Hat kerékkel a Ferrarik ellen

2014.08.11. 17:16
26 hozzászólás

Néha azt gondolom, hogy az autógyártóknak van egy részlege, amely a teljesen értelmetlen, már-már abszurd dolgok kitalálásáért felel. Ha létezik is ez a részleg, legtöbbször csak a koncepcióautókig terjed a hatáskörük, de néha ez-az átcsusszan a résen. Mondjuk ehhez jó nagy rés kellett:

 

2014-Mercedes-Benz-G63-AMG-6x6-mid-air-jump

 

Becsületes nevén Mercedes G63 AMG 6x6, és eredetileg az ausztrál hadsereg számára készült, teherautónak. Viszont amióta kezelésbe vette Aufrecht és Merchel, elképzelhetetlennek tartom, hogy ebben a naprendszerben bármi is megállítaná a fosszilis energiahordozók eltűnésén kívül. Természetesen városban már a méreteinél fogva is használhatatlan, bár, ahova megveszik, ott pénznél már csak sivatagból lesz több. Sejthették ezt Németországban is, hiszen a kilencven centi átmérőjű kerekeknek változtatható a guminyomása, de ha mondjuk a függőleges falon kell felmenni, akkor jól jöhet az öt zárható diffi is.

 

mercedes-benz-g63-amg-6x6-rear-axles

Négy tonnához még akár elég is lenne a katonai változat háromliteres dízele, de az AMG-nél már csak az intézményesített megalománia sem engedne ilyen póriasságot. Ehelyett az aktuális E63 AMG V8-as biturbóját építették be, amelyet az sem fog nagyon vissza, hogy donor súlyának dupláját viszi.

Mercedes-6x6-13C215 023

Persze ettől sem lesz versenypályára való, de semmi akadálya annak, hogy oda is elvigyék. Mennyire hat esetlennek? Csak annyira, mint Lennox Lewis a Moszkvai Balettben.