Omán: A hegy királya a Land Cruiser
Tegnap ott hagytuk abba, hogy épp az Akhdar hegyre, 2100 méterre épített hotelbe indultunk. Egy katonai ellenőrző ponton szálltunk ki a Lexus LS-ekből, hiszen a hegyre csak összkerekes autóval lehetett felmenni. Akkor még nem értettük, hogy miért, hiszen hibátlan aszfalt vitt fel, és meredeknek meredek volt, de annyira azért mégsem, az időjárást emlegették, mint lehetséges veszély. Olyan tökéletes szerpentinen mentünk fel 2000 métert, hogy hirtelen szarul éreztük magunkat, mert másnap egy 30 milliós limuzinba kell beülni, nem egy leütött E36-os BMW-be.

A sofőrünk szemre egy kora huszonéves srác volt, a Land Cruiser meg 5,7 literes V8, és emberünk úgy megküldte felfelé, hogy látatlanban odaítélem neki a Pikes Peak első helyét. A 2,3 tonnás kocsi kilincse helyenként le akart érni, de a V8 úgy szólt, hogy még a hányingert is könnyebb volt visszatartani. A hotel maga sem volt rossz, de felkelni, úgy, hogy ezt látni az ablakon kinézve, mindent pénzt megér. Főleg a Toyotáét:
Másnap reggel lement a szokásos prezentáció, mielőtt elindult volna a tesztvezetés, elvittek minket két kisebb hegyi faluba. A falu jelző mondjuk, erős, a Google Maps sem ad nevet hozzájuk, a házcsoportokban azok az emberek élnek, akik a teraszos művelést végezték. Nem semmi meló lehet, olyan sziklás a talaj, hogy minden megtermelt paradicsomtő legalább háromszor annyi munkát igényel, mint másutt. Az egyik faluban egy apa és két fia él, a másikban is csak négy család, nem valószínű, hogy az elnéptelenedésük megáll.
A Land Cruiserekkel mentünk le az ellenőrzőponthoz, az új sofőrünk Afwan, egy negyven körüli fazon volt. Végre kiderült, mire kell a terepjáró: a hegyről lefele, csak a féket használva a harmadik kanyar után folyna ki az olvadt féktárcsa a felniken, ezért úgy motorfékeznek, hogy bekapcsolják a felezőt. Fél kettőben, 4000 felett forgó motorral, kényelmes 40 körül csurogtunk le a hegyről. Afwan utolért egy Chevy Avalanche pickupot, ami nagyon lassan ment, mutatta is a problémát, az állandóan világító féklámpa alapján folyamatosan állt a féken.
A szerpentin építésénél számoltak azzal, hogy nem mindenkinek adja majd ki, ezért több szökőutat terveztek. Ezek a kanyarok előtt egyenesen tovább futó szakaszok, kaviccsal felszórva, emelkedővel a végükön, így, ha valaki azt érzi, hogy sok, ide tud kifutni és lelassulni. A kavicsok valószínűleg egy kicsit összekarcolják a fényezést, de nem annyira, mint a 200 méter mély szakadék.
A Lexus LS500h elég elnök limuzin, de az egy külön cikk témája lesz. A tesztút viszont stílusosan a Nizwa erőd mellett ment el, be is tértünk egy kávéra, meg a Lexusok elég jól mutattak a régi környezetben. Az erőd alapjait a 12. században építették, a ma ismert formáját a 17. században nyerte el. Hibátlanra restaurálták és látogathatóvá tették, remek például a fő bástya biztonsági rendszere. Ennek a tetejére egy lépcsős folyosó vezet fel, az elején egy ajtó áll. Nem látszik, de az ajtó felett van egy nyílás, ahonnan fellátni a bástya tetejére, itt lehetett leönteni a forró olajat a hívatlan vendégre. Ha valaki túlélte volna a fürdőt, ajtónyitás után egy verembe zuhant, amit biztos nem vett észre, aki először ment oda. A tetőig hét ilyen ajtón kellett átjutni.
Tisztességes tesztút jutott, majdnem 600 kilométert mentünk, az utolsó fotózás volt az egyik legjobb. Egy pálmaliget mellett támasztottam le a az LS-t, szépen bederítette a lemenő nap fénye, amikor mellénk vágódott egy annyira lepattant Corolla, amit már talán itthon sem ment volna át a műszakin. Kiszállt belőle öt siheder, hogy ők akkor most had fotózkodjanak már a Lexussal. Hatalmas a Toyota megbecsültsége a környéken, nem csoda, hogy ugrottak rá. Kis nógatás után egyikük beszállt, kérdezi, hogy kell beindítani? Mondom, bátya, ez bizony már jár. Óvatosan rányom a pedálra, semmi, jeleztem neki, hogy ne is számítson sokra, hibrid az autó. A hibrid szót nem tudta hová tenni, itt az autót többnyire csak beindítani tudja villany, mozgatni nem, eddig mindössze egy hibrid Camry taxival utaztunk.
Pár perccel később, ki nem találnák mi jött, egy Toyota, ezúttal egy RAV-4. Ebből egy apuka szállt ki, két négyéves forma kislánnyal. Ők is rárepültek a Lexusra, melynek hátsó üléséről sokat elmond, hogy a két lányka kényelmesen ült egymás mellett a jobb hátsón. A srácok még beajánlották a Corollát cserére, de mondtam, hogy sajnos nem tudok eleget ráfizetni, így szomorúan elhajtottak. Apuka mondta, hogy igyunk már egy teát, érdekli a kocsi, de az origó autós Kismartoni kollégával vissza kellett utasítanunk, hiszen még bőven a sivatagban ácsorogtunk, de másfél óra múlva a fővárosban vártak. Omán király, holnap hajtjuk tovább, immáron mi is egy V8-as Land Cruiserrel.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
