Egy átépített Ladán mindenképpen megakad az ember szeme, pláne ha az a Tuning Show első olyan autója, amelybe be is ülhetett. Teljesen más világ ez, mint a központi standon bőgetett Koenigsegg, és a mellette tanácstalanul toporgó riporterlány – de erről majd később.
A gyorsulási versenyekre épített háromajtós Samara egy olyan emberé, akinek a családjában összesen tizenhét példány fordult már meg ebből a típusból az utóbbi évtizedekben. Ó, Istenem azok a feledhetetlen samarás beszélgetések a családi nyaraló verandáján. Károlynak eddig csak kettő vagy három jutott az oroszok első fronthajtásosából, de a hagyomány az hagyomány. Mivel versenyautóról van szó, a drag-Samara utasteréről nem érdemes sok szót ejteni. Ez egy kibelezett kaszni, így elég tágas, a műanyagok nem öregszenek benne. A szükséges műszerekkel és kezelőszervekkel, sportülések előtt fém pedálokkal, és persze hátul bukócsővel megteremti a sportember számára megfelelő környezetet.
A futómű szintje változtatható. A megfelelő tapadás érdekében emelni lehet a Samara fenekét, így a súlypont az első kerekek felé helyeződik, a megállásról pedig négy tárcsafék gondoskodik. A fékrendszert teljesen átépítették. Hátul a Samara első fékei vannak, elöl pedig más Ladák nagyobb féktárcsái.
A 40 ezer kilométert futott motor a Lada 2110-ből érkezett, gyárilag tizenhat szelepes és befecskendezős. Eddig egy turbóval hajtották, úgy körülbelül 180 lóerőt tudott, most viszont kétturbós és 300-320 lóerőt, illetve 12 másodperces legjobb futamidőt várnak tőle. Időközben felkerült a gigászi intercooler és egy olajhűtő. A blokkban is megváltozott egy-két apróság. Például az Audi kétliteres TFSI motorjának hajtókarjaira és dugattyúira cserélték az eredetieket, a két IHI feltöltő is egyezik azokkal melyeket a németek használnak, ám a főtengely a jó orosz eredeti.
Nagyon bírja az egyötös motor, mondja Károly, aki otthon azzal üti el az időt, hogy Toyota suprás barátaihoz hasonlóan őrülten reszelget valamilyen autót. Persze a ladások élete nem olyan könnyű, sok benne a várakozás. Míg Japánból, Amerikából vagy Németországból hamar megérkezik, amit a kedves tuner-vevő kíván, addig az oroszokkal elég sok a macera, az egyedi váltóáttételt sem adták túl könnyen. Megéri várakozni, mert a váltó így, teljesen átépítve elképesztően rövid úton jár. Élvezet lehet menet közben.
A versenyautó felkészítése még zajlik, vannak nyitott kérdések. A fennmaradó idő sem telik tétlenül. Károly másodprojektként, éppen egy Lexus LS400-ból származó V8-as blokk felhasználásával épít magának Suprát. Azon egy Eaton kompresszor lesz, hétvégi kirándulásokhoz a 400 lóerő is tökéletesen megfelel.