Két motorral még erősebb. És nemsokára bárki megveheti.

2015.01.30. 12:37
189 hozzászólás


Az amerikai Drag Times szerkesztősége volt olyan piszok szerencsés, hogy kitolhatták az új Tesla P85D szemét. Ami persze így, ebben a formában súlyos képzavar, láthatóan a Tesla préselte a bent ülők szemgolyóit egészen mélyen a gödreikbe. Csak úgy repkednek a Holy shit!-ek, nekem a nénié tetszik a legjobban, nagyon helyes, ahogy egész őszintén aztapicsázik. Érdemes figyelni a hátsó ülésen helyet foglaló kislány telefonjára. Azután, hogy a gyorsulás miatt kirepül a kezéből, egy pár másodpercig csak korlátozottan hat rá a gravitáció.

Hogy pontosan mit is tud ez az autó? Az első kerekeket hajtó motor 221, a hátsóké 471 lóerőt. A Drag Timesosok nem találták sehol nyomát, hogy mégis, mekkora nyomatékot tud a rendszer. Abban biztosak voltak, elég sokat, ha egyszer 3,3 másodperc alatt százra katapultálja a Tesla P85D-t. Felkötötték egy fékpadra (bátrak, a Teslával szemben egy NSX áll, ha a spaniferek nem bírják a kiképzést, rögtön két ereklyét rakhatnak totálkárra), és lepadlózták. De a hirtelen felépülő nyomaték miatt elforogtak a kerekek. Csak a harmadik, óvatos próbálkozásra sikerült folyamatosan átvinni az erőt, akkor viszont arra jutottak, hogy a csúcsnyomaték 1171 Nm. Ez azért már megnyugtató, ha az ember az érdi emelkedőhöz ér.

Csináltak videót arról is, hogy megy a P85D az egymotoros, hátsókerekes Model S P85-hez képest. Azzal a kocsival mérték össze, amihez képest a BMW i8 csak egy háttérvokálos, pedig az is megy, mint a meszes, de a mai napig beleborzongok, ha eszembe jut, hogyan gyorsult a Model S a dániai aszfalton.

A vicc, hogy ez még a software-update előtti tudása, nemsokára megkapja az új programot, amivel még ezt a teljesítményt is túlszárnyalja a néma mészáros.
(Hmm...szerintem ez frankón egy bújtatott Tesla-reklám. Pista)