Túl vagyok a húszezredik kilométeren másfél év alatt, ez egy hobbiautónak szerintem elég jó. Oké, a távkapcsolót már ki kellett cserélnem, ez nagyjából hatvanezer forint volt, ez sem sok összehasonlítva akár egy Audi vagy BMW hasonló alkatrészével. Egyébként pedig minden gyújtásráadás, minden indítás örömünnep még mindig. Imádom az autót és használom is rendszeresen. Normálisan közlekedve a fogyasztás is normális keretek között marad, ez azt jelenti egy 3,2-es motor esetében, hogy 10 liter alatt van. Nincs igazán jelentősége, de nem baj, ha Nyíregyházáig nem kell kétszer tankolni.
Viszont észrevettem, hogy a klíma valahogy nem fújja a hideget. Megoszlanak a vélemények, hogy kell-e klíma egy roadsterbe, én azt mondom, hogy amikor a dugóban araszolunk és tűz a nap a fejünkre, akkor nem baj, ha magunkra csukjuk a tetőt és kicsit hűvösítünk a helyzeten. De ahány ház, annyi szokás. Én tűző napon még lenyitott tetővel is néha nyomattam, mert érezhetően csökkenti a nap melegét. Nyilván nyári naplementében autózgatva nem kell. De másik oldalról megközelítve a dolgot, nagyon utálom, ha valami nem jó. Ha nem ég a belső világítás, ha néha nem nyílik a csomagtartó fedél vagy a kesztyűtartó, a gyakorlatban nem egy nagy dolog, de engem bosszant. Ha van, legyen tökéletes. Ez egy nagyobb baj, mint gondolják, mert például a Bogaramon fél éve hallok valamit, amit nem tudom, hogy mi, de néha hátulról jövő rezonancia hang formájában jelentkezik és már legalább húsz munkaórát rálocsoltam a keresésére. Talán egy pszichiáternél pár óra hanyatt fekve olcsóbb lenne, de ez most egy másik téma.
Mivel tavaly volt a klíma feltöltve, ellenőrizve, nyilvánvaló volt, hogy valahol ereszti a nyomást. Barátok felhívása, legkritikusabb kommentelőm, Xoyox felhívása, (és meglátogatása, köszi az ebédet!) valamint fórumok túrása után már nyilvánvaló volt, a klíma hűtő lyukadt ki. Xoyox azonnal mondta, a sajátján is cserélni kellett és az osztrák Porsche specialista is azt nézte meg rögtön.
Van ugyanis egy tervezési furcsaság a hűtőknél, ami pontosan jellemző a 996-os kódú tükörtojás lámpás 911-esre is, hiszen a Boxster 986 és a 996-os eleje a szélvédőig szinte azonos a lökhárító borítás kivételével. A probléma az, hogy a két szélen elhelyezett hűtőegységre - amiben a vízhűtők és a klímahűtők vannak - egy nagy légterelő, egy óriási tölcsér viszi a levegőt a lökhárítón kiképzett nyílásokból. De nem csak a levegőt, hanem falevelet, madártollat és csikkeket, kavicsokat. Itt a sarokban aztán összegyűlik, tartja a nedvességet és kirohad a hűtő sarka.
Nyilván késleltethető a folyamat, ha rendszeresen kimossuk, esetleg ki is porszívózzuk a rács kivételével az üreget, de én nem tettem és valószínűleg az előző tulaj sem.
A gyári javítási könyv segítségével nagyjából 20 perc alatt lent volt az első lökhárító, és valóban megtaláltam az elmúlt évek nyomát. Nyilvánvalóvá vált, hogy az autósok leginkább a Marlboro cigit szeretik, ezt lövik ki az ablakokon, amit motorosok a mellükkel és Porschésok a hűtőjükben gyűjtenek, de volt itt madártoll, homok, kavics és egyéb furcsa dolgok is. Elhúzva a klímahűtőt, a vízhűtő és a klímahűtő között meg szép réteg szűrt homok és por lapult, ezt is kitisztítottam.
A közeli autószerelőnél aztán a nyomáspróba megmutatta, hogy mind a két a hűtő, ha nem is gyorsan, de engedi a gázt. Mondjuk a hűtők állapotát tekintve csodálkoztam volna, ha nem engedi, mert nagyon odavoltak mindketten.
Gyors ebayezés és látom, hogy van mindenféle gyártmány és nem is drágák, az árak 45 eurótól indulnak, nyilván ez a gagyi kínai, aztán 70-80 euró környékén már van a márkaneves kínai és 100 euró környékén már rendelhető európai gyártmány is.
Az egyszerűség és a gyorsaság miatt, nem utolsósorban a jó ár miatt aztán megrendeltem itthon a hűtőt, most várom a szállítást. Addig vadászok hozzá O gyűrűket, itthon összerakom és elviszem ismét nyomás próbázni, feltölteni.
Utána pedig majd rendszeresen tisztogatom, minden mosás alkalmával és néha porszívóval kiszívom a maradékot.