Olcsó autót ne itt keressen az ember, a Veterama minden veterános-héját idecsábít. Mindenki valami zaftos összegről álmodik, de úgy tudom, ez nem egy Techno Classica, ahol ész nélkül vásárolnak az emberek. De ettől még persze be lehet próbálkozni, ha jön valami madár, bejöhet az ember számítása. De természetesen nem csak a minden vacakért dupla pénzt kérő szerencselovagok vannak itt, sok olyan autót látni, amire már szombaton kiakasztják az elkelt-táblát.
29
Bulgáriából minden évben jönnek valami öreg ruszki vassal - pár éve mentő-Volga, most csak ez a szerény Moszkvics. Jó itt látni ezeket a KGST-gépeketGaléria: Veterama eldó autók
A választék, hát, na, szóval hogy igen. Kicsit kéz-tördelve tudom csak elmondani, hogy annyi csillag az égen nincs, mint itt. Sajnos, vagy nem sajnos, de az emberek nagyon vonzódnak a Mercedes márkához, mert hogy megbízhatóak, tartják az árukat. Az utóbbi szinte önbeteljesítő jóslat: ha valamiről elég sokan mondják, hogy jól tartja az árát, a piac reagálni fog, és tényleg jól fogja az árát.
29
A Mustang, hiába szép és kívánatos, lássuk be nem számít valami nagyon nagy különlegességnek, de ...Galéria: Veterama eldó autók
A régi Mergák eleganciája és a tény, hogy az oldtimer korba lépett példányok nem veszítenek árukból, sőt inkább emelkedik az értékük, biztos választásnak számítanak sokak szemében. Annyira így van ez, hogy egyszer régen még Csikósnak is kifejtettem, mennyire szánalmas dolog oldtimer Mercedes-t venni. Azt hiszem olyan két év telhetett el, mire vettem egy W108-ast. Nem a befektetés miatt, egyszerűen ez tetszett legjobban az elérhető árú V8-as autók közül. Hazudnék, ha azt mondanám, a többi érv a jó alkatrészellátástól a várható értéktartás ne fordult volna meg a fejemben, mert megfordult. Ettől még tényleg szörnyen néz ki egy veterános parkoló, ami Mercedes-Benzekkel van tele, de annyira, hogy az ember hajlamos elhinni, régen annyira jó volt az élet mindenkinek Mercedese volt.
29
...ennyi Mercedes között szinte bármi kiemelkedik a tömegbőlGaléria: Veterama eldó autók
De szerencsére van itt sok más érdekes autó, a placcon végigrohanva a számomra legérdekesebbeket lefotóztam, most ezeket ömlesztem ide. Nem is galériába teszem, akit érdekel, annak nem szenvedés legörgetni az oldal aljára, de aki kevésbé izgul az öreg autókra, szerintem annak is érdemes végigfutni.
29
Ez a patika 1973-as Lancia Fulvia nem a piactéren állt, hanem a standok közt. Ha nem láttam volna Szabó Gyurka barátom frissen restaurált Fulviáját, azt mondtam volna, gyönyörű, de Gyuri nagyon magasra tette a lécet. Szóval, szép ez is, és 8500 Euróért, friss vizsgával, nem is túl drágaGaléria: Veterama eldó autók
29
Nem, ez nem egy újabb olasz kupé. Egy igazi, hús-vér Nissan Silvia. Ami ugyan hasonlít a Fulviára, de szerintem sokkal szebb, arányosabb. És átkozottul ritka, kézzel készült autó...Galéria: Veterama eldó autók
29
...a leírás szépen össze is foglalja, mennyire. De nem az adathalmaz az igazi csemege, hanem az eladó emailcíme, pontosabban webcíme. Der Nichtraucher - a nemdohányzó. Persze, lehet, hogy félreértem a nevet, a címen füstölésmentes kandallók ügyében (is) lehet érdeklődni. Mindegy, ha egyszer nepper leszek, istenbizony én is ilyen nevet választok a vállalkozásnak. Mondjuk anyugdíjastulaj.hu. Vagy csaktelekrejártunkvele.hu. Esetleg nemmondommegmennyiavégenézdmegaztánalkudozzál.huGaléria: Veterama eldó autók
29
Rögtön a Silvia mellett állt két Datsun Fairlady 1500. Ezek sem tucatautók, csak ínyencek vesznek ilyesmit. És japánságuk ellenére kezd értékük lenni, a mellette álló Fairlady 1600-ért 17 ezer eurót kértek, ez sem hinném, hogy olcsóbb voltGaléria: Veterama eldó autók
29
A nem létező autók kategóriájában indult ez a Transit is. Nem csak a klülönleges felszereltsége miatt ritka, az ilyen, nem tűzoltóautók már legalább tizenöt-húsz éve kihaltak, elporladtak. Ezt a példányt az mentette meg...Galéria: Veterama eldó autók
29
... hogy a francia iskolabuszként szolgáló, 12 személyes busz karburátora, még viszonylag fiatalon kigyulladt. Ezután a sofőr vette meg, majd tárolta egy fészerben, most pedig bárki megveheti - 15 ezer euróértGaléria: Veterama eldó autók
29
Még egy különleges Ford, egy Taunus pompakocsi, ráadásul fehérben. Sokan ódzkodnak a halottas kocsiktól, de kitűnő kempingautók - ebben is ott figyel a felfújhatós matrac. Oké, aki fél a szellemektől, ne ilyenben induljon világkörüli útraGaléria: Veterama eldó autók
29
Ha csikósnak sok pénze lenne, tuti, hogy egy ilyen Autobianchit is tartana a kombi utazó Bianchina mellett. Mekkora lehet a csomagtartója, ha még az uzsonnás dobozt is a géptetőre kell szíjazni?Galéria: Veterama eldó autók
29
Az Ami 8 kombi nem a legszebb Citroen, de könnyebben emészthető formájú, mint az Ami 6 Berline. Szép, eredeti állapotban, egyenesen Franciaország déli részéről, 7400 euroértGaléria: Veterama eldó autók
29
Autóbusszal járni nem a legolcsóbb módja a közlekedésnek, mondjon bárki bármit: 58 ezer eurós kiadást nehéz otthon megindokolni azzal, hogy de drágám, minden fillérre figyelek, busszal járokGaléria: Veterama eldó autók
29
Egy csodaszép, eredeti állapotú Trabantot, valaki? Az árát nem tudni, de az biztos...Galéria: Veterama eldó autók
29
... hogy nem egy agyonhasznált darab. Eredeti Pneumant gumik, sérülésmentes felnik...Galéria: Veterama eldó autók
29
...egyenesen Magyarországról. Nézzék csak a szélvédő sarkán a vizsgamatricát!Galéria: Veterama eldó autók
29
Ezek a szappantartók meg mit keresnek itt? No igen, a legelső SLK-k már lassan húsz évesek, nemsokára ezek is youngtimerek lesznek. De ezen a piacon akkor is nevetségesen néztek ki, ha igazi Future Classic-okGaléria: Veterama eldó autók
29
Ez az autó is meglepő, hogy itt van, de a korai, 1987-es kabriók két év múlva teljes jogú veteránnak számítanak - a fémtetősök közt már egy éve lehetnek OT-s rendszámosokGaléria: Veterama eldó autók
29
Nem a motorok miatt érdekes igazán ez a Toyota pickup. Hanem mert ez egy Volksawagen. 1989-től árulták a VW Tarót, ami gyakorlatilag egy átcímkézett HiLuxGaléria: Veterama eldó autók
29
Igazi, ropogós Peugeot 205 GTI, méghozzá 1,9-es. Aki egy ilyen 124 ezer kilométert futott, újszerű darabra vágyik, az bizony 7200 eurót, bő kétmillát kell kicsengessenGaléria: Veterama eldó autók
29
Egy szép, gyárias 1990-es CRX sem olcsó, de 3800 euróért nem is kiemelkedően drága - ezeket az autókat már rég összetörték vagy/és rommá pimpelték, ritka az eredeti állapotban megőrzött darabGaléria: Veterama eldó autók
29
Ez a Nissan Bluebird volt az egyik legolcsóbb autó a placcon, de istenbizony, nagyon rákívántam. 1800 euróért egy télen sosem használt, 2012-ig egygazdás, 189 ezer kilométerrel szinte még bejáratós autót vehet magának az ember. Ráadásul történelmi típus, ezekkel az Angliában összeszerelt Bluebirdökkel kezdett nagyon kaszálni a Nissan európábanGaléria: Veterama eldó autók
29
Ezt a Volvót is tudtam volna kívánni, egészségesen patinás darab, még a ...Galéria: Veterama eldó autók
29
... használt, kopott, szakadt beltér sem zavarna. De basszus, ezért a 280 ezer kilométer futott, kuplungjavításra szoruló lomért 3800 eurót kérni még viccnek is rosszGaléria: Veterama eldó autók
29
A Peruban Combi Assesina (Gyilkos Kombi) néven ismert T1-eseket valahogy mégis sikerül kihozni azt országból - úgy emlékszem, régebben azon sápítoztak a Transporter-buzik, hogy a perui T1 populáció gazdag, de sajnos nem lehet kihozni az országból őket. Vagy ha igen, akkor is sokba kerül a móka. Hát, mostanra annyitra drágák lettek a T1-ek, hogy már megéri vesződni a perui Transpoterekkel. Igaz...Galéria: Veterama eldó autók
29
..mesziről viszonylag csinosak, de nem szabad nagyon magas igényeket támasztani, mert közelebbről nézve...Galéria: Veterama eldó autók
29
... ezek a példányok kábé azt a szintet hozzák, mint a TSz műhelyben, fusiban összetaknyolt Barkasok. Lesz még ezekkel meló, rendesen, mindenki jobban járt volna, ha nem vakoljál e őket gittel és locsolják le valami kétes festékkel, legalább látná az ember, mit vesz, és nem kellene még arra is költeni, hogy a taknyolást rendbehozzaGaléria: Veterama eldó autók
29
Azért találni szép T1-est is, ezt a csecse mentőautó t bármikor a nevemre vennémGaléria: Veterama eldó autók