Van egy rossz hírünk: nincs Budapesten Rover-temető
Valahol Budapest külterületén szinte vadonatúj, 0-km-es Roverek sorakoznak egymás mellett, amiket az idők során benőtt az elburjánzott növényzet – kezdi Gazzal benőtt luxusautók Budapesten című posztját a Szellemvárosok blog. A kéthetes írás megmozgatta az értelmetlen pusztulás romantikájára fogékony olvasókat: több mint nyolcvanezren kattintották, ám mielőtt a Google Maps-t bújva ön is végignézi a külváros telepeit a nullkilométeres kocsisort keresve, lelőjük a poént: a budapesti Rover-temető egy ideje már nem létezik.

A péknek zsömléje marad, az autókereskedőnek autója - foglalja össze a helyzetet Valker Viktor (ingatlanfejlesztő, korábban több márka importőre), hogyan fordulhatott elő, hogy használatlan Roverek pusztulhattak évekig Határ úti telepén. Valker úr nem ma kezdte, így hitelesen hangzik, amikor azt mondja a telefonban, az importőröknél időnként előfordul, hogy beragadnak autók. Adminisztratív okokból vagy nemtörődömségből, de az eredmény sokszor ugyanaz: hosszú raktározás, majd egy csendes pusztulás végén, amikor már rég egyértelmű, hogy nincs visszaút, jön a bontó. Ez lett a sorsa a képen látott Rovereknek is. Tizenegynéhánynak, de a pontos számra már Valker úr sem emlékszik.
A pusztulatot jellemzően magas minőségben feldolgozó Szellemvárosok blog legnagyobbat a címben téved, minthogy a képen látott Rover 600-asok sosem voltak luxusautók. Újracsomagolt Honda Accordként valahol a középkategória felsőbb szintjein mozgott a típus, de ettől még nem kevésbé fájó a tavaszi gazba fulladt technika látványa.
A poszt több ponton rosszul tapogatózik a történelmében. A képeken látott autók sorsa valójában már a kilencvenes évek közepén eldőlt, amikor a Rovernél lezajlott a sokadik tulajdonosváltás. Ez egyben hozott némi zavart az importőrnél is, aminek ezek a példányok lettek az áldozatai. Akkoriban jogi okokból nem lehetett őket forgalomba helyezni, majd aztán mire tisztázódtak a viszonyok, már műszaki okokból nem lehetett, mert nem feleltek meg a friss környezetvédelmi normáknak. A cég, amelyik behozta már nagyon régen nem működik, a kezdeti pihentetésből így hosszú agónia lett a Határ úti telepen.
Tizensok évig álltak itt az autók különösebb behatás nélkül. Volt, amelyiknek fa nőtt át a felnijén, aztán kellett másra a hely, és elszállították őket. Ez volt bő egy éve, akkor készült a nemrég előkerült galéria. Az autók egy Rover-bontóhoz kerültek, alkatrészeik még tovább élnek, de mint autó, ezeknek sosem jut már ki az útból. Új akksival és némi olajjal állítólag volt, amelyiket sikerült beindítania annak, aki elvitte, ami sok év fűben rohasztás után azért szép teljesítmény.
Ha bejön a pusztulat-vonal, sok érdekes posztot találsz a Belsőség múltjában is. Itt gyűjtöttük össze őket.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
