gerjesztett nagy biztosításváltási pánikra kaptam fel a fejem. Mire eljutottam odáig, hogy le is üljek a gép elé kalkulálni, már késő volt, lekéstem a váltást. Itt lépett be a önvédelmi mechanizmus, nem voltam hajlandó kiszámolni, mennyivel is jártam rosszabbul.
De hétfőn győzött a kíváncsiság. Megnéztem mi lett volna ha... Semmi - tudatosult bennem. Hiába számoltam ki a 2012-es árakat, ha azokat – törvény szerint – csak október 31-én jelentették be a biztosítók. Ha én az utolsó pillanatban, október 16-án akartam volna váltani, nem is lettek volna meg a jövő évi tarifák.
Így is fájdalmas volt látni, hogy majd 40 százalékot spórolhattam volna, ha két héttel később veszem a Micrát. Fájdalomcsillapításra még ott van a 22 éves Nissan Sunny-m forgalomból végleges kivonásakor felszabaduló B5-ös bónuszbesorolásom. Az alkusz szerint csak szóljak nekik, s átviszik a Micrára. De mi lesz jövőre?

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
