Így születik az autó
Amikor kitaláltuk, hogy népszerű autós találkozónk, a Totalcar Parkoló Parádé programját ingyenes előadásokkal egészítjük ki, arra gondoltunk, hogy jó volna összegyűjteni azokat a valódi autószakértőket, akiktől mi és közönségünk is szívesen tanulna, akik jelentős teljesítményt nyújtottak a maguk területén, és szívesen avatnak be mindenkit néhány titokba, mely a munkájukat övezi.
Az előadássorozat tavasztól őszig összesen öt alkalommal töltötte meg a budapesti Hungexpo fogadóépületét és pontosan így lesz ez 2018-ban is. Az előadások és a Totalcar Parkoló Parádék áprilistól padlógázon folytatódnak, de addig idézzük fel felvételről a 2017. október 15-én tartott szezonzáró előadást, melyben Wittinger Csaba autódizájner és Nagy Gergő az utasterek és az ergonómia szakértője segített megérteni, hogy miért számít rengeteget minden milliméter és hogyan gondolkodnak a nagy márkák, amikor megalkotják egy új modell alapjait.
Nézzétek meg az előadást és segítsetek nekünk! Szeretnénk tudni, hogy kiket hallgatnátok szívesen az idei Mesterkurzusokon. A leveleket a Totalcar olvasóknak fenntartott e-mail címre várjuk. A levél tárgyába írjatok egyszerűen annyit, hogy Mesterkurzus téma és előadó. Találjuk ki közösen a Totalcar Mesterkurzus második évadának tanrendjét és tanuljunk tovább a legnagyobbaktól.
Ha még nem láttátok a Mesterkurzus-sorozat korábbi epizódjait, itt az alkalom a pótlásra:
1. Így vesz autót a Becsületesnepper - Kroneraff István előadása a használtautó-vásárlás kockázatairól, a legjobb vételekről, a tipikus átverésekről és a vevők naivitásáról.
Így vesz autót a Becsületesnepper
Mi a baj a fiatal BMW-kkel? Hogyan fest egy Honda Accord 400 ezer kilométer után? Mennyit tegyünk félre a javításokra? Mit választana a Nepperűző több ezer autóval a háta mögött? Nézze az első Totalcar Mesterkurzust felvételről és minden választ megkap!
2. Így teszed tönkre az autód - Novoth Tibor és Göbölyös Zsolt előadása az autóhasználat és karbantartás praktikáiról, a túlhúzott szervizintervallumok pokláról és arról, hogy tényleg kevésbé tartósak-e a mai autók, mint a régiek.
Így teszed tönkre az autód
Az öreg vagy a fiatal autók döglenek könnyebben? Miért árt a városi használat a dízelnek? Halált hoz-e a gyári olajcsere-ciklus? Válaszok profiktól, Novoth Tibor és Göbölyös Zsolt előadásából.
3. Mesterkurzus a veteránautózásról - Csikós Zsolt előadása megannyi történettel öreg autókról, kalandos felújításokról, beszerezhetetlen alkatrészek felkutatásáról és arról, hogy mit érdemes megmenteni.
Nagy levegőt vegyél, ha ilyenbe kezdesz
Totalcar mesterkurzus: Csikós a veteránozásról - Csikós Zsolt mesél a veteránozás nehézségeiről, buktatóiról és legörömtelibb pillanatairól. Íme, a Mesterkurzus előadása vágatlanul.
4.Mesterkurzus a motortuningról Göbölyös Zsoltot felismerik a sarki élelmiszerüzletben, ami huszonhét Erőmérő-epizód után teljesen természetes. A Mesterkurzus sorozat első őszi előadásában arról beszélt, hogy mivel rontják el a legtöbben az autójukat, amikor nagyobb teljesítményre vágynak. Zsolt mérnökként és számos komoly tuningautó építőjeként is jól ismeri a buktatókat, így meg tudja mutatni a kiutat is.
Mitől lesz erősebb az autód?
Dízelek, benzinesek, szívómotorok, turbók, csodacsipek és átírt vezérlőszoftverek, meg persze sok ködoszlatás: ez a Mesterkurzus.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
