Gyuri autója azonnal az érdeklődés középpontjába került, ahogy megláttuk a képeket. Nem volt egyértelmű a szerkesztőség álláspontja, hiszen volt, akinek tetszett, volt, aki rondának látta, de a befektetett munka alapján mindenképpen megérdemelte, hogy díjazzuk.
Hiszen a ráköltött pénzt lehet számszerűsíteni – ez nem egész 700 ezer forint – de a több mint kétezer munkaórát már nehezebben. Hiszen már csak 4000 forintjával számolva is nyolcmillió jön ki, azt pedig egy Astrára nézve nem kevés. Bár tény, hogy a végeredmény egy teljesen egyedi, ilyen formában sosem létezett Opel lett.
Egy 1996-os GL sedan és egy kétajtós GSi karosszéria összegyúrásával született ez a kupé, ami a valóságban teljesen homogén és egységes formát mutat. Persze itt nem ér véget minden, G-Astrás motorháztető, teljesen clean jobb oldal, finom részletként W111-es Mercedes visszapillantó-tükör, VW Bogár kilincs… Ez így felsorolva csupa-csupa szentségtörés és egymásra dobált alkatrész, de meglepő módon megférnek egymás mellett. A Ronal Turbo felnik pedig a lehető legstílusosabbak, kivétel nélkül mindannyian rajongunk értük. Ja, és a hátsó szárny a dél-afrikai 200TS-ek sajátja.
Odabent is kitombolta magát a soha le nem álló átalakító-droid, bár tény, hogy a sosem volt tetőkárpittal meggyűlik még a baja, nem egyszerű kitalálni, hogy térben ki, kivel találkozzon a világító kapaszkodók körül. Elsőre feltűnik a működő klímás G Astra műszerfal és a Traction Control kapcsoló (szintén funkcionál). Ennek bereszelése sem volt egyszerű, hiszen az F Astra szellőzőcsövei teljesen máshol futnak, mint az utódmodellé.
Az ülések az első G Astra OPC-kből jöttek, nem könnyű hozzájutni egy párhoz, keresett portékák lettek az átalakítók körében. Akad még persze munka bőven, itt-ott látszik az el nem dolgozott ajtóborítás, kilóg egy-két vezeték vagy nem illeszkedik pontosan két beltéri elem, de alapjában véve egyben van odabent is.
Megesküdtünk volna, hogy a kipufogóba egy sima négyhengeres C16-pufog, de a motorháztetőt felpattintva kicsit más szívósorral szembesültünk, mint amilyet vártunk. Az Opel jól ismert 2,5 literes V6-osát tuszkolták a motortérbe, ami mégsem tűnik zsúfoltnak, hiszen teljesen clean ez is, az akkumulátor a csomagtartóban lakik, és szép, textilre emlékeztető minta a fényezés odabent. Tök jó, konstatáltuk Csikóssal, bár minden bizonnyal erősen terheli a nehéz V6 az első futóművet, de megbízhatóan működik a dolog és kész. Egy teljesen egyedi, rengeteg pöcsölést és kitartást kívánó munka eredménye, ami mérföldekre áll az alumínium vasalódeszkákkal és Power fuel-matricákkal dekorált borzalmaktól.
Gyuri megérdemelten kapta meg a hétvégi bulira a Tankcsapda koncertbelépőt (regisztráljon, van még hely!) és az Opel Szerviz 4 (+fékbetét)-csomagot (bár kíváncsi vagyok a szakik arcára, ha beállít a V6-os Omega fékekkel szerelt kupéval). Mivel a ralis Bíró-család nem tud ott lenni, így Gyuri lesz az, aki csapat majd egyet Smokin’ Jo Winkelhock-kal a DTM Vectrában. Ezt a kupét pedig önök is megnézhetik a Legendák találkozásán, feltéve, ha nem a döbbenetes légi bemutatót követik majd meredt nyakkal. Csak nézzék, merre lépnek közben: ez a kupé földközelben tartózkodik. Részletes programfüzetet itt találnak, a térkép pedig így néz ki. Gyerekkel-nagyival, kutyával-macskával és struccal, mindenhogyan lehet érkezni, unatkozni senki nem fog.
Mi pedig most Zách Danival elindulunk és temérdek kamerával felszerelve meglátjuk, mit hozunk ki a mai csapatásból.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
