Akár egy lovat is izgathatnék

2016.11.21. 17:46
27 hozzászólás

Roland barátommal számtalanszor próbáltuk megfejteni, mitől lesz jó egy netes autós videó. Nem a pénz, nem a látványorgia és nem is a szupersportkocsikkal teletömött képi világ az, amit a néző akar. A karakteren van a hangsúly, azon, hogy jó legyen nézni a majmot/majmokat, akik az autókról beszélgetnek. Még csak a műszaki ismeret sem elsődleges, legyenek gondolatok, amiket egy laikus is megért, olyan példák és hasonlatok, amiket az is szórakoztatónak tart, aki az autók iránt egyáltalán nem érdeklődik.

Szóval az erős karakterek, azok, akik elvisznek egy ilyen műsort a hátukon, ez az, ami az új Top Gearben nem volt meg. És a jó karakter sem elég, ha nincs meg a kémia: hiába volt élvezhető Matt LeBlanc, ha Chris Evans semmilyen szinten nem passzolt hozzá, meg persze a kutyák összeszaladtak az orgánumától. Lehet, hogy rádiósként működik, de az ő karaktere arra lett kitalálva, a szerepe ott az igazi.

Ctgbh-VWEAASSL2

A régi Top Gear karakterei pont ebben voltak zseniálisak, ugyanis személyiségük pont annyira különbözött, hogy arra remek gegeket lehetett írni, de még működött közöttük a kémia. Nem beszéltek borzalmas bikkfa nyelvet, tudták, hol, mennyi irónia kell, és ha úgy hozta a helyzet, keményen oda tudtak szólni, mindenféle PC gátat felrúgva. Tették ezt úgy, ahogy csak egy klasszikusan művelt angol tudja, vagyis a legkeményebb odamondást is úgy csomagolták, hogy nem tűnt echt bunkóságnak.

Voltak persze bajok, az utolsó néhány évadban már egy kicsit megfáradt a formátum, ismétlődtek a kihívások, és sokszor volt olyan szaga egy-egy jelenetnek, mint amit megrendeztek. Ne legyenek kétségeink, természetesen minden az utolsó milliméterig megrendezett volt, egy ilyen volumenű költségvetésnél nem is lehet másképp, de annyi spontaneitás mindig jutott, hogy a néző azt érezze - nem filmet, hanem csetlő-botló, valódi embereket néz. Egy idő után ez hiányozni kezdett, de legalábbis sokkal kevesebb őszinte oh, cock pillanat jutott.

Ott volt például az egyik legnagyobb fiaskó, ahol a Clarkson-Hammond-May trió leginkább meg tudta mutatni, hogy bevállalósak, a Holy Trinity-botrány (napjaink három legkeményebb sportkocsijának netes beceneve: Szentháromság). Ez volt az, amikor a Ferrari és a McLaren gyáva kisgyerek módjára nem engedte pályára a LaFerrarit és a P1-est a Porsche 918 ellen. A két legenda odaadta az autókat végül, de a kulcsokat nagydarab biztonsági őrök őrizték, nem sikerült az összehasonlítás. A műsorvezetők viszont kimondták, a király meztelen, a világ legrangosabb sportkocsigyártói megfutamodtak.

De milyen az új műsor?

Aztán Clarkson nem bírt magával, és kicsapták a műsorból, két társa pedig vele tartott. Végül az Amazon Prime netes műsorszolgáltató tudott elég nullát írni a csekkre. Két napja lement az első adás és mindenki megnyugodhat, a The Grand Tour elég jó, talán jobb is, mint amikor abbahagyták a BBC-n. A legfontosabb változás az, hogy szakítottak a hagyományos, stúdiós formátummal. Valószínűleg a stáb is érezte, hogy a nézők leginkább azokat a különkiadásokat élvezik, ahol a három műsorvezető a világ valamelyik eldugott szegletében kalandozik valamilyen lehetetlen járművel. Ezért a The Grand Tour egy utazó műsor lett, az első rész az Egyesült Államokból jelentkezett, a következőt pedig Johannesburgban vették fel.

undefined

A humor továbbra is sajátos, még a BBC-nek is szépen odaszúrnak a nyitó képekkel – Clarkson kilép egy londoni irodaházból és szomorúan leadja a belépőkártyáját -, aztán folyamatosan zrikálják az amerikai közönséget, bár ezt a kamu verekedős jelenettel azért rendesen túltolták. És külön jó, hogy az első rész úgy indult, hogy most eldől, hogy a három emlegetett sportkocsi közül melyik a gyorsabb. Nem a jobb, a gyorsabb, ugyanis nagyjából tizedmásodpercekre vannak egymástól ugyanazzal a pilótával. Természetesen mind a három műsorvezető választ egyet, és egymás előtt szidják a másik kettőt, mint a bokrot, de amikor csak a kamera látja, elismerik, hogy mind a három gép fantasztikus.

És tényleg nincs lakat a szájukon, hol a BBC-t szapulják, hol a bringásokat, hiszen most már az interneten vannak, ahol mindent szabad:

Akár egy lovat is izgathatnék... vagy egy kutyát! (És Clarkson nem a simogatásra gondol.)

Sokak leginkább azt a részét unták a Top Gearnek, amiben egy sztár vezethette az elérhető árú autót egy interjú után, de úgy tűnik, hogy a The Grand Tourban ezt is elkaszálják. Az első meghívott híresség látványos kamu halált hal, de a másik kettő is, nem lövöm le a poént, nézzék meg. Stigre persze szükség van, viszont jogi okokból nem hozhatják át a karaktert a BBC-től, ezért egy Nascar-pilótát szerződtettek, de persze elég banális karakter: szerinte minden, ami nem V8-as és amerikai, az kommunista.

nqmgqjkphmrvtpoiqrps.png

A szakmaiság persze még mindig alig látszik ki a szórakoztatás alól, ez a műsor még mindig arról szól, hogy széles tömegeket nevettessenek meg az autózás ürügyén. A látvány továbbra is etalon, a humor intelligensebb és maróbb mint valaha, nem is tudom, mikor nevettem ennyit akármilyen műsoron. Annyi kétségem viszont van, hogy a The Grand Tour nem hoz gyökeresen újat az előző műsorhoz képest, mert bár lehet, hogy csak későbbre is hagynak puskaport, de ez most egyelőre egy erős, jól sikerült ráncfelvarrásnak tűnik.

perko_rudolf
Perkó Rudolf követés

Kristálymet kontra gyenge fű

A készítők már az elején megmutatták: a Grand Tour Jeremy Clarkson műsora. A nyitójelenettel elegánsan tartották fel képzeletbeli középső ujjukat a BBC-nek, majd jött egy nyitány, amitől lezuhant az állunk. Oké, a végére már kicsit olyan érzésünk volt, mintha a Pomádé zárójelenetében lennénk, de valahogy mégiscsak meg kellett mutatni, hogy a GT mi mindent vonultat majd fel az első évadban.

Ezután, ha bárkinek kétséges lett volna a szereposztás, néhány mondattal helyretették, hogy ki-kicsoda: Clarkson továbbra is a nagyszájú, Hammond az alacsony, May pedig a lassú. Az új műsor több részletében is túlmutat a Top Gearen, de ezek nem annyira nagy jelentőségű dolgok. Ilyen például, hogy stúdió helyett egy utaztatható sátorban veszik fel a köztes részeket. Az évad első részét a kaliforniai sivatagban forgatták, ennek megfelelően volt bőven brit-amerikai poénkodás. Talán több is, mint amennyin jóízűen nevet az ember, de ezt most tudjuk be az amerikai kerettörténetnek. Stig helyett egy amerikai Nascar-versenyzőt kaptuk, akinek a karakterét ügyesen találták ki, de mint szereplő kevés a hozzáadott értéke.

Meglépték, amit mindenki várt, a három szupersportkocsi összehasonlítását (Porsche 918, McLaren P1, LaFerrari). Ezen a szálon profin húzták a műsor végéig a mézesmadzagot. Először azzal, hogy a Ferrari szerepel-e majd egyáltalán, majd benne lesz-e az összemérésben, végül azzal, hogy melyik a leggyorsabb. Utóbbi infó persze az utolsó percben derült ki. Hiába sikerült beszervezni a Ferrarit is, Clarksonék nem mentek le kutyába, így is rendesen odaszúrtak az olaszoknak szóban. Jerome d'Ambrosio bevetése jó volt, a feliratozás is jó poén lett, az viszont kár, hogy így nem derült ki, mit mond az F1-es pilóta az autókról.

Az új pályájuk bemutatása egy szponzorfelhívással együtt is működött, de talán nem a BMW M2 egyéni körét kellett volna bemutatni, hanem először a referenciaidőket teljesítő autókat. Jó volt, hogy nem álltak neki megmagyarázni minden apró poént, amit a Top Gearből hoztak, hangulatában így ott folytatták a műsort, ahol a BBC-n abbahagyták. Két részletnél nekem kicsit kilógott a lóláb: a meghívott celebek eljátszott halála, valamint a kamu verekedés a közönséggel nem kellett volna.

A Top Gear képi világra a kor szintjén sosem volt panasz, de most még erre is rá tudtak tenni egy púpozott kiskanállal. A következő rész beharangozása is ügyes: nem tudjuk mi történik majd, csak azt, hogy hol.

Személyes kedvencem az első részből az a jelenet, amikor Clarkson és Hammond hoznak hasonlatokat a Porsche 918 és a McLaren P1 viszonyára. Itt hangzik el Clarksontól, egy Braking Bad hasonlat után, hogy a P1 kristálymet, még a Porsche csak valami gyenge fű. És ugyanezt elmondhatnánk a Grand Tour és a Top Gear viszonyáról is. Természetesen a GT javára, mert már az első rész megmutatta, hogy a műfajnak megvannak a királyai, azok pedig ők hárman, együtt.

Az oldalról ajánljuk

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
  • Hírek

F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál

Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.

tegnap, 16:44
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04