Brutális fizika és a Totalcar?
Az kérem úgy volt, hogy egy szép napon felhívtak, hogy esetleg nem akarnék-e részt venni egy fizikai jelenségekkel foglalkozó műsorban. Én és a fizika? Nem mondom, annak idején a kémia- és matematika után a harmadik helyet foglalta el a legellógottabb óráim és előadásaim között de hazudnék, ha azt mondanám, hogy sosem érdekelt.
Mert érdekelt, csak nem okvetlenül minden. A számolást és a képleteket sosem szerettem, ellenben a jelenségeket- és a demonstrációt igen. Na meg, nem is voltam teljesen hülye, úgyhogy egész ügyesen ment, köszönhető ez természetesen türelmes tanáraimnak is, akik – mikor látták, hogy aznap éppen nem érdeklődöm és inkább vállalom az ötöst (nálunk ez volt a legrosszabb osztályzat), akkor hagyták, hogy a hátsó padban nyugodtan olvasgassam az aktuális Auto Bildet vagy EVO-t, netán kedvenc sportújságjaimat. Hajthatatlan egy önfejű tulok voltam akkor és vagyok ma is.
Naná, hogy érdekelt.
- Fogunk robbantani bármit vagy törni-zúzni? Mert egy száraz beszélgetős műsor nem nekem való.
- Fogunk, erről szól az egész, a bemutatásról.
- Oké, hová menjek?
Aztán valami miatt túljutottam a háromkörös válogatón, pedig nem is tudtam, hogy akarom-e, de jó mókának tűnt odamenni, mondani egy rakás hülyeséget mindenféle idegen előtt és kész. Eközben megismertem Károlyt, akin látszott, hogy nem tudja hová tenni ezt az iszonyatosan sokat beszélő, irritáló idiótát.
Végül rájött, hogy jó lesz ez. Engem pedig megtettek műsorvezetőnek, jelentsen ez bármi is. És még fizettek is érte, ön kihagyta volna? Látják, hát így kerültem én az IKO-n keresztül a Chellón át a Spektrum TV-re, más minden bizonnyal azt mondaná: így lett műsorom, de persze ez nem igaz. Mert ez a műsor nem az enyém, nem is a két fizikusé, akikkel együtt szívtunk hajnaltól-éjszakáig több, mint 15 napon keresztül. Dehogy.
Ez a műsor az önöké, akik megnézik és talán megértik azokat az egyszerű - helyenként mégis nagyon-nagyon erős és veszélyes – fizikai jelenségeket, melyeknek hála működik ez a világ. Fene tudja, hogy látják majd a nézők és a kritikusok: Öveges professzorba oltott Állítólag-klónnak vagy fordítva, de higgyék el, nem terveztük, hogy bármihez is hasonlítson. Ezt egyszerűen csak így lehet csinálni, máshogy nem lehet megmutatni ezeket a dolgokat, ez a műfaj sajátossága. És – bármennyire is fog csörögni a telefonom ez után, de akkor is leírom – a fő a szórakoztatás.
Nem mondom, remekül szórakoztunk mi is, pedig messze nem volt sem könnyű, sem veszélytelen. Száz és száz kilométerek utazni hajnalban és éjjel, fűrészporrá zúzott aggyal negyvenhétszer felvenni egy jelenetet vagy éppen mosolyogva beülni egy jéghideg vízzel teli medencébe, melyben pár pillanat múlva felrobban valami, amiről nem tudjuk, hogy merre és hogyan repül... volt egy két komoly helyzet. Ön például ki tudná számítani, hogy egy acélhordóban felrobbanó másik tartály hogyan veti szét (ha szétveti egyáltalán) magát a hordó és az éles srapnel-darabok merre és milyen messzire repülnek majd? Volt biztosításunk. És vér is néha. Aztán jót nevettünk a végén.
Szerencsére remek csapat jött össze és mindig volt valaki, aki a mélypont kellős közepén képes volt bedobni valami totálisan idióta poént, ami lazított a hangulaton. Talán átjön ebből valami már ebben az első epizódban, melyet holnap, azaz szombaton, 16.00-tól nézhet meg a Spektrum TV-n. És ez minden októberi szombatra érvényes, ráadásul ismétlik is bőven, előbb-utóbb belefut majd ön is, aztán vagy legyint egyet és elkapcsol vagy megnézi, mit tudnak a legegyszerűbb dolgok is, ha egy kicsit tuningoljuk őket. Első műsorunk a sebességgel foglalkozik és ez talán a leginkább köthető hozzánk, a Totalcarhoz. Talán önnek is érdekes lesz látni, mit tud egy ceruza vagy pingponglabda, ha mondjuk 700 km/órára gyorsítjuk őket. Csodálatos és őszinte embereket ismerhettünk meg, néztük közelről, hogyan tör ropira puszta kézzel cserépkupacokat a profi karatés (közelről elég kemény végignézni), hogyan zúz Európa legerősebb dobójának labdája... És még ott a többi is, talán egy kicsit lazábban, mint az iskolában megszokták annak idején.
Mi megpróbáltuk a maximumot kihozni mindenből, elengedtük a gyermek kezét, mondja meg a néző, sikerült-e vagy sem. Fogadják szeretettel ezt a kivonatolt ízelítőt. Szombaton 16.00-tól Brutális Fizika a Spektrum TV-n, jó szórakozást!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
