Ha már azt hitték, hogy idén megúszták, ha már sajnálni kezdték azt, hogy nem kapják meg az idei gyönyör-olajpára-puffogás-adagot, akkor tévednek. Mert idén is alapjaiban remeg majd meg a veterán-youngtimer-szcéna. Egy olyan nagyszabású, négynapos dzsembori van kialakulóban, melyre eddig nem volt példa.
A remek és hangulatos Vasúttörténeti Park már szűknek bizonyult, ezért idén a Hungexpóra költözik a kiállítás. Persze ez sokak számára macerásabb kijutást jelent, ezt ellensúlyozandó a szervezők belógattak nem is egy, hanem mindjárt egy köteg mézesmadzagot.
A Hungexpót itt, az Albertirsai úton találja:
Nagyobb térképre váltás
Nézzük, mi várható. Ismét pazar lesz a veterán-youngtimer felhozatal, a teljesség igénye nélkül csodás kis gyöszöket hoz a Fiat 850 Klub (Abarthokat és 1300-as Fiatot is) ismét itt lesz a verseny C Kadett GT/E, amire már tavaly is közösen recskáztunk, Unitas Tatrából is akar majd pár sőt, az igazi kretén cuccok is előkerülnek, mikor láttak utoljára Dacia 500 Lastunt? Ponton Mercedes, Renault 10, a Rozsdakupacos srácok kihoznak egy Lancia Betát, ami igazán közel áll a szívemhez és ezúttal a Rusty Rodders csapat is teljes harci díszben vonul fel, megmutatva, hogy igenis be lehet illeszkedni a csillogó veteránok közé ezekkel az épített verdákkal is.
Az idei Expo kiemelt témája a 85 éves Volvo, ezért - várhatóan - sosem látott svédacél-hegyeket is idetolnak. Sugga, 242 GT és Amazon és még legalább féltucat (nem lövöm le mindet) ritka Volvo, de ugyanígy a légies kredenc-szerűség jegyében akad majd DS Ambulance is. Fiat 2300-as, Oldsok, Mercuryk és millió motorkerékpár, nirvána.
Nem kevésbé érdekes a másik vezérfonál sem: autó- és motorversenyzők valamint versenygépeik. Elöljáróban annyit, hogy ha minden jól megy, akkor a (nem csak) szocialista blokk ikonikus figuráival is találkozhatnak élőben, legendás pilótákkal, nagymenőkkel, akik képei nem egy gyerekszoba falát díszítették anno. Következő posztunkban velük foglalkozunk. (Mellesleg akik versenymotorral vagy versenyautóval érkeznek, azoknak ingyenes belépést biztosítanak az OT Expóra.)
Vendégként remek dolgokat hoznak a román, osztrák és a szlovák klubok, Erdős Csaba pedig pofaleszakajtó motoros bemutatót tart naponta kétszer. És ez még mindig semmi. Kapaszkodjanak meg és nézzék meg ezt a képgalériát:
Tetszik? Ez egy 1989-es Mini Mayfair (85-91 között gyártották), tulajdonképpen a mezítlábas Mini. Akár nevethetnének is, de tudni kell, hogy ez az autó, ami nincs, hiszen ez az autóépítők és farigcsálók-tuningolók legkedveltebb alanya, tkp. a Minik Calibrája. Ennélfogva egész ritka egy ilyen példány. 1000 köbcenti, 47 lóerő, 640 kilós önsúly (ez azért nem rossz arány) 12 colos kerekekkel, elöl tárcsafékekkel, kétkörös fékrendszerrel, négysebességes váltóval. Az utolsó csavarig felújított, makulátlan állapotú autó, melyet egy szerencsés látogató nevére forgalomba helyezve hazavihet (utóbbi költségeit természetesen a szervező állja).
Ez azért egész szép dobás itt a nagy gazdasági mocsár közepette nem?
A jegyárakról se feledkezzünk meg:
Gyermekeknek 6 éves kor alatt ingyenes a belépés.
Gyermekek 6-16 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 1400 Ft
Teljes árú jegy (16-65 éves kor között): 2800 Ft
65 éves kor felett: 1400 Ft
Csoportos kedvezmény csak a pénteki napon (04.27.):
10 főnél nagyobb csoport tagjainak 2000 Ft/fő, és 10 főnként + 1 fő számára ingyenes
És akkor még nem is szóltunk arról, hogy közvetlenül az OT Expo (április 27-30.) után (azaz május elsején) kerül sor az utóbbi évek egyik leghangulatosabb (a Traktormajálissal holtversenyben) eseményére a Millenáris Velodrom oválpályáján.
Itt az igazi, mozgás közben látni egy Méray Jap 350 OHV-t azért nem mindennapos élmény, nem beszélve arról, amikor elborul a motorosok agya és egymást tolják le az oválon, vagy éppen körbedörög MG B vagy Ferrari 308 GTS.
Aki korhűen (lehet akár ókori filozófus is), stílusosan öltözik fel, annak a beléptidíj 1200 Ft (65 év felett és diákigazolvánnyal 12-16 év között 500 Ft), de hétköznapi cuccban is látogatható a rendezvény (de közel sem annyira izgalmas), úgy viszont 2500 magyar pénzt kell leszurkolni, korra való tekintet nélkül. Persze 12 év alatt mindenképpen ingyenes a belépés.
Ki lehet hagyni és persze nem kötelező, csak egyszerűen nagyon nem érdemes. Négy nap tömény gépimádat mindenkinek kijár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
