Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző karbantartásokra ment el 700 ezer forint. És a Mazdának baja sosem volt. Közben nem is tűnt fel, hogy költöttem volna rá, ezért sem szabad összeszámolni. A fillérekből fenntartható autóikról handabandázó tulajdonosok közös ismérve, hogy még egyszer sem számolták össze.
A tavalyi projektem az volt, hogy mindig, minden járművemmel felírom a fogyasztást. Az árat nem, mert azért egy tankolást követően megvan az ésszerű időhatás, ameddig hajlandó vagyok a telefonba pötyögni, nekem elég a liter, év végén pedig számolok az aktuális benzinárakkal. Mínusz tesztautók – azokat nem írom.
2012-ben négy járműbe tankoltam, de öt számoszlop keletkezett, mert júniusban 1997-es évjáratú, 3,4 literes, hat hengeres Toyota 4Runner gépjárművembe belement egy gázszett 300 ezer forintért, amit a gépjárműadóval egyetemben nem vettem bele a számításba, hiszen most az üzemanyag mennyisége érdekelt. Tankoltam a Tehénnel januártól márciusig havonta kétszer, áprilisban és májusban egyszer-egyszer, és hiába a gáz, volt, hogy kifogyott, és benzinnel jártam, meg a gázos autó is benzinnel indul, úgyhogy volt még egy benzines tankolásom októberben is. Első szám: Tehén, benzinnel 2012-ben 488 liter.
Gázból júniustól szilveszterig 11 tankolás jött össze, 702 liter gázzal – 100 literes a tartályom, amibe gyakorlatilag 65-70 litert tudnak belepréselni. Gázárban az olcsóbbik fekvésű magyar 240 forintos összeggel számoltam, bár sokszor jártam Dorogon, és akkor mindig átmentem 10 kilométerre, Párkányba gázozni literenként 75 eurocentért. Mivel Matolcsi miniszter nagy lehetőségeket látott az autógáz adójában, ezt a gyakorlatot idén is folytatom majd.
Amikor csak lehetett, robogóztam: májustól októberig összesen tízszer tankoltam 50 köbcentis, kétütemű Yamaha Vino csettegőmbe. Mivel nincs benzinszint-jelzőm, 200 kilométerenként tankolok, tehát nagyjából 2000 kilométert robogózhattam tavaly, ami megvolt 49 literből (20 ezer forint).
Motorozni keveset motoroztam, újévi fogadalmam, hogy idén a többszörösét fogom. 1300 köbcentis Yamaha XJR-emmel összesen csak szánalmas öt tankolás jött össze 92 literrel, ennek is a fele egy Hegyalja fesztivállal egybekötött szlovák túrának volt köszönhető. 92x410, az annyi, mint 37 720.
A végére hagytam az igazi benzinpusztítót, 1968-as évjáratú, ötliteres, nyolchengeres Mercury Cougar gépkocsimat, amivel még azt is terveztem, hogy kimegyünk Svédországba, a nagy V8-találkozóra. Megjött az eszem, nem mentünk. Így ötször tankoltam bele, összesen 236 litert, az kb. 96 ezer forint lehetett. 2012-ben tehát – a tesztautókat és a néhány tesztmotort leszámítva – elfogyasztottam 865 liter benzint (354 650 Ft), 702 liter gázt (168 480 Ft). És két liter olaj ment a kétütemű Vinóba. Kifejezetten élvezeti jellegű autózásnak a Cougar volt nevezhető, a motorozást is ide venném, a többi nagyjából sima közlekedés. A bő félmilliós költséget nem sokallom, hiszen azért járok a Tehénnel, mert szeretem a V6-ot, az ennyibe' van. Ha jön a globális felmelegedés, úgyis sokkal többet robogózok 2,5 literes fogyasztással.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
